Gå til innhold

kor lenge vert alkohol i mjølka?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du er edru er alkoholen borte fra melken, det gjelder det samme som med blodet.

Jeg har brukt å vente til det har gått 12 timer etter jeg tok siste slurk bare for å være sikker men det er ikke nødvendig!!!

Det er jo veldig godt å sove lenge og da, det er jo ikke ofte man får sjansen til det!!

KOS DEG PÅ FESTEN!!!!

Gjest tvillingmor

Når du er edru er alkoholen borte fra melken, det gjelder det samme som med blodet.

Jeg har brukt å vente til det har gått 12 timer etter jeg tok siste slurk bare for å være sikker men det er ikke nødvendig!!!

Det er jo veldig godt å sove lenge og da, det er jo ikke ofte man får sjansen til det!!

KOS DEG PÅ FESTEN!!!!

Går alkoholen utatt utan att eg pumper og hiver??

Går alkoholen utatt utan att eg pumper og hiver??

Du må ikke pumpe for å få ut alkoholen, men behovet for å pumpe kommer utover kvelden/natta - i form av spreng og muligens flekker! Anbefalles å pumpe med vanlige mellomrom.

God tur, da! Gleder meg til julebordet allerede, jeg....:-)

Klem fra

Gro Nylander, overlege

Kjære tvillingmor, Så flott at du ammer tvillingene dine! Du må regne med samme promille i brystmelken som i blodet ditt. Dvs. etter 1 glass vin (= 1 glass øl = 1 drink)er det 0,3-0,4 promille i melken, avhenging av hvor stor du selv er. Kroppen din bryter ned ca. 0,15 promille per time. Det vil si at når promillen etter 2-21/2 time er ute av blodet ditt er også melken promillefri. Du snakker om en hel flaske, og da blir jo regnestykket et helt annet... Men det er riktig at man ikke trenger å pumpe seg annet enn for å passe på at det ikke blir melkespreng eller andre problemer. Noen få kvinner kan få vanskeligheter med utdrivingsrefleksen etter inntak av større mengder alkohol. Det er fint at du er obs på at barna ikke bør få i seg melk med alkohol. Det er ikke påvist skadevirkning av amming rett etter et enkelt glass av og til, men større alkoholmengder kan ha en skadelig virkning på barnet. Kos deg på festen - med måte, både når det gjelder vin og røyk!

Beste hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...