Gå til innhold

Bipolar lidelse og blodprøver

Anbefalte innlegg

Hei

Har bipolar lidelse og tar derfor jevnlig blodprøver. Det jeg lurer på er:

Det er veldig vanskelig å finne blodårer på meg (selv om de varmer opp hendene mine), derfor hender det at de må stikke i håndleddet. Forrige gang det skjedde begynte det å stråle og knitre i hånda og utover i langefinger og pekefinger + noe i tommelen. Psyken sa at de hadde truffet en nerve, og at det ville gro av seg selv og bli bra. Men nå er det gått 2 uker og det ser ikke ut til å bedre seg.

1. Hva er i veien? og vil det virkelig bli bra?

2. Hva skal jeg gjøre videre? Og hvordan kan jeg lettere få tatt blodprøve? Noen som har noen tips?

Takk for alle svar.

Hilsen en som allerede gruer seg til neste blodprøve

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83915-bipolar-lidelse-og-blodpr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har tatt noen sånne prøver jeg og, da jeg også har litt vanskelige blodårer. Til kurrante blodprøver "banker" de frem noen i armen min. Men de blodprøvene jeg har tatt i arterien(de i håndleddet) har gjort vondt, og man er øm en god stund etterpå.

Det har gått over på meg, men det tar litt tid.

Smør deg med tolmodighet! *smil*

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...