Gå til innhold

livsglede!

Anbefalte innlegg

heisann alle sammen!

blir så trist av å lese alt det vonde dere skriver om.av og til er det jo en trøst å vite at andre også sliter, men vi må ikke glemme at det også finnes noe godt her i livet.nå er det jo første desember og snart jul.herlige stunder med fyr i peisen, julekaker og varm te er jo noe å se frem til.kommer også mye koselig på tv!viktig å forkusere på det positvie også!ikke la alt det vonde knekke deg!ønsker dere alle en koselig adventssøndag!

klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84157-livsglede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little Madam

Hei!

Takk for hyggelig førjulshilsen :-)

Det er viktig å prøve å fokusere på det positive, ja. Selv om det ikke alltid er like lett..

Men en viktig påminnelse. Det er lett å bli opptatt av sorg, smerte og savn i disse førjuls og juletider..

Tror jeg skal skrive ned en liste i år. En liste der jeg skriver ned hva jeg HAR av positive ting i livet mitt. Og hva jeg kan glede meg over :-)

Så kan jeg bruke det som en påminnelse,hjelp til å holde de værste "mørke skyer" unna!

Koselig adventssøndag også til deg, tralle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84157-livsglede/#findComment-455008
Del på andre sider

Gjest Lite ekorn

Helt enig med deg, Tralle!

Men jeg tror grunnen til det merkelige fravær av små positive hverdagsopplevelser er måten dette forum blir benyttet på!

Folk som sliter psykisk har også sine positive opplevelser. Men den stunden de opplever slikt er så dyrebar at den blir brukt alle andre steder enn her på nettet.

Det er først når hverdagen blir vanskelig at de/vi tyr hit for å søke støtte blant likesinnede. Og siden vi da er i en litt dårlig forfatning så blir jo selvfølgelig innleggene farget av det.

Derfor må jeg bare berømme de få som tar seg tid til å stikke innom med en liten positiv rapport fra sitt liv når de egentlig ikke 'trenger' å være her på psykiatriforum. Det gir håp til oss som strever.

Selv er jeg alene hjemme denne helgen. Lager det så koselig jeg kan for meg selv. Adventslys, pepperkaker, aviser og TV. God mat og juleøl. Bare meg. Deilig. Kan tenke lange tankerekker uten at noen avbryter dem. Det har vært godt. Ikke minst å merke at jeg savner dem som ikke er her.

Nå er julegardinene hengt opp på kjøkkenet og adventskalenderene til ungene er fulle av pakker når de kommer hjem i kveld.

Håper det er flere som har litt adventsstemning denne 1. desember!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84157-livsglede/#findComment-455009
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...