Gå til innhold

seroxat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -redselen

Hei!

Velkommen i klubben.. :)

Jeg har slitt med angst i flere år. Hvilken angst-type det er, vet jeg ennå ikke. Men det begynte med at jeg ble redd å gå ut-stå i køer(!!),osv.. jeg forbedret meg litt der, sånn at jeg kunne "overleve".

Men angsten så ut til å krype tilbake gang på gang.. Og plutselig fikk jeg flyskrekk,høydeskrekk, enda mer redd for insekter, nervøs for bare å gå ut av huset. Nesten alt.

Jeg innså at jeg kunne tydelivis ikke komme ut av dette på egenhånd, så jeg dro til legen.

Så, for 6 dager siden begynte jeg på seroxat. Legen sa at det kunne hjelpe meg med alle disse plagene, men det skjedde over tid.

Hittil har jeg nesten bare følt bivirkninger, men det skal visst være normalt.

Jeg venter i spenning på at jeg kanskje skal bli mindre redd og nervøs.

(jeg er ikke deprimert, så det er kun angst i dette tilfelle)

Vet dette ikke var svar på ditt spm, men nå vet du at det er flere som lurer like mye som deg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83686-seroxat/#findComment-451186
Del på andre sider

Gjest -redselen

Jeg skjønner deg litt,da..

Jeg hadde jo mine gode perioder, og da tenkte jeg at "ha! jeg skal nok klare dette!" men årene går..

Jeg leste her om ei som ventet i 5 år før hun begynte med medisiner, og hun angret for at hun ikke hadde begynt tidligere.

Da begynte jeg selfølgeli å lure på om jeg bare lurte meg selv..

Legen sa til meg at jeg er i min beste alder nå(24 år), så det er synd å kaste dem bort på en slik lidelse. Der er jeg enig!

Var selfølgeli redd for det å begynne med medisiner.. jeg har aldri brukt noe før.

Men jeg vil prøve. Jeg vil gi meg selv en sjanse til å bli bedre. Hvis legevitenskapen har kommet så langt som jeg tror, må det vel han noe virkning!

Ønsker deg lykke til!

Håper du bestemmer deg for å søke hjelp, istedefor å kaste bort verdifull tid på å gruble.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83686-seroxat/#findComment-451216
Del på andre sider

Jeg skjønner deg litt,da..

Jeg hadde jo mine gode perioder, og da tenkte jeg at "ha! jeg skal nok klare dette!" men årene går..

Jeg leste her om ei som ventet i 5 år før hun begynte med medisiner, og hun angret for at hun ikke hadde begynt tidligere.

Da begynte jeg selfølgeli å lure på om jeg bare lurte meg selv..

Legen sa til meg at jeg er i min beste alder nå(24 år), så det er synd å kaste dem bort på en slik lidelse. Der er jeg enig!

Var selfølgeli redd for det å begynne med medisiner.. jeg har aldri brukt noe før.

Men jeg vil prøve. Jeg vil gi meg selv en sjanse til å bli bedre. Hvis legevitenskapen har kommet så langt som jeg tror, må det vel han noe virkning!

Ønsker deg lykke til!

Håper du bestemmer deg for å søke hjelp, istedefor å kaste bort verdifull tid på å gruble.....

takk for svar :)

jeg er også 24 år, og føler at jeg ikke får utnyttet ungdomstiden min. Sitter for det meste inne eller er på jobb. Du har jo rett i at man kanskje bør gi det en sjanse. Men jeg er så redd for bivirkningene også jeg. Har har aldri vært full før, er redd jeg blir svimmel og å kaste opp er jo det jeg er mest redd for av alt. Og hva med å slutte med dem? Er også redd at jeg ikke blir meg selv i måten å være på...

Fortsatt usikker. Jeg har jo gode perioder også...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83686-seroxat/#findComment-451231
Del på andre sider

Gjest -redselen

jeg er også 24 år, og føler at jeg ikke får utnyttet ungdomstiden min. Sitter for det meste inne eller er på jobb. Du har jo rett i at man kanskje bør gi det en sjanse. Men jeg er så redd for bivirkningene også jeg. Har har aldri vært full før, er redd jeg blir svimmel og å kaste opp er jo det jeg er mest redd for av alt. Og hva med å slutte med dem? Er også redd at jeg ikke blir meg selv i måten å være på...

Jeg orker ikke engang å tenke på når jeg skal slutte med dem..

Først vil jeg bli kvitt angsten!

Jeg gikk inn på "søk" også søkte jeg på "seroxat".

Der er det mange gamle spm og svar....

(de bivirkningen jeg opplever er små-kvalme(men ikke sånn at jeg må spy), bare sånn at matlysten er dårligere, pluss at jeg har blitt ør i hode.Men dette skal jo gå bort etterhver.

Vet det står mange og skremmende bivirkninger på pakningen, men tror det er de færreste som opplever de hersligste...

Har du snakket med en lege om dette? jeg var livredd for det! Var så redd hun skulle si at det ikke fantes hjelp, eller noe sånt... skremme meg enda mer..

Men hun beroliget meg. Og jeg fikk håp og gledet meg til å komme igang med behandling!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83686-seroxat/#findComment-451273
Del på andre sider

Gjest -redselen

Nå vet jeg at jeg har skrevet veldig mye... :/ håper jeg ikke kjeder deg..!

Jeg leste innlegget ditt nedenfor. Og jeg har har/hadde vel litt av det samme problemet.

Bare at når jeg skulle dra plasser(det skjer enda), og gruet meg veldig til dette, ble jeg løs i magen.. :(

Og da ble jeg jo enda mer stressa....

Var hos legen om dette flere ganger, men ingenting galt. Så det var vel bare nervøs mage.

Men jeg skjønner problemet ditt ang brekninger. Jeg var ei stund sykeli redd for at jeg måtte dra på do der og der.....

Ville ikke ha besøk hjemme ofte heller... var redd jeg skulle bli dårlig i magen, og måtte bli sittende på do..

jeg har vel blitt bedre der... men det var liksom bare prikken over ièn....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83686-seroxat/#findComment-451283
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke engang å tenke på når jeg skal slutte med dem..

Først vil jeg bli kvitt angsten!

Jeg gikk inn på "søk" også søkte jeg på "seroxat".

Der er det mange gamle spm og svar....

(de bivirkningen jeg opplever er små-kvalme(men ikke sånn at jeg må spy), bare sånn at matlysten er dårligere, pluss at jeg har blitt ør i hode.Men dette skal jo gå bort etterhver.

Vet det står mange og skremmende bivirkninger på pakningen, men tror det er de færreste som opplever de hersligste...

Har du snakket med en lege om dette? jeg var livredd for det! Var så redd hun skulle si at det ikke fantes hjelp, eller noe sånt... skremme meg enda mer..

Men hun beroliget meg. Og jeg fikk håp og gledet meg til å komme igang med behandling!

redselen:

kan vi snakke sammen på msn, IRC, ICQ eller lignende?

Du virker hyggelig og vi har litt samme problemene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83686-seroxat/#findComment-451340
Del på andre sider

hva gjør de der da?

Eksponeringstrening hvor man blir utsatt for de situasjonene som skaper angst. Dette kan være tøft men på et gitt tidspunkt vil angsten nå en topp for deretter å avta.

På denne måten skaffer en seg erfaring på at de situasjoner som skaper angst ikke blir fullt så skremmende. Og angstrykket avtar. Kan være tøft men svært virkningsfullt.

De prøver også så langt som mulig å unngå medisiner da dette fort blir regnet som "krykker."

Søk på Modum Bads Nervesanatorium på nettet de har egne hjemmesider.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83686-seroxat/#findComment-451497
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...