Gå til innhold

normal alkohol reaksjon?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på sant 18 som for cirka et halv år siden drakk meg full for første gang.

Noe som jeg siden den gang har gjort cirka 10 ganger. Noe som har gått helt greit, utenom en gang.

Dagen der på var jeg utrolig susete i hode, kunne ikke følge med på tv, og måtte spørre folk flere ganger for å forstå hva de sa. Jeg kunne ikke helt tro det jeg så og hørte. Måtte sjekke alt flere ganger. Noe som utrolig ubehagelig! Dette er kanskje ikke unormalt dagen etter, men det som skremte meg var at dette fortsatte nesten en hel uke!

Seinere drakk jeg meg full og alt gikk helt greit. Ingen av de reaksjonene.

Men nå, for en uke siden, når jeg drakk meg full, gjentok dette seg igjen og først nå føler jeg meg normal igjen.

Er dette en normal reaksjon på alkohol? Jeg drakk ikke for mye! Fem halv litere øl. Og jeg er ikke liten!

Jeg er nå litt redd for å drikke igjen, men som de fleste folk liker jeg å av og til kunne drikke med full og skulle gjerne gjort det igjen.

Men selfølgelig ikke hvis jeg ikke tåler det på en eller annen måte.

Hilsen Skremt gutt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84234-normal-alkohol-reaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det der er ikke normalt, og det kan høres ut som om du ikke tåler alkohol.

At det ikke er normalt viste jeg vel egentlig... Men er det noe jeg kan gjøre med det før eller etter jeg drikker?

Og hvis jeg ikke tåler alkohol hvordan kan det da gått bra 80% av gangene?

Men hvis jeg nå ikke skulle tåle alkohol, hva vil det innebære? Betyr det at jeg ikke kan ta en øl, eller ett glas vin til maten?

At det ikke er normalt viste jeg vel egentlig... Men er det noe jeg kan gjøre med det før eller etter jeg drikker?

Og hvis jeg ikke tåler alkohol hvordan kan det da gått bra 80% av gangene?

Men hvis jeg nå ikke skulle tåle alkohol, hva vil det innebære? Betyr det at jeg ikke kan ta en øl, eller ett glas vin til maten?

Jeg er allergisk mot appelsiner, da hovner leppene mine opp og jeg blir skikkelig oppblåst i magen. Og jeg som er så glad i appelsin!

Selv om man liker å drikke seg full, så må man ta hensyn til kroppen sin. Noen ting kan man enkelt og greit ikke, med hensyn til sitt eget beste.

Det kan jo være at du tåler alkohol i små mengder, at reaksjonene kommer når du drikker mer. Vet ikke...

Annonse

Det er ikke normalt. Enten har du fått noe snusk i det du drikker, eller så er du allergisk mot noe. Ettersom det har gått greit i 80% av tilfellene er det neppe selve alkoholen du reagerer på, men noe annet. Har du drukket det samme hver gang?

Takk for svare Nemesis!

Du er den føsrte som svarer som ikke mistenker meg for å være, alkoholiker, narkoman eller gal!

De gangene jeg har reagert på den måten har jeg drukket øl. Men det har gått bra med øl også... Kan man ha øl alergi?

Gjest Santa Claus

Takk for svare Nemesis!

Du er den føsrte som svarer som ikke mistenker meg for å være, alkoholiker, narkoman eller gal!

De gangene jeg har reagert på den måten har jeg drukket øl. Men det har gått bra med øl også... Kan man ha øl alergi?

Hvis du er allergisk mot gluten ( cøliaki ), tåler du heller ikke øl!

• 2 uker senere...

Jeg er allergisk mot appelsiner, da hovner leppene mine opp og jeg blir skikkelig oppblåst i magen. Og jeg som er så glad i appelsin!

Selv om man liker å drikke seg full, så må man ta hensyn til kroppen sin. Noen ting kan man enkelt og greit ikke, med hensyn til sitt eget beste.

Det kan jo være at du tåler alkohol i små mengder, at reaksjonene kommer når du drikker mer. Vet ikke...

Nåja..Hadde jeg vært allergisk mot alkohol og fått de symptomene, hadde jeg drukket meg full likevel, og heller gått og susa resten av uka (For det gjør jeg jo likevel..)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...