Gå til innhold

Legalisering - hvor lang tid??

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det sånn ca fra du leverer de signerte papirene til papirene går til Colombia? Vi leverte alt på torsdagen til AF slik at fylkesmannen blir neste steg!

Når i januar går pairene til vårt barns land?!!

Jeg er sååå glad for at vi har fått alt unna nå før jul slik at vi kan stresse litt ned :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84154-legalisering-hvor-lang-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

For oss tok det en måned. Jeg synes det var ulidelig lenge, for første gangen vi gjorde det tok det bare et par uker, så det er nok forskjell fra sak til sak. Dette var i april og mai i år.

Dette med legalisering, er ikke dette at fylkesmannen skal godkjenne papirene. Han skal vel ikke gå inn og se på hver enkel sak?? Trodde dette var BUFA sin oppgave?! Hmm. det tar vel bortimot 2-3 uker har jeg hørt,. og nå kommer jo julen også, så kanskje det tar enda lenger tid..

Gjest Tobarnmamsen

Vet du med sikkerhet at papirene ikke rekker å bli ferdig til å sendes i år? Hvis dere leverte slutten av nov, burde de kunne klare det på 14 dager. Men som janita også sier, dette varierer sikkert en del. Men det er jo håp: kanskje AF har bedre tid til dette arbeidet nå når det har stilnet på tildelingsfronten før jul....? Synes jeg leste på AF sine sider at siste forsendelse til Colombia går i midten av desember.

Vel, blir det neste år, kan det bli første uken i januar. For knappe 2 år siden gikk vår søknad ned rundt 8.1.

Lykke til, håper det skjer fort!

Hei nedtelling

Vi ligger ganske likt i løypa nå. AF sendte papirene til legalisering den 22/11 ........Dette tar ca 2-3 uker.

Du skal se at både colombiamamma, dere og vi reiser sammen til C. Blir flyturen en stor utfordring for vår lille kaptein sabelltann (eller for mamma)så har jeg allefall flere kjente ombord på flyet som kan være kreative:o)

Men uansett lykke til med juleforbredelsene.

Hvordan var det på AF-julemessa. Vi var på tur men noe kom i veien slik at vi ikke fikk dratt.

Vi mailes!

Klem fra

Annonse

Hei

For oss tok det en måned. Jeg synes det var ulidelig lenge, for første gangen vi gjorde det tok det bare et par uker, så det er nok forskjell fra sak til sak. Dette var i april og mai i år.

Hei igjen janita

Hvordan går det med dere? Har dere hørt noe?

Klem fra

Hei nedtelling

Vi ligger ganske likt i løypa nå. AF sendte papirene til legalisering den 22/11 ........Dette tar ca 2-3 uker.

Du skal se at både colombiamamma, dere og vi reiser sammen til C. Blir flyturen en stor utfordring for vår lille kaptein sabelltann (eller for mamma)så har jeg allefall flere kjente ombord på flyet som kan være kreative:o)

Men uansett lykke til med juleforbredelsene.

Hvordan var det på AF-julemessa. Vi var på tur men noe kom i veien slik at vi ikke fikk dratt.

Vi mailes!

Klem fra

Hei peetmor

Det hadde jo vært gøy om vi dro sammen, og ja Kapein sabletann skulle vi nok ha fått aktivisert litt :-)

Julemessen var stappfull. Vi hadde med oss vår nevø på 2 år og 3 mnd, og han storkoste seg når Nissa Nyberget underholdt oss.. Colombiamamma var innom en kjapp tur, ellers så traff jeg Solymar! Hyggelig med kjente ansikter

klem fra

valmue1365380326

Vi sendte papirene til legalisering 9.nov. og vi fikk beskjed på fredag at de var sendt til Colombia 27.nov. Så legaliseringen tok 2 uker og 2 dager. Litt rart - nå er det ikke mer papirarbeid vi kan gjøre... :o) Vi kan jo håpe, håpe på at deres papirer blir sendt før jul....

Vi sendte papirene til legalisering 9.nov. og vi fikk beskjed på fredag at de var sendt til Colombia 27.nov. Så legaliseringen tok 2 uker og 2 dager. Litt rart - nå er det ikke mer papirarbeid vi kan gjøre... :o) Vi kan jo håpe, håpe på at deres papirer blir sendt før jul....

Åaa, er det ikke en deilig følelse at deres papirer er sendt til Colombia?! Jeg gleder meg til våre papirer er vel i havn.

Hva er det AF skal gjøre med søknaden vår etter legaliseringen?? (eller mens papirene er til legalisering)

valmue1365380326

Åaa, er det ikke en deilig følelse at deres papirer er sendt til Colombia?! Jeg gleder meg til våre papirer er vel i havn.

Hva er det AF skal gjøre med søknaden vår etter legaliseringen?? (eller mens papirene er til legalisering)

Hei!

Det er kjempedeilig og endelig ha sendt papirene til rett plass!!! Gled deg :o) Trodde ikke AF skulle gjøre noe spesielt med papirene, jeg - bare at papirene skulle legaliseres, og så at AF organiserer frakten.... Ønsker deg noen fine siste ventedager i vårt norske system! - og deilige adventsdager!

Klem fra

valmue1365380326

Hei!

Det er kjempedeilig og endelig ha sendt papirene til rett plass!!! Gled deg :o) Trodde ikke AF skulle gjøre noe spesielt med papirene, jeg - bare at papirene skulle legaliseres, og så at AF organiserer frakten.... Ønsker deg noen fine siste ventedager i vårt norske system! - og deilige adventsdager!

Klem fra

Hei!

Klem fra

Hei Valmue

Ja det er deilig å ha fått papirene unna! Det ville ha vært en kjempeflott presang hvis papirene kommer med til Colombia i midten av desember

Ha en flott adventstid du også!

klem fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...