Gå til innhold

venninne hermer etter meg!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Not_Today

Jeg har brukt å skjære meg opp masse, på armer og bein og mage. Men jeg har trappa ned masse nå da, etter at jeg fikk antidepp og psykiater.

Uansett, nå driver min beste venninne og sender stadige meldinger om at hun har prøvde å skjære seg selv, men ikke klarte det, og lurer på om jeg synes hun er feig.

Da svarte jeg tilbake at hun aldri måtte gjøre det! Jeg så vær så snill mange ganger.

Og neste dag, får jeg en ny melding om at hun ikke kan bli med på kino, fordi hun igjen prøvde å skjære seg, og da mente kjæresten hennes at hun ikke burde være alene og blabla.

Da blir jeg forbanna, jeg føler bare at hun er ond og terroriserer meg når hun sier sånt!!!!! Jeg vet jo fra før at hun ikke klarer å skjære seg, hun har vist meg "arr" etter at hun har prøvd for lenge siden og det synes ikke i det hele tatt!!!!!!!!!!!

Så når jeg da sier jeg blir forbanna om hun skal skjære seg, så sier hun at hun har funnet en annen måte som ikke vises, nemlig å kaste opp maten sin!

Fra før har hun skrevet masse meldinger om at hun liksom "ikke spiser".

Nå blir jeg så lei av dette!!!!

Jeg skrev tilbake at hun får værsegod og bare kaste opp så mye hun vil, det er ikke det samme som å skjære seg uansett!!!! (Jeg hadde forresten bulimi flere år, og det vet hun!)

FAEN altså, så forbanna jeg blir!!! Jeg vil ikke høre om måtene hun skal "skade" seg på.

Hvorfor er hun så kåt på å legge ut om det til meg?????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84103-venninne-hermer-etter-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt skjønne at du er lei av å høre på alt det hun har gjort eller prøver å gjøre. Skjønner at du blir irritert og sånn, men jeg tror likevel ikke du skal tenke på at "det er ikke like ille som å kutte seg".

Kanskje hun gjør dette fordi hun trenger noen å snakke med, å så tenker hun kanskje at "hun kutta seg, og fikk medisin og psykiater, da kan jeg også prøve".

Kanskje hun er ute etter oppmerksomhet, fordi hun ikke får nok av dette. Vet det er en dum måte å skaffe seg oppmerksomhet på, men dessverre er det sånn mange gjør.

Synes ikke du skal tenke på hva som er verst og at hun ikke får det til å sånn. Selv om hun kanskje gjør det for å få oppmerksomhet, så bør du ikke la være å bry deg. Bør ikke tenke som så at "men hun kutter da ikke, så det er ikke så ille likevel". Det kan nemlig utvikle seg og bli verre (vet dette av egen erfaring). Tror ikke at hun gjør dette for å herme, i alle fall ikke bevisst. Tror hun trenger hjelp (selv om hun kanskje ikke sliter like mye som deg). Jeg mener, ingen driver vel med selvskading ( d å kutte deg f.eks.) bare fordi de skal herme etter noen. Det finnes kanskje unntak, men....

Synes du skal prøve å ta dette opp med psykiateren eller legen din, og spørre ham/henne om råd.

Hva med å snakke med venninna di, og si det som det er. At du rett og slett ikke er interessert i å høre om dette, fordi det gjør deg dårlig (f.eks.). Kanskje hun tenker seg om da, og slutter.

Snakk med henne og spør henne hvorfor, råd henne til å oppsøke hjelp.

Det er ikke vanlig (men heller ikke uvanlig i den forstand) å drive med selvskading, men ingen gjør dette på morro heller liksom. Det ligger grunner bak det man gjør, uten at man vet hva kanskje.

Håper du skjønner hva jeg mener!

Gjest Not_Today

Jeg kan godt skjønne at du er lei av å høre på alt det hun har gjort eller prøver å gjøre. Skjønner at du blir irritert og sånn, men jeg tror likevel ikke du skal tenke på at "det er ikke like ille som å kutte seg".

Kanskje hun gjør dette fordi hun trenger noen å snakke med, å så tenker hun kanskje at "hun kutta seg, og fikk medisin og psykiater, da kan jeg også prøve".

Kanskje hun er ute etter oppmerksomhet, fordi hun ikke får nok av dette. Vet det er en dum måte å skaffe seg oppmerksomhet på, men dessverre er det sånn mange gjør.

Synes ikke du skal tenke på hva som er verst og at hun ikke får det til å sånn. Selv om hun kanskje gjør det for å få oppmerksomhet, så bør du ikke la være å bry deg. Bør ikke tenke som så at "men hun kutter da ikke, så det er ikke så ille likevel". Det kan nemlig utvikle seg og bli verre (vet dette av egen erfaring). Tror ikke at hun gjør dette for å herme, i alle fall ikke bevisst. Tror hun trenger hjelp (selv om hun kanskje ikke sliter like mye som deg). Jeg mener, ingen driver vel med selvskading ( d å kutte deg f.eks.) bare fordi de skal herme etter noen. Det finnes kanskje unntak, men....

Synes du skal prøve å ta dette opp med psykiateren eller legen din, og spørre ham/henne om råd.

Hva med å snakke med venninna di, og si det som det er. At du rett og slett ikke er interessert i å høre om dette, fordi det gjør deg dårlig (f.eks.). Kanskje hun tenker seg om da, og slutter.

Snakk med henne og spør henne hvorfor, råd henne til å oppsøke hjelp.

Det er ikke vanlig (men heller ikke uvanlig i den forstand) å drive med selvskading, men ingen gjør dette på morro heller liksom. Det ligger grunner bak det man gjør, uten at man vet hva kanskje.

Håper du skjønner hva jeg mener!

Hun fikk forresten medisin og psykiatere lenge før meg!!!!!!!!!!!

Hun fikk forresten medisin og psykiatere lenge før meg!!!!!!!!!!!

Ok, men da ble d litt annerledes.

Jeg synes du enten skal si det til henne at du ikke ønsker flere meldinger, eller i d hele tatt å høre om at hun gjorde d og det. Om du ikke vet hvordan eller hva du skal gjøre, så rådfør deg med behandleren din.

Forstår godt at du synes d er travel og at du blir sint.

Likevel....synes d ble litt feil liksom d du skreiv ("hun kutter seg, men jeg har sett "arrene"....osv osv). Det er unødvenig å konkurrere om noe sånt.

Håper det ordner seg for dere, og at hun venninna di kan begynne å vise hensyn til deg (tenke litt over d hun skriver, før hun gjør d).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...