Gå til innhold

NHD - psykisk og fysisk syke...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurer på hvor stor forbidelse det er mellom psykisk og fysisk sykdom. Jeg har vært nesten konstant forkjøla, kvalm, sånn influensa-symptomer, nesten konstant det siste året. Bynner å bli veldig lei dette, siden jeg så og si aldri er skikkelig frisk.

Har dette noe med depresjonen å gjøre? hva kan gjøres?

det virker som om imunsystemet mitt ikke fungerer lenger, liksom... Blir veldig glad for alle svar og tips, da det er veldig slitsomt å gå rundt sånn....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83620-nhd-psykisk-og-fysisk-syke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hva kom først, høna eller egget?

Har også gått slik i flere år om vinteren. Nå i det siste har jeg også blitt tiltagende mer allergisk, så nå er også våren og sommeren en forferdelig tid. Tar visst aldri slutt.

Men hvorfor? Dårlig immunforsvar, men hvorfor det?

Du kan få dårlig immunforsvar av å gå lenge deprimert. Eller du kan bli deprimert hvis du går lenge og er fysisk utslitt pga dårlig immunforsvar.

Jeg har en lege som sier han kan øke immunforsvaret mitt med akupunktur. Men det må jeg betale selv, såd et har jeg ikke råd til akkurat nå. Andre måter å øke det på er vel forskjellige kosttilskudd etter hva kroppend in mangler. Det er individuelt og jeg vet ikke nok til å fortelle om det.

Ta en vitamin/mineralpille iallefall. Tran hvis du orker. Spis brokkoli, hvitløk og mye andre grønnsaker og frukt.

Og ikke minst, vær sammen med folk og prøv og mor deg litt så du ler. Se en artig film. les vitser.

Sier jeg.... som ikke greier det selv! Men det er i hvertfall gode råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...