Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi starta og nettopp med grøt til Sofie. Jeg gir bryst først så grøt og hvis hun vil mer bryst etterpå så får hun det. Etter hva jeg har fått med meg så skal fortsatt måltidene bestå av hovedsaklig melk. Grøt skal være best å gi til en medium sulten baby i følge brosjyrene fra statens helsetilsyn for ernæring eller noe sånt...

Pupp først for da er babyen sulten og suger sterkest slik at melkeproduksjon stimuleres bedre.

Men så kan det jo bli så mye at ungen blir mett, og så heter det at ungen ikke skal føle at puppen blir tatt fra han/henne, så hvordan dette gjøres i praksis vet jeg ikke, har bare lest teori...

Får ikke grøt inn i gutten min uansett om det er før eller etter pupp. Han kniper igjen så snart han ser skjeia. (Pga for sterkt forsøk på å gi risgrøt med banan, han spiste most potet før...)

Jeg ga grøt først og pupp etterpå.

Men jeg ga bare et par teskjeer til å begynne med og økte mengden svært gradvis. Da mengden grøt ble større fikk han drikke vann til grøten.

Jeg tror ikke han ville spist grøt etter å ha fått pupp, for da blir han jo mett.

Da er det bedre med litt grøt først, og så mye pupp han vil ha etterpå.

Hadde aldri noen problemer med ammingen ved å gjøre det på denne måten.

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære Gurvin,

Når barnet er bare 4 måneder er det morsmelk/morsmelkerstatning som er hovedernæring slik at grøten er noe som blir gitt i tillegg, da bør du amme først å gi grøt etterpå. Når du vil at grøten skal overta mer og mer gir du bryst etterpå. Det betyr at hvis du ønsker å beholde morsmelken over lenger tid ammer du først så lenge dere trives med det og barnet har bra vektøkning.

Noen barn må være litt sultne for å spise grøt og da må man kanskje gi den først. Det finnes ingen regler som gjelder for alle.

Pupp først for da er babyen sulten og suger sterkest slik at melkeproduksjon stimuleres bedre.

Men så kan det jo bli så mye at ungen blir mett, og så heter det at ungen ikke skal føle at puppen blir tatt fra han/henne, så hvordan dette gjøres i praksis vet jeg ikke, har bare lest teori...

Får ikke grøt inn i gutten min uansett om det er før eller etter pupp. Han kniper igjen så snart han ser skjeia. (Pga for sterkt forsøk på å gi risgrøt med banan, han spiste most potet før...)

Jeg leste siste kommentar om grøt og at du brukte Ris med banan. Flere andre jeg har snakket med får ikke barna sine til å spise denne grøten, heller ikke denne fruktgrøten. Men hvetegrøten slår visst sjelden feil! Hvis du vil gi "lillenile" grøt, så kan du jo prøve denne. Jeg har ikke prøvd andre grøter på Sander, men hvetegrøten virker god nok, den:-)

Klem fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...