Gå til innhold

Når man bytter medisiner - NHD

Anbefalte innlegg

Hei NHD.

Jeg har gått på cipramil siden februar i år. Stort sett gikk jeg på 40 mg, men den siste tiden brukte jeg 60 mg. Jeg brukte de pga depresjon og sosial angst.

De hjalp ganske bra på depresjonen - jeg ble ganske stabil i humøret. Men det hjalp ikke nok mot angsten, da jeg fremdeles hadde angst i sosiale situasjon (stort sett hver dag). Jeg har nok også generalisert angstlidelse, for jeg bekymrer meg for ting stort sett 24 timer i døgnet, 7 dager i uka.

Pga at cipramilen ikke hjalp tilstrekkelig på angsten, fant jeg og behandleren min ut at det var på tide å prøve noe nytt. Derfor brukte jeg noen uker på å trappe ned på cipramil, ventet en uke og begynte på aurorix mandag denne uken.

Men ett eller annet er ikke som det burde være. Jeg, som knapt har felt en tåre siden jeg begynte på cipramilen, begynner å gråte flere ganger om dagen. Jeg føler meg forvirra, glemsk, irritabel, sur, får ikke sove og er kjempelei meg. Har mest lyst til å bare legge meg ned og gi opp.

Tror du dette skyldes at jeg har slutta med cipramilen og at aurorixen ikke funker enda?

Eller kan det være aurorixen som gjør dette med meg?

Når kan jeg evt. forvente en forbedring?

Skal til behandleren min om en uke, men hun er bare psykiatrisk sykepleier og må høre med folk på teamet sitt, så derfor tar det gjerne noen uker før jeg får svar på medisinske spørsmål...

Håper du kan svare meg og gi meg noen råd, for sånn orker jeg rett og slett ikke å ha det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83792-n%C3%A5r-man-bytter-medisiner-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...