Gå til innhold

Har jeg noen slags form for sykdom?

Anbefalte innlegg

Jeg har altid vert sjenert og lite pratsom og innadvent av meg...men lider jeg av noe sykdom dersom jeg:

*har problemer med å prate i telefonen med ukjennte.

*har problemer med å se mennesker jeg er forelsket i/ikke liker i øynene/vet ikke aksepterer meg.

*unngår store folkemengder,som på kafe,utesteder,saler med mennesker,store folkegrupperinger som jeg ikke kjenner.

*noen ganger så kan det være ett probllem å gå i butikken å handle,når det har gått en og to uker siden sist jeg var der.

*Når jeg er forelsket så kan jeg verken prate eller se han i øynene,på grunn av jeg er lammet av nervøsitet.Og kan vrøvle om noe jeg ikke har peilig på hva jeg sier,før etterpå..

Er jeg bare utrolig beskjeden,eller har jeg sosialangst?Eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83454-har-jeg-noen-slags-form-for-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -redselen

Det meste virker som normalt, minus det med kafe og folkemengder. Det er ikke normalt.

Jeg har hørt at hvis noe som plager deg går utover hverdagen din,hindrer deg i å fungere normalt, er det påtide å søke hjelp.

Jeg selv sliter med angst, så jeg er vel mer nervøs enn deg. Livredd for å stå i køer på supermarked!!!

Men, jeg spurte han jeg er sammen med om det var normalt å se bort når man fikk øyenkontakt med fremmede folk på gata. Jeg hater det selv, så jeg lurte på om det var enda et problem med angsten.

Men han sa at han likte heller ikke det. Det gjorde han ukomfortabel.

Så man ska vel ikke være så redd for at man "feiler noe". Med mindre det ,som sagt, går ut over livet ditt.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du ligger vel i grenselandet mellom godt sjenert og lett sosial fobi.

Grenseoppgangen mot sykdom er vanskelig. Jeg definerer det slik: "Når den som plages synes det er så ille at en ønsker behandling for det, da er det sykdom".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...