Gå til innhold

John Gunnar eller andre som vet


Gjest PBS

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer selvsagt fra person til person. Alt er avhengig av gener, kosthold, trening, hvile og enda mer gener...

Selv begynte jeg å trene når jeg var 17 og klarte ikke da engang 40 kg i benken.. var drittsvak...

Men jeg blei hekta på trening fra første sekund og når jeg var 21-22, så løfta jeg vel ca 120 kg i benken.

Må sies at jeg har ENORMT dårlige gener iforhold til vekttrening, er normalt liten og tynn med veldig tynn beinbygging, så det bør fint gå ann å øke enda mer enn dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Gutters vekstspurt i høyde- utvikling av skjelett, ses vanligvis i alderen 14 år. så avtar veksten litt neste 1-2 år. Muskelstyrken og muskelmassen får et raskt og kraftig løft i det puberteten setter i gang en større testosteronproduksjon. Før pubertet, som barn, utgjør muskelmassen vanligvis 20% av kroppsvekten. Hods voksne er 40% vanlig. Det er altså snakk om en stor økning.

Det er spesielt etter dette trinnet i puberteten at treningen vil gi god økning i muskelstyrke, og 4 år med riktig trening vil gi gode resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer selvsagt fra person til person. Alt er avhengig av gener, kosthold, trening, hvile og enda mer gener...

Selv begynte jeg å trene når jeg var 17 og klarte ikke da engang 40 kg i benken.. var drittsvak...

Men jeg blei hekta på trening fra første sekund og når jeg var 21-22, så løfta jeg vel ca 120 kg i benken.

Må sies at jeg har ENORMT dårlige gener iforhold til vekttrening, er normalt liten og tynn med veldig tynn beinbygging, så det bør fint gå ann å øke enda mer enn dette...

Hei "SierDuDet"!

Da må du ha hatt en meget bra utvikling. Fra 40 til 120kg på fire år er ikke dårlig i benk!

Selv løfter jeg litt over 80kg, har ikke drevet lenge med benk, men tviler sterkt jeg vil ha en like god utvikling som det du har hatt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joachimpedersen

Hei "SierDuDet"!

Da må du ha hatt en meget bra utvikling. Fra 40 til 120kg på fire år er ikke dårlig i benk!

Selv løfter jeg litt over 80kg, har ikke drevet lenge med benk, men tviler sterkt jeg vil ha en like god utvikling som det du har hatt =)

Hm.. Jeg har økt fra 40 kg til 70 kg i benk på litt overkant av 1/2 år nå. Som du ser har jeg ikke trenet lenge. Men vet at det vil minke litt gradvis utover nå...tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer selvsagt fra person til person. Alt er avhengig av gener, kosthold, trening, hvile og enda mer gener...

Selv begynte jeg å trene når jeg var 17 og klarte ikke da engang 40 kg i benken.. var drittsvak...

Men jeg blei hekta på trening fra første sekund og når jeg var 21-22, så løfta jeg vel ca 120 kg i benken.

Må sies at jeg har ENORMT dårlige gener iforhold til vekttrening, er normalt liten og tynn med veldig tynn beinbygging, så det bør fint gå ann å øke enda mer enn dette...

Sierdudet: Jeg har ikke peil på hvor mye jeg benka som 17 åring, men det var sikkert ikke stort... Så begynte jeg å trene noen år etterpå, da tok jeg 65 i benk, etter ca 8 måneder tok jeg 105... bra økning i begynnelsen, men så går det seint etterpå gitt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...