Gå til innhold

Schizofreni

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er symptomer for schizofreni.. Jeg har over lengre tid, siden ungdomsskolen, hatt vanskelig for å skille fantasi og virkelighet. Dette fører til at jeg noen ganger lyver uten å egentlig ville det.. Jeg husker dårlig, og har visse rutiner som jeg må gjøre, ellers kan det skje noe ille. Jeg sliter med mangel på samvittighet, kan gjøre det utroligste mot kjæresten min uten å angre.. sjøl om jeg vet at jeg burde angre.. Det er vanskelig å motivere seg.. men vil ikke kalle det en deprisjon, det er mer at jeg gir blaffen.. og lar andre ta støyten.. Noen som har noen tips ..for å komme seg ut av den onde sirkelen...!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84280-schizofreni/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hershel1365380410

Jeg har funnet en definisjon på schizofreni på helsenett.no. Kanskje dette kan hjelpe deg litt?

"Hva er schizofreni?

Schizofreni er en sinnslidelse med en forvirret virkelighetsoppfatning, preget av at tankene stopper opp eller blir uten logisk sammenheng, ofte slik at den schizofrene lager nye, merkelige ord. Den schizofrene forsvinner inn i sin egen verden og trekker seg følelsesmessig tilbake fra omgivelsene.Til å begynne med kan vedkommende ofte virke overfølsom og ta til tårene hele tiden, etterhvert blir han vanskeligere å nå inn til. Ofte utvikles vrangforestillinger og følelsen av at kroppen er forandret og at kroppen påvirkes utenfra slik at man hører stemmer eller ser syner, såkalte hallusinasjoner."

–Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84280-schizofreni/#findComment-455698
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...