Gå til innhold

Jeg har bestemt meg....

Anbefalte innlegg

DETTE GÅR IKKE LENGER!

Her må en forandring til...jeg kan ikke fortsette å spille denne rollen jeg har gitt meg selv i all framtid uten at livet mitt redd og slett blir ødelagt.....

Så Mandag kl.08.00 skal jeg ringe legen og avtale time.....så får heller konsekvensene komme i annen rekke....pillesirkus eller ikke! Selv om det skulle skje ting som ikke er fullt så positivt er vel ALT bedre enn å ikke ha prøvd i det hele tatt?

Har tenkt litt på forskjellige, praktiske problemstillinger jeg har vært stilt overfor som krevde akutte , eller provisoriske løsninger....jeg har tatt alt på strak arm...og det har gått bra ..

Rent objektivt ; JEG FIKSER DET ALLER MESTE......det skulle jo være synd om jeg skulle gå til grunne på en mental "formalitet"...?

Har jo, tross alt klart meg selv siden jeg flyttet hjemmefra som 15-åring....? Bodde i selvbygd hytte i skogen de første seks månedene.....artig var det...følte meg temmelig levende dengang....

Kom meg på skolen om morran (som regel).. - fikk alltid gjort lekser....

Hadde venner dengang som kom med mat, eller jeg ble invitert på middag...

Led ingen nød, nei....Husker til å begynne med at jeg våknet om morran med edderkopper og stankelbein kravlende i ansiktet....greit nok .. Verre ble det når jeg begynte å våkne med rimfrost i håret....(!) Flyttet etterhvert inn til en kamerat - bodde der i vel et år før jeg fikk meg kveldsjobb og egen hybel til 900,- kr imnd. GLORY DAYS....!

Kameraten jeg hadde bodd hos, ble dessverre drept i en bilulykke et halvårs tid etterpå...

Trist...var nede og uttafor en stund da, men....tiden gikk....har faktisk ikke tenkt på han på mange år ....før nå...?

Så hvorfor var jeg i helhet lykkeligere og mer levende dengang, på grasrotnivå - enn det jeg er idag ? Jeg har jo i prinsippet vunnet alle kampene undrveis....er det bare tidens tann som gnager? Er det dèt at jeg har kjempet så hardt i alle år, for så å finne meg selv ensom og forlatt, for ikke å snakke om mer eller mindre forhatt av folk flest....jeg mener; - hva har jeg kjempet for?

For å ha en dyr, bensinslukende bil? Flott leilighet ? Widescreen TV ? DVD-spiller og Playstation II ?

NEI! Huff! -it`s all worth nothing alone...!

Hadde byttet alt inn mot et friskt hode akkurat nå......

Hvilket bringer meg tilbake til poenget... for det er akkurat det jeg har tenkt å gjøre ...dersom det blir nødvendig....?

Jeg skal finne mitt sjelelige paradis, selv om veien dit kan bli et sant HELVETE....

Koste hva det koste vil.....noen som vil slå følge? :o))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84087-jeg-har-bestemt-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

lykke til med beslutningen, det var nok lurt!

Ellers må jeg si du har opplevd litt av hvert. Da kan du jo ikke la det du opplever nå etter alt det andre! Det har du jo kommet il selv også tydeligvis.

Ellers så tror jeg alle mennesker (ihvertfall de som har følelser og klare tanker i utgangspunktet) føler en tiltagende tomhet etterhvert som en skaffer seg flere og flere ting. Materielle goder gir liten lykke.

Har selv alt en 'skal' ha, pluss litt til. Lengter heller tilbake til den tiden jeg hadde mindre av 'gods og gull', men allikevel var mer tilfreds med tilværelsen. Bedre tid til venner og familie og ting som betyr noe.

Det er mye sant i det at 'du skal ikke eie så mye før det ikke er du som eier tingene, men tingene som eier deg'.

Tenk på den!

Må virkelig få ønske deg lykke til! Høres ut som du har forutsetninger for å få det bra - siden du skjønner hva som skal til, og hva som IKKE gjør en lykkelig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84087-jeg-har-bestemt-meg/#findComment-454523
Del på andre sider

...tenkte det samme som deg, at dette skal jeg klare: Koste hva det koste vil! Og nå sitter jeg her, et mentalt vrak, i langsom forverring, fire år senere, etter fire år med terapi to ganger i uka og tung medisinering. Jeg har gitt opp! Virkelig! Men jeg angrer ikke på at jeg prøvde - det må man bare, såpass skylder man livet og seg selv!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84087-jeg-har-bestemt-meg/#findComment-454580
Del på andre sider

lykke til med beslutningen, det var nok lurt!

Ellers må jeg si du har opplevd litt av hvert. Da kan du jo ikke la det du opplever nå etter alt det andre! Det har du jo kommet il selv også tydeligvis.

Ellers så tror jeg alle mennesker (ihvertfall de som har følelser og klare tanker i utgangspunktet) føler en tiltagende tomhet etterhvert som en skaffer seg flere og flere ting. Materielle goder gir liten lykke.

Har selv alt en 'skal' ha, pluss litt til. Lengter heller tilbake til den tiden jeg hadde mindre av 'gods og gull', men allikevel var mer tilfreds med tilværelsen. Bedre tid til venner og familie og ting som betyr noe.

Det er mye sant i det at 'du skal ikke eie så mye før det ikke er du som eier tingene, men tingene som eier deg'.

Tenk på den!

Må virkelig få ønske deg lykke til! Høres ut som du har forutsetninger for å få det bra - siden du skjønner hva som skal til, og hva som IKKE gjør en lykkelig!

Du er en sjarmerende fyr...Jeg liker deg. Levende er du og full av energi....Du vil klare deg okke som.

Men opplevelser som du har hatt er ikke av de letteste. de legger seg oppå hverandre som mustein.

Grunnmuren kan være svak i utgangspunktet (barndommens opplevlser) og etter mange nok lag, (som ikke er plassert riktig) detter muren sammen.

Skjønner du bildet, Tristian?

Slik føler jeg det er med mitt liv....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84087-jeg-har-bestemt-meg/#findComment-454801
Del på andre sider

Annonse

Du er en sjarmerende fyr...Jeg liker deg. Levende er du og full av energi....Du vil klare deg okke som.

Men opplevelser som du har hatt er ikke av de letteste. de legger seg oppå hverandre som mustein.

Grunnmuren kan være svak i utgangspunktet (barndommens opplevlser) og etter mange nok lag, (som ikke er plassert riktig) detter muren sammen.

Skjønner du bildet, Tristian?

Slik føler jeg det er med mitt liv....

..for positiv omtale, har lagt merke til deg også..:o)

(vet ikke om du ville sagt det samme hadde du møtt meg, men...)

Jo, jeg skjønner bildet.

Det er rom for mange forskjellige filosofier her...

Siden vi mennesker (heldigvis) er forskjellige, blir det vel opptil enhver å finne den filosofien som passer en best...?

Håper ting løser seg for deg(og meg) !

Klem fra...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84087-jeg-har-bestemt-meg/#findComment-454868
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...