Mathea1365380330 Skrevet 27. november 2002 Skrevet 27. november 2002 Kan noen svare meg på dette ; En familie på 5 er iferd med å gå i oppløsning, pga. at far har latt jobben komme i førsterekke fremfor barn og kone, og har også brukt jobben som "tilfluksted" for å slippe å ha "jobben" med familien (nokså hektisk med tre barn i alder 1 - 4 år). Nå har altså far "møtt veggen" totalt og har vært borte fra familien snart 5 uker, med hodepine\migrene, omvendt søvnmønster og "avsky" i forhold til mennesker generelt. Hvordan skal kona vite hvordan hun kan hjelpe, når "hele verden går imot ham" uansett hva hun sier ? (Hun er ikke "gnålete og masete"). Håper på svar slik at jeg kanskje kan hjelpe denne familien inn på rett spor.... 0 Siter
Gjest Magna Skrevet 27. november 2002 Skrevet 27. november 2002 Den beste hjelpen du kan gi er ikke selv å ta på deg hjelperollen. Men du kan fortelle far og mor i familien at de bør skaffe seg profesjonell hjelp fra fastlegen. Familien kan også få meget god hjelp på familierådgivningskontor. (Hvis de ikke allerede har det.) I første rekke er du antageligvis god å ha som vanlig venn. Men at venner går inn og tar stort ansvar i en familie har jeg ingen tro på kan gå bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.