Gå til innhold

Hoteller i Hua Hin/Cha-Am

Anbefalte innlegg

Vi har strevd lenge og brukt mange arbeidsdager på å finne hotell i Hua Hin/Cha-Am. Har fått omtrent 25 avslag - og det ser ut til at det i hovedsak er de dyreste og de aller billigste hotellene som er ledig. Prisene på de beste hotellene blir litt for høye for oss fordi det er jul

(Hilton koster ca 15000 for 8 netter (vi må en ekstraseng)). I dag fikk vi imidlertid napp på en junior-suite (70 m2) på Springfield Beach Resort til en pris vi fint kan leve med. Er i utgangspunktet ikke så veldig glad i "høyhus-hoteller" - men et sted må vi jo bo. Hotellet ligger i utkanten av Cha-Am (mot Hua Hin) og ligger i nærheten av Regent Cha-Am og Golden Sands.Er det noen som kjenner til dette hotellet og/eller om Cha-Am er OK? Mener at det var noen som skrev at Cha-Am var svært rolig (= tilnærmet helt dødt) - men det kan vel også variere med årstiden ?? for nå er iallefall alle hotellene fullbooket til jul.

Vi vurderer imidlertid sterkt å reise til Koh Samui i stedet. Koh Samui er sikkert vakkert - men da må vi jo ta fly med lille smil etter bare 2 netter hos oss. Gode råd ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83474-hoteller-i-hua-hincha-am/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Cha-Am er rimelig dødt, etter det jeg husker.

Det går faktisk fint an å leie bil og kjøre til Koh Samui. Jeg vet ikke om det går fly fra Hua Hin til Koh Samui, og hvis dere skal kjøre til Bangkok, så er det nesten like greit å kjøre sørover istedet (overnatt på veien).

Vi har vært på Koh Samui flere ganger (Coral Cove Chalet - som har veldig god mat og egen liten strand), og besøker nok øyen igjen.

Med vennlig hilsen

Jeg tror jeg ville valgt Koh Samui fremfor Cha - Am.

Jeg har ikke selv erfaring med disse stedene, men jeg har hørt det samme som deg om Cha - Am - at det er temmelig stille der.

Koh Samui har jeg derimot hørt masse bra om - litt mer liv, samtidig meget velegnet for familier.

Lykke til med reiseplanene !

Prøv denne !

http://www.dolphinthailand.com/main.htm

Jeg har ikke vært der da de nylig har startet (drev en annen plass før). Driverene er venner av et norsk par som var på hentereise i Thailand selv for noen år siden.

Vi vurderer sterkt dette stedet på neste hentereise.

(Har ikke sjekket pris, men stedet ser herlig ut !!)

Er det fult kan dere jo fortelle at dere skal på hentereise og henvise til at dere er anbefalt plassen fra NN (vennene).

Kontakt meg på mail så får du mer info. [email protected]

lykke til !

mvh

Jeg har ikke vært på noen av de to stedene jeg da, så det er ikke mye hjelp å få fra meg. Har hørt at Cha-Am er meget rolig i forhold til Hua Hin. Det er ikke så rart siden HH er en by med fastboende og vanlig aktivitet, mens CA er et feriested. Nå er det bare to mil ca. mellom de to stedene, så det går fint an å ta seg noen ettermiddags-/kveldsturer med bil for å gå på nattmarkedet eller noe sånt.

Koh Samui er sikkert nydelig (skulle gjerne vært en tur der) Minuset er lenger reise, men er man _innstilt_ på det går det som regel bra ;-)

Kikket på Springfield... og det så slettes ikke verst ut...;-) God grublings!!!

Prøv denne !

Jeg har ikke vært der da de nylig har startet (drev en annen plass før). Driverene er venner av et norsk par som var på hentereise i Thailand selv for noen år siden.

Er det fult kan dere jo fortelle at dere skal på hentereise og henvise til at dere er anbefalt plassen fra NN (vennene).

lykke til !

mvh

Internetpris 19$ for dobbelrom! Dit skal jeg om tre år!!! :))

Annonse

Prøv denne !

lykke til !

mvh

Ser utrolig deilig ut - men tror nok dette er enda mer øde enn Cha Am. Har sett denne nettsiden tidligere. Det endte med at vi bestilte Springfield- noe "liv" må det jo være i Cha Am når det er så mange hotell der. Er jo ikke på jakt etter voldsomt med action heller da i disse dagene - og tror at hjemreisen kan bli lang nok uansett.

Internetpris 19$ for dobbelrom! Dit skal jeg om tre år!!! :))

Enig med deg thaimor. Dolphin bay så nydelig ut. 4 mil sør for Hua Hin er vel ikke all verden når man først har satt seg inn i en bil....?Er dette stedet for vår ferieuke i vinter en gang tro..? Linken er i hvertfall lagret. Gubben må vel ha litt han skal ha sagt han også (eller kanskje jeg er som kvinnfolk flest: liker å gji de følelsen av at de bestemmer litt de også. Da blir de jo så fornøyde, hi-hi) Vi er nemlig skeptiske til innenlands flyreiser på hentereisa. Selv om vi på den måten sikkert kunne nådd mange flere idylliske plasser. er redd for at det blir nok pes på flyplasser uansett. Har forstått at Amari B. har avtale med Hilton i Hua Hin om gratis transport ut dit, og tilbake til flyplassen. er det noen som aner hva denne transporten vil koste om man ikke velger Hua Hin men reiser litt videre, f.eks Dolphin Bay? Dere damer er vel oppdaterte på taxi-priser i Thailand, er dere ikke?

Enig med deg thaimor. Dolphin bay så nydelig ut. 4 mil sør for Hua Hin er vel ikke all verden når man først har satt seg inn i en bil....?Er dette stedet for vår ferieuke i vinter en gang tro..? Linken er i hvertfall lagret. Gubben må vel ha litt han skal ha sagt han også (eller kanskje jeg er som kvinnfolk flest: liker å gji de følelsen av at de bestemmer litt de også. Da blir de jo så fornøyde, hi-hi) Vi er nemlig skeptiske til innenlands flyreiser på hentereisa. Selv om vi på den måten sikkert kunne nådd mange flere idylliske plasser. er redd for at det blir nok pes på flyplasser uansett. Har forstått at Amari B. har avtale med Hilton i Hua Hin om gratis transport ut dit, og tilbake til flyplassen. er det noen som aner hva denne transporten vil koste om man ikke velger Hua Hin men reiser litt videre, f.eks Dolphin Bay? Dere damer er vel oppdaterte på taxi-priser i Thailand, er dere ikke?

-og ønsker meg dit.

På "dolphin sida" er det en egen link som heter taxi fra Bangkok. Her er det alt om transportpriser.

Ønsker dere alle en fantastisk dag i skjæringen mellom juletanker og thaidrømmer (der er jeg nå, drømte om Harry Potter lego i natt etter innpakking av julekalender !)

:-)

fra

Vi bodde på Springfield da vi var og hentet prinsessen i vår. Hotellet ligger midt i ingenmannsland, men direkte på stranden.

Vi hadde juniorsuite, og den var stor og romslig med god plass til to små og to store.Vi var veldig fornøyd med oppholdet. God mat, fint basseng, vennlig personale. I det hele tatt..:-)

Og taxi inn til HH er billig og raskt.

Spent på hva dere bestemmer dere for. God tur uansett!!!

Takk for alle svar, og særlig til Nurel som har bodd på Springfield. Det ble nemlig dette hotellet. Det frister ganske mye med stort rom - og når Gulf room på Hilton blir for dyrt - satser vi på at Springfield blir et bra alternativ. Så får vi heller bruke taxi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...