Gå til innhold

skadevirkninger av noen lusinger?

Anbefalte innlegg

Gjest comfuzed

Jeg har en 20 år gammel venninne som stadig skader seg med barberblad og kniver. Hun bryr seg heller ikke noe om å skjule arrene og sårene.

Ble hun fysisk mishandlet?

Hun mener selv at moren hennes er helt perfekt,skjønn,klok,fantastisk,mens faren er helt ond.

Men det var moren som ga henne bank da hun var liten. Det så hennes venner med egne øyne, da moren kunne storme til på soverommet og slå henne, mens vi var der. Selv sier hun at moren kun ga henne noen lusinger når hun mistet besinnelsen og det har ingen betydning.

Men det har vel det når hun stadig kutter seg, fordi hun "vil ødelegge kroppen sin og bli stygg, så ingen skal komme for nær henne" som hun sier.

Hun sier hun blir kvalm av faren sin, hun hater han. Men han har aldri gjort henne noe.

Det er jo moren som slo henne?

Men selv påstår hun at hennes far er den voldelige og har skadet moren.

Hvorfor hater hun faren sin sånn og nekter kontakt med han, når det er moren som var slem med henne?

Vil folk som kutter seg opp noen gang slutte?

Hun er veldig enten-eller. Enten så er hun "jublende glad" eller så er hun helt sur og stille og blir irritert av helt vanlige spørsmål. Hun blåser seg helt opp av bagateller, mens andre ganger elsker hun vennene sine dypt og inderlig. Så tåler hun ikke nærhet til gutter, kun når hun er full. Om hun er på kino med en venn og han stryker henne på låret, så hater hun han og tåler ikke trynet hans i lang tid etterpå.

Hun har ikke hatt kjærester på flere år, selv om hun er en usedvanlig pen og sjarmerende.

Hun sier ofte hun skal bare pule på byen og bli alenemor om noen år, slik som hennes egen mor.

Hva er galt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83924-skadevirkninger-av-noen-lusinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kommentarer til hele innlegget ditt, men her er et par ting:

Hvordan kan du være sikkert på at "alt var ok" med faren hennes? Det at du kun har sett moren hennes voldelig er da ikke ensbetydende med at faren oppførte seg hele tiden. (Jeg ble mishandlet av min far da jeg var barn, men det var ingen utenfor familien som noensinne så det...)

Venninnen din har forresten noen reaksjonsmønstre som kan minne om ettervirkninger av seksuelt misbruk...

Til spørsmålet om folk som kutter seg kan slutte, er svaret "ja". Det kan være vanskelig, og man må ville slutte. Men man KAN slutte. Det har jeg gjort.

Tenkte de samme tankene selv, som "sluttet" skrev. Typiske senskader på seksuelt misbruk. Skal gjøre seg stygg så ingen vil nærme seg. Kutter seg for å føle noe i det hele tatt. Det ligger nok mye mer bak enn det som verden ser. Og i forhold til hva faren eller en annen mann har gjort så er kanskje morens slag "bare"lusinger. Hvis min slutning er riktig altså, det vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...