Gå til innhold

føler noen det samme?

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

Er en gutt på 19år som føler seg litt ensom. Har noen gang dere følt at dere tenker mye mer på ting enn det andre gjør?

- At dere analyserer hver ting/tanke i flere timer/dager/uker. Jeg kan det. Jeg synes folk flest bare flyter gjennom livet uten å tenke over en minste ting. Nå setter jeg det veldig på spissen. Selfølgelig tenker alle på noe. Men... føler dere at dere kanskje gjør det litt mye i forhold til andre. Jeg anser meg selv som en veldig reflekterende og analyserende person, det har jeg spesielt følt i det siste. Er det bare en del av det å bli moden/voksen. Går det over, blir det verre? Litt dumt å bruke ordet "verre" for jeg synes ikke det er noe negativt. Bortsett fra at det kan være litt slitsomt til tider.

Når jeg treffer/blir kjent med person kan jeg analysere det han/hun sier for meg selv i timesvis (som oftest før jeg sovner). Jeg prøver å "lese" vedkommende, hvordan personlighet han/hun har. Hvordan barndommen har vært, familie osv.

Dessuten tenker jeg mye på selve livet. Spesielt syns jeg verden blir UTROLIG stor når jeg ser et menneske på gaten, og tenker at det ENE mennesket er akkurat som meg. Har problemer, opplever kjærlighet, sorg og lykke.

Men egentlig føler jeg verden er veldig liten, siden jeg bare kan tenke for meg selv.

Er jeg rar, dum eller bare ... meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83600-f%C3%B8ler-noen-det-samme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tenkeren

Trenger ikke føle deg ensom. Selvsagt er det andre som tenker som deg. Helt vanlig. Saken er vel at det gjerne er noe som går over perioder, og når man er inne i en slik "periode" føler en seg gjerne litt uttafor. Iallefall er det min erfaring. Dermed snakker en ikke så mye om disse tankene og da får en jo heller ikke vite at de fleste andre har også hatt det på samme måte.

Ikke noe negativt som du sier med disse tankene, men ja det kan bli litt slitsomt i lengden. Jeg kaller det gjerne "å bli tung". Man tar ikke lengere så lett på ting og blir kanskje hengende igjen i ting en normalt ikke ville tenkt to ganger på.

Det jeg prøver å si er ikke bekymre deg, det er helt normalt det du gjennomgår nå, og det går også til en hvis grad over. Eneste du bør være forsiktig med er å la tankene og analyseringen ta helt overhånd. Det er ikke godt og kan fort ende med at en blir veldig kritisk til seg selv og andre og bli små deppa...

Husk at tanken er fri og du bestemmer selv hvor du fører den!

Klem

det kunne like godt ha vert meg som skrev det innlegget du skrev, devilduck!spesielt det du sa i slutten,om at verden virker så stor når du tenker på ett eneste menneske du ser en plass og tenker at det har samme følelser som deg selv, det virker så uvirkelig...og det med at andre bare flyter gjennom livet uten å tenke sånne tanker, de bare lever liksom. virker ofte som jeg er den eneste som tenker sånn, men andre gjør det nok også. nå vet jeg ihvertfall at det er EN person til i denne verden som gjør det:)

det kunne like godt ha vert meg som skrev det innlegget du skrev, devilduck!spesielt det du sa i slutten,om at verden virker så stor når du tenker på ett eneste menneske du ser en plass og tenker at det har samme følelser som deg selv, det virker så uvirkelig...og det med at andre bare flyter gjennom livet uten å tenke sånne tanker, de bare lever liksom. virker ofte som jeg er den eneste som tenker sånn, men andre gjør det nok også. nå vet jeg ihvertfall at det er EN person til i denne verden som gjør det:)

hei batteri.

Kult at du svarte. Vet ikke helt hva jeg forventet ved skrive det jeg gjorde.

Det er liksom litt kjipt å tenke på også da at "alle" tenker det samme som en selv.

At "alle" tankene du har, har allerede vært tenkt av en før deg. Man tror man har noe eget ved seg, men så oppdager man at en "er som alle andre".

- Selv håper jeg det ikke er slik -

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...