thaisol Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Siden VB's spørreforum er nedlagt og mitt spørsmål der er slettet får jeg vel heller spørre dere erfarne adoptanter her inne. Erfaringen tilsier at det sjelden er et dårlig alternativ. Jeg har bestilt Hellasferie 6 mnd etter at vi kommer hjem fra Thailand. Da er neppe adopsjonen ferdig i.o.m. at det skal sendes rapporter til Thailand 2, 4 og 6 mnd etter hjemkomst. Lurer dermed på når barnet får sitt nye navn - d.v.s. om det skal stå det opprinnelige eller det nye navnet på billetten til Hellas. Noen som kan hjelpe meg ? Og siden jeg først er i gang med spørsmål har jeg enda et - siden det er så veldig viktig at datoen på oppfølgningsrapportene skal være nøyaktig 2, 4 og 6 mnd etter ..... Tas det utgangspunkt i møtedato med DPW - eller hjemkomstdato ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83540-nytt-navn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Det tok 3 måneder etter at siste rapport var sendt til Thailand før vi fikk "Concent to adoption" og ytterligere et par uker før vi fikk Adopsjonsbevillingen og Storebror ble norsk statsborger. Slik jeg har forstått det på andre, så var dette raskt levert, ene familien vi var i Thailand sammen med hadde enda ikke fått noe sist sommer, altså over et år etter hjemkomst. Før ungene blir norske statsborgere må de reise på sitt thailandske pass om dere eventuelt skal til utlandet, en person uten norsk statsborgerskap kan ikke få utstedt norsk pass. Det dere da må undersøke er hvorvidt Helles krever ekstra visum for thailandske statsborgere. Dere må også forsikre dere om at dere har med papirer som viser at dere kan ta ham med dere utenlands. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83540-nytt-navn/#findComment-449966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurel Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Det tok 3 måneder etter at siste rapport var sendt til Thailand før vi fikk "Concent to adoption" og ytterligere et par uker før vi fikk Adopsjonsbevillingen og Storebror ble norsk statsborger. Slik jeg har forstått det på andre, så var dette raskt levert, ene familien vi var i Thailand sammen med hadde enda ikke fått noe sist sommer, altså over et år etter hjemkomst. Før ungene blir norske statsborgere må de reise på sitt thailandske pass om dere eventuelt skal til utlandet, en person uten norsk statsborgerskap kan ikke få utstedt norsk pass. Det dere da må undersøke er hvorvidt Helles krever ekstra visum for thailandske statsborgere. Dere må også forsikre dere om at dere har med papirer som viser at dere kan ta ham med dere utenlands. Hei thaisol, Barnet ditt vil nok være thailandsk borger når dere skal reise, og da må dere søke visum til Hellas. Vi reiste med vår gutt til Spania før han hadde norsk pass, og det gikk helt smertefritt. På rapportene er det datoen for rettsmøtet dere skal gå ut i fra. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/83540-nytt-navn/#findComment-450281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.