Gå til innhold

eh...redselen..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -redselen

Bare så det er sagt.. det er IKKE meningen at du skal klare dette alene!

Jeg husker da jeg bodde alene.. jeg hadde venner, men ingen som kunne FORSTÅ eller HJELPE meg.. og psykolog utellukket jeg helt. Så hvem skulle hjelpe meg?

Det er vanskelig..

Det er vel i sånne situasjoner man må henvende seg til støtteapparatet rund seg..

BRA du ska bestille time!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-454902
Del på andre sider

enda våken jeg :)

så du har bestemt deg for å prøve å ta imot hjelp?

jepp, men under sterk "overvåkning" av undertegnede himself...er litt skeptisk til medikamentene, og kommer til å være fryktelig vàr for evt. bivirkninger...men jeg kan jo ikke fortsette DETTE sirkuset ihvertfall...det har jo ingen hensikt whatsoever...?

Kommer nok til å være på D.O.L en stund framover, så vi kan utveksle erfaringer...?

Regner ikke med å komme meg til noen psykolog på denne siden av årsskiftet men...

Legen får ihvertfall tlf. på mandag kl. 08.00 slagen...:o)

eh...er det vanlig døgnrytme for deg å være våken nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-454904
Del på andre sider

Gjest -redselen

jepp, men under sterk "overvåkning" av undertegnede himself...er litt skeptisk til medikamentene, og kommer til å være fryktelig vàr for evt. bivirkninger...men jeg kan jo ikke fortsette DETTE sirkuset ihvertfall...det har jo ingen hensikt whatsoever...?

Kommer nok til å være på D.O.L en stund framover, så vi kan utveksle erfaringer...?

Regner ikke med å komme meg til noen psykolog på denne siden av årsskiftet men...

Legen får ihvertfall tlf. på mandag kl. 08.00 slagen...:o)

eh...er det vanlig døgnrytme for deg å være våken nå?

He-he... i helgene så :)

Jeg har fått time hos vurdering hos psykolog.. 3 mnd-ventetid! :(

Når jeg har bestemt meg for å prøve , er det surt å vente så lenge...

Jeg var veldig redd for bivirkningene jeg også... er enda redd..men nå når de har gitt seg ganske mye, føler jeg meg mer lettet!

Har også en ny time hos legen, der hun vil sjekke hvordan det "står til" etter jeg begyntee med medisin... Det er jo bra.

Ja, ikke sant? kjempebra at man kan sitte her, helt anonym, og utveksle erfaringer og tanker.. :)

Legger meg ikke med det første..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-454908
Del på andre sider

He-he... i helgene så :)

Jeg har fått time hos vurdering hos psykolog.. 3 mnd-ventetid! :(

Når jeg har bestemt meg for å prøve , er det surt å vente så lenge...

Jeg var veldig redd for bivirkningene jeg også... er enda redd..men nå når de har gitt seg ganske mye, føler jeg meg mer lettet!

Har også en ny time hos legen, der hun vil sjekke hvordan det "står til" etter jeg begyntee med medisin... Det er jo bra.

Ja, ikke sant? kjempebra at man kan sitte her, helt anonym, og utveksle erfaringer og tanker.. :)

Legger meg ikke med det første..

3mndr? - huff,ja - hvis pillene virker riktig, vil det vel kanskje fortone seg som et lite "tilbakeskritt" når du først kommer inn til psyk. (?) Bruker du legen som "nødpsykolog" da eller...?

Gruer meg til å sitte ansikt til ansikt med noen å fortelle hvordan jeg har det...håper jeg greier å være ærlig.....tenker ikke like klart i sånne situasjoner...

men det går vel bra..:-)

Må ihvertfall prøve å legge meg, jeg nå...ellers går det "skeis" med jobben på mandag...kan ikke zzznorke hele dagen i morgen...

Håper du får en ENDA BEDRE dag imorgen...:o))

G`natt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-454916
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lite ekorn

3mndr? - huff,ja - hvis pillene virker riktig, vil det vel kanskje fortone seg som et lite "tilbakeskritt" når du først kommer inn til psyk. (?) Bruker du legen som "nødpsykolog" da eller...?

Gruer meg til å sitte ansikt til ansikt med noen å fortelle hvordan jeg har det...håper jeg greier å være ærlig.....tenker ikke like klart i sånne situasjoner...

men det går vel bra..:-)

Må ihvertfall prøve å legge meg, jeg nå...ellers går det "skeis" med jobben på mandag...kan ikke zzznorke hele dagen i morgen...

Håper du får en ENDA BEDRE dag imorgen...:o))

G`natt

Kommentar til at du tror det vil være vanskelig å sitte ansikt til ansikt.... osv.

Du som er så flink til å uttrykke deg skriftlig kan jo bare benytte deg av det hvis det blir vanskelig!

Jeg er flink med ord både muntlig og skriftlig. Men kjenner den med at de vil ikke ut akkurat der og da under terpaitimen. Ihvertfall ikke de viktige ordene som kan bringe meg videre i behandlingen.

I slike situasjoner har jeg skrevet ned mine tanker og betraktninger hjemme. Så har jeg bedt behandleren lese dette før vi sammen prater om det i timen. Da er det mye lettere. Du slipper det vanskelige med å få hull på byllen mens vedk betrakter deg. Han vet det viktigste. Du er over det vanskeligste punktet med andre ord.

Behandlere ser forskjellig på dette med skriftlige notater har jeg funnet ut. Jeg hadde en som elsket det og vi fikk oppklart mange misforståelser. Jeg får ikke fram ting når jeg sitter i stolen foran han, derofr ville han misforstått hvis jeg ikke hadde fått forklart det skriftlig. Da ville jo også terapien tatt feil vei. I mitt tilfelle ihvertfall.

En annen behandler syntes det å lese var et ork virket det som. Det var ikke hans greie liksom. Da nyttet det jo ikke for meg å skrive, når han var så negativ til å lese. Han byttet jeg ganske fort ut.

Noen ganger sendte jeg et brev før timen, hvis det var greit for behandleren. Kommer an på om de gidder lese 'dine greier' utenom timene. Andre ganger tok jeg med meg en lapp som jeg ba han lese før jeg kom inn, altså mens jeg satt på venteværelset. Bare det å se hans reaksjoner mens han leste var for vanskelig for meg noen ganger. Jeg vet jeg har alt for lett for å tolke andres reaksjoner, og mine tolkninger er ikke alltid riktig har jeg forstått.

Lykke til!

Det kan være verdt et forsøk hvis du ikke takler 'pratinga'. Jeg er nemlig selv så utålmodig at jeg synes det er bortkastet tid at to mennesker sitter overfor hverandre, mens hundrelappene fyker, og ikke sier et kløyva ord. Det er ok i korte stunder, men kommer ikke så kye konstruktivt ut av det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-455016
Del på andre sider

Slike innlegg som dette og innlegget nedenfor som heter TRISTIAN hører hjemme på forumet MELDINGER. Bruk det forumet i stedet for å bruke opp plassen her. Plassen her inne er det andre som trenger for å stille spørsmål og lignende

Forstår, og har full respekt for dette..

Problemet er bare at du treffer ikke nødvendigis det rette "klientellet" i forum for meldinger......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-455059
Del på andre sider

Gjest ooooooooops

Forstår, og har full respekt for dette..

Problemet er bare at du treffer ikke nødvendigis det rette "klientellet" i forum for meldinger......

Det var ikke det vedk mente!

Pointet var at når to personer begynner å 'chatte' i en tråd, DA er det på tide å gå til 'meldinger' og fortsette praten der.

Det var ikke meningen du skulle begynne tråden på 'meldinger'.

Særlig når andre begynner å ha 'interne' lange rader av innlegg to nick imellom i ens egen tråd, så er jfo det litt irriterende.

Du vil ha innlegg om det opprinnelige, og så er et to som 'koseprater' om alt annet, fra sist de traff hverandre på kage til suss og klem og bla, bla, bla.

Det var vel DET som var essensen går jeg ut fra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-455134
Del på andre sider

Det var ikke det vedk mente!

Pointet var at når to personer begynner å 'chatte' i en tråd, DA er det på tide å gå til 'meldinger' og fortsette praten der.

Det var ikke meningen du skulle begynne tråden på 'meldinger'.

Særlig når andre begynner å ha 'interne' lange rader av innlegg to nick imellom i ens egen tråd, så er jfo det litt irriterende.

Du vil ha innlegg om det opprinnelige, og så er et to som 'koseprater' om alt annet, fra sist de traff hverandre på kage til suss og klem og bla, bla, bla.

Det var vel DET som var essensen går jeg ut fra.

..point taken...!

Vet jo aldri hvor ting skal ende..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84144-ehredselen/#findComment-455137
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...