Gå til innhold

Innvandrerungdom frykter æresdrap


Grip

Anbefalte innlegg

Vi vet jo at innvandrerjenter blir mishandlet psykisk og fysisk i betydelig omfang. Krisesentrene er fulle av disse ofrene for en syk kultur og religion.

Dagens nye er at 40 unge hittil i år har fått ny identitet i Norge, for å unngå æresdrap.

http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=2&item=244214

Dette er et skremmende stort tall, siden et slikt tiltak sitter veldig langt inn hos myndighetene. Og tallet vokser selvsagt, på linje med all annen innvandringsrelatert kriminalitet.

Hadde det vært en annen gruppe som ble utsatt for sånt, hadde det blitt et helvetes sirkus. Nå forblir saken en avisnotis, og ungdommene ofret på kulturrelativismens alter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    80

  • Goliath

    47

  • nick

    19

  • Ulv I Faarikaal

    19

Mest aktive i denne tråden

Sånn rent bortsett fra at Tove Smaadahl (fra Krisesentersekretariatet) påpekte at de fleste innvandrerkvinnene de fikk besøk av var blitt mishandlet av *norske* menn:

Hva er det du egentlig vil med dette innlegget?

Hjelpe "innvandrerungdom" er det åpenbart ikke. (Din historie på DOL tatt i betraktning.)

Tror du disse "innvandrerene" ville hatt det bedre i foreldrenes hjemland?

Forøvrig beskriver ordet "innvandrer" ca en halv million mennesker i Norge (alt etter definisjon) - det er kun en ørliten brøkdel av disse som er i fare for slike "æresdrap" du beskriver.

Misvisende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest curiousity

Sånn rent bortsett fra at Tove Smaadahl (fra Krisesentersekretariatet) påpekte at de fleste innvandrerkvinnene de fikk besøk av var blitt mishandlet av *norske* menn:

Hva er det du egentlig vil med dette innlegget?

Hjelpe "innvandrerungdom" er det åpenbart ikke. (Din historie på DOL tatt i betraktning.)

Tror du disse "innvandrerene" ville hatt det bedre i foreldrenes hjemland?

Forøvrig beskriver ordet "innvandrer" ca en halv million mennesker i Norge (alt etter definisjon) - det er kun en ørliten brøkdel av disse som er i fare for slike "æresdrap" du beskriver.

Misvisende.

Med vennlig hilsen

Nå må du slutte å være så forbannet virkelighetsfjern, Sør. Det tjener ikke innvandrernes sak at du er så way off som du tydeligvis er.

De fleste som flykter flykter fra norske menn?? Du vet selv at det er bullshit.

Men du definerer kanskje utlendinger som har vært i Norge i 5 år og mast seg til en oppholdstillatelse som norske? Vel, det gjør ikke jeg.

Jeg har også bodd (og bor) en del år i et annet land. Her ser de på meg som norsk, og ikke som en av sine egne. Og hvorfor skulle de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slutte å være så forbannet virkelighetsfjern, Sør. Det tjener ikke innvandrernes sak at du er så way off som du tydeligvis er.

De fleste som flykter flykter fra norske menn?? Du vet selv at det er bullshit.

Men du definerer kanskje utlendinger som har vært i Norge i 5 år og mast seg til en oppholdstillatelse som norske? Vel, det gjør ikke jeg.

Jeg har også bodd (og bor) en del år i et annet land. Her ser de på meg som norsk, og ikke som en av sine egne. Og hvorfor skulle de det?

Du skriver: "De fleste som flykter flykter fra norske menn?? Du vet selv at det er bullshit."

Tvertimot - saken er nok den at jeg får min informasjon andre steder enn fra førstesiden av VG:

Ifølge lederen for Krisesentersekretariatet, er de fleste "innvandrerkvinnene" som kommer dit gift med *norske* menn. Dette i forbindelse med Markeringen mot Kvinnevold 25. november.

Videre:

" Smaadahl har gjennomført en kartlegging blant de krisesentrene som befinner seg i områder med stor innvandrerbefolkning. Alle krisesentrene rapporterte om flere tilfeller av tvangsekteskap i fjor.

Resultatet av undersøkelsen er overraskende: Kun én kvinne har henvendt seg for en samtale om tvangsekteskap i år. Og ingen innvandrerkvinne bor på et av sekretariatets 25 krisesentre som følge av tvangsekteskap."

===

Du skriver: "Men du definerer kanskje utlendinger som har vært i Norge i 5 år og mast seg til en oppholdstillatelse som norske?"

Jeg bruker "standard" betegnelse: en "innvandrer" er en person som har en eller begge foreldrene født i utlandet.

===

Kanskje du bør re-vurdere din "kunnskap" om norske forhold?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du slutte å være så forbannet virkelighetsfjern, Sør. Det tjener ikke innvandrernes sak at du er så way off som du tydeligvis er.

De fleste som flykter flykter fra norske menn?? Du vet selv at det er bullshit.

Men du definerer kanskje utlendinger som har vært i Norge i 5 år og mast seg til en oppholdstillatelse som norske? Vel, det gjør ikke jeg.

Jeg har også bodd (og bor) en del år i et annet land. Her ser de på meg som norsk, og ikke som en av sine egne. Og hvorfor skulle de det?

Her:

"Smaadahl ønsker også å avlive en del myter; blant annet at disse kvinnene blir slått av sine innvandrermenn. Tall fra krisesentrene viser at et stort flertall av mishandlede innvandrerkvinner har etnisk norske menn."

"Svært mange kvinner, særlig fra Russland, Thailand og Filippinene blir kjøpt av norske menn og misbrukt på det groveste. Voldtekter, drapstrusler, slag og ydmykelser er blant de voldshandlingene altfor mange slike kvinner må tåle.

- Norge har lite å skryte av. Vi er det landet som henlegger flest voldtekter, og vi straffer færre voldtektsforbrytere enn noe annet land i verden, sier Tove Smaadahl."

Kilde: http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/article.jhtml?articleID=144642

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest curiousity

Du skriver: "De fleste som flykter flykter fra norske menn?? Du vet selv at det er bullshit."

Tvertimot - saken er nok den at jeg får min informasjon andre steder enn fra førstesiden av VG:

Ifølge lederen for Krisesentersekretariatet, er de fleste "innvandrerkvinnene" som kommer dit gift med *norske* menn. Dette i forbindelse med Markeringen mot Kvinnevold 25. november.

Videre:

" Smaadahl har gjennomført en kartlegging blant de krisesentrene som befinner seg i områder med stor innvandrerbefolkning. Alle krisesentrene rapporterte om flere tilfeller av tvangsekteskap i fjor.

Resultatet av undersøkelsen er overraskende: Kun én kvinne har henvendt seg for en samtale om tvangsekteskap i år. Og ingen innvandrerkvinne bor på et av sekretariatets 25 krisesentre som følge av tvangsekteskap."

===

Du skriver: "Men du definerer kanskje utlendinger som har vært i Norge i 5 år og mast seg til en oppholdstillatelse som norske?"

Jeg bruker "standard" betegnelse: en "innvandrer" er en person som har en eller begge foreldrene født i utlandet.

===

Kanskje du bør re-vurdere din "kunnskap" om norske forhold?

Med vennlig hilsen

Du er så arrogant og uspiselig at jeg gidder ikke bruke svært mye tid på deg.

Dine "krav" til å kunne bli sett på som norsk er forøvrig høyere enn mine. Jøss, hvem hadde trodd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "De fleste som flykter flykter fra norske menn?? Du vet selv at det er bullshit."

Tvertimot - saken er nok den at jeg får min informasjon andre steder enn fra førstesiden av VG:

Ifølge lederen for Krisesentersekretariatet, er de fleste "innvandrerkvinnene" som kommer dit gift med *norske* menn. Dette i forbindelse med Markeringen mot Kvinnevold 25. november.

Videre:

" Smaadahl har gjennomført en kartlegging blant de krisesentrene som befinner seg i områder med stor innvandrerbefolkning. Alle krisesentrene rapporterte om flere tilfeller av tvangsekteskap i fjor.

Resultatet av undersøkelsen er overraskende: Kun én kvinne har henvendt seg for en samtale om tvangsekteskap i år. Og ingen innvandrerkvinne bor på et av sekretariatets 25 krisesentre som følge av tvangsekteskap."

===

Du skriver: "Men du definerer kanskje utlendinger som har vært i Norge i 5 år og mast seg til en oppholdstillatelse som norske?"

Jeg bruker "standard" betegnelse: en "innvandrer" er en person som har en eller begge foreldrene født i utlandet.

===

Kanskje du bør re-vurdere din "kunnskap" om norske forhold?

Med vennlig hilsen

Kan du være vennlig å sitere HVOR noen påstår at "et stort flertall" mishandles av norske menn ?

I sitatet står "svært mange" som er noe HELT annet.

Er du pånytt ute med ørkesløst bullshit og ryktespredning igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "De fleste som flykter flykter fra norske menn?? Du vet selv at det er bullshit."

Tvertimot - saken er nok den at jeg får min informasjon andre steder enn fra førstesiden av VG:

Ifølge lederen for Krisesentersekretariatet, er de fleste "innvandrerkvinnene" som kommer dit gift med *norske* menn. Dette i forbindelse med Markeringen mot Kvinnevold 25. november.

Videre:

" Smaadahl har gjennomført en kartlegging blant de krisesentrene som befinner seg i områder med stor innvandrerbefolkning. Alle krisesentrene rapporterte om flere tilfeller av tvangsekteskap i fjor.

Resultatet av undersøkelsen er overraskende: Kun én kvinne har henvendt seg for en samtale om tvangsekteskap i år. Og ingen innvandrerkvinne bor på et av sekretariatets 25 krisesentre som følge av tvangsekteskap."

===

Du skriver: "Men du definerer kanskje utlendinger som har vært i Norge i 5 år og mast seg til en oppholdstillatelse som norske?"

Jeg bruker "standard" betegnelse: en "innvandrer" er en person som har en eller begge foreldrene født i utlandet.

===

Kanskje du bør re-vurdere din "kunnskap" om norske forhold?

Med vennlig hilsen

Det er noen som forfalsker opplysninger, eller noe annet er helt fundamentalt feil. Har hele situasjonen endret seg totalt på 3 år ? Neppe.

http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/rapporter/004005-990196/index-dok000-b-n-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som forfalsker opplysninger, eller noe annet er helt fundamentalt feil. Har hele situasjonen endret seg totalt på 3 år ? Neppe.

http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/rapporter/004005-990196/index-dok000-b-n-a.html

Tusen takk for denne linken. Sør er pånytt tatt med buksene nede i reindyrket løgn.

Siterer delevis en fagperson og kliner så på sine egne tolkninger og fordommer.

Hvor mange ganger har vi ikke sett dette nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så arrogant og uspiselig at jeg gidder ikke bruke svært mye tid på deg.

Dine "krav" til å kunne bli sett på som norsk er forøvrig høyere enn mine. Jøss, hvem hadde trodd det.

Jeg har intet som mål at du skal finne meg "spiselig". :-)

Man er "norsk" når man har norsk statsborgerskap.

Altså kan man være både innvandrer og norsk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Tusen takk for denne linken. Sør er pånytt tatt med buksene nede i reindyrket løgn.

Siterer delevis en fagperson og kliner så på sine egne tolkninger og fordommer.

Hvor mange ganger har vi ikke sett dette nå ?

En bekjent kom fra krisenter i Oslo i forrige uke, jeg ringte henne i dag og hun sier det bare er utlendinger der, og at de fleste har utenlandsk far. Hun var den eneste norske dama av ca 15-20. Bare 2 mødre snakka brukbart norsk, og bare 2 av unga hadde skandinavisk utseende. Unga oversatte for mora stort sett, til og med hos gynekologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være vennlig å sitere HVOR noen påstår at "et stort flertall" mishandles av norske menn ?

I sitatet står "svært mange" som er noe HELT annet.

Er du pånytt ute med ørkesløst bullshit og ryktespredning igjen ?

Du skriver: "Er du pånytt ute med ørkesløst bullshit og ryktespredning igjen ?"

Du vet godt jeg lar deg ha monopol på denslags! :-)

=====

Her:

Bemerk: "et stort flertall"

"Smaadahl ønsker også å avlive en del myter; blant annet at disse kvinnene blir slått av sine innvandrermenn. Tall fra krisesentrene viser at et stort flertall av mishandlede innvandrerkvinner har etnisk norske menn."

"Svært mange kvinner, særlig fra Russland, Thailand og Filippinene blir kjøpt av norske menn og misbrukt på det groveste. Voldtekter, drapstrusler, slag og ydmykelser er blant de voldshandlingene altfor mange slike kvinner må tåle.

- Norge har lite å skryte av. Vi er det landet som henlegger flest voldtekter, og vi straffer færre voldtektsforbrytere enn noe annet land i verden, sier Tove Smaadahl."

Kilde: http://aftenbladet.no/nyheter/lokalt/article.jhtml?articleID=144642

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som forfalsker opplysninger, eller noe annet er helt fundamentalt feil. Har hele situasjonen endret seg totalt på 3 år ? Neppe.

http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/rapporter/004005-990196/index-dok000-b-n-a.html

Siterer videre fra Aftenbladet:

Bemerk siste paragraf - uavhengig bekreftelse!

"Jeg vet ikke hva som har skjedd. Det virket som det var en eksplosjon av tvangsekteskap-saker etter 1997 og fram til i fjor. I år er det blitt helt stille. Vi har foretatt undersøkelsen blant krisesentrene i både større byer og små steder. Felles for dem alle er at de hadde mange tilfeller av tvangsekteskap i fjor. I år fant vi kun én kvinne som har hatt en samtale, sier Smaadahl.

Kanskje de blir henvist til andre krisesentre?

Jeg tror ikke det, for da ville vi ha fått signaler om det. Jeg har snakket med flere krisesentre utenom vårt nettverk, og alle er faktisk forbauset over at det har vært så stille de første seks månedene dette året. Foregår overgrepene enda mer i det skjulte nå, eller har foreldrene innsett alvoret? undrer Smaadahl.

Aftenbladet tok en ringerunde til seks krisesentre som ikke er med i Krisesentersekretariatet, deriblant Bergen, Haugesund og Aust-Agder. Ingen av dem hadde tvangsgiftede beboere."

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siterer videre fra Aftenbladet:

Bemerk siste paragraf - uavhengig bekreftelse!

"Jeg vet ikke hva som har skjedd. Det virket som det var en eksplosjon av tvangsekteskap-saker etter 1997 og fram til i fjor. I år er det blitt helt stille. Vi har foretatt undersøkelsen blant krisesentrene i både større byer og små steder. Felles for dem alle er at de hadde mange tilfeller av tvangsekteskap i fjor. I år fant vi kun én kvinne som har hatt en samtale, sier Smaadahl.

Kanskje de blir henvist til andre krisesentre?

Jeg tror ikke det, for da ville vi ha fått signaler om det. Jeg har snakket med flere krisesentre utenom vårt nettverk, og alle er faktisk forbauset over at det har vært så stille de første seks månedene dette året. Foregår overgrepene enda mer i det skjulte nå, eller har foreldrene innsett alvoret? undrer Smaadahl.

Aftenbladet tok en ringerunde til seks krisesentre som ikke er med i Krisesentersekretariatet, deriblant Bergen, Haugesund og Aust-Agder. Ingen av dem hadde tvangsgiftede beboere."

Med vennlig hilsen

Hvorfor blander du tvangsekteskap inn i denne debatten? Lever alle innvandrerkvinner i tvangsekteskap? Er det bare kvinner i tvangsekteskap som blir mishandlet?

Du henter ikke info fra forsiden av VG, men Aftenbladet er en faktakilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blander du tvangsekteskap inn i denne debatten? Lever alle innvandrerkvinner i tvangsekteskap? Er det bare kvinner i tvangsekteskap som blir mishandlet?

Du henter ikke info fra forsiden av VG, men Aftenbladet er en faktakilde?

Hei Nick,

Æresdrap er ofte drap på mennesker som ikke vil tvangsgiftes, vet du...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn rent bortsett fra at Tove Smaadahl (fra Krisesentersekretariatet) påpekte at de fleste innvandrerkvinnene de fikk besøk av var blitt mishandlet av *norske* menn:

Hva er det du egentlig vil med dette innlegget?

Hjelpe "innvandrerungdom" er det åpenbart ikke. (Din historie på DOL tatt i betraktning.)

Tror du disse "innvandrerene" ville hatt det bedre i foreldrenes hjemland?

Forøvrig beskriver ordet "innvandrer" ca en halv million mennesker i Norge (alt etter definisjon) - det er kun en ørliten brøkdel av disse som er i fare for slike "æresdrap" du beskriver.

Misvisende.

Med vennlig hilsen

Så fint! Bare 40, så da trenger vi ikke bry oss. Hvorfor gi dem ny identitet? 40 fra eller til spiller da ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvorfor blander du tvangsekteskap inn i denne debatten? Lever alle innvandrerkvinner i tvangsekteskap? Er det bare kvinner i tvangsekteskap som blir mishandlet?

Du henter ikke info fra forsiden av VG, men Aftenbladet er en faktakilde?

Aftenbladet er bare hakket over Donald Duck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint! Bare 40, så da trenger vi ikke bry oss. Hvorfor gi dem ny identitet? 40 fra eller til spiller da ingen rolle?

Behov for ny identitet er det ikke bare truede "innvandrere" som har. Jeg kjenner personlig flere på DOL som bør få ny identitet, og hvor personen som truer dem er norsk.

Poenget her er at det som behøver "ny identitet" bør få det omgående, enten de er "innvandrere" eller "nordmenn".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...