Gjest Edel Skrevet 2. desember 2002 Del Skrevet 2. desember 2002 (Innlegget er også postet på foreldreforum). Min snart 3 måneder gamle baby oppfører seg slett ikke som hun skal, og jeg er totalt utslitt snart. I denne alderen skal de vel sove ihvertfall 4 timer i strekk. Jada hun har vel gjort det en gang eller to. Nå er det imidlertid en evighet siden jeg har hatt en noenlunde brukbar natt. I går skulle jeg legge meg tidlig - samtidig med henne. Slik gikk det. Hun sovnet kl. halv 10, men voknet da vi la henne i senga. Så fikk hun mat, gjorde i bleia, ble lys våken da vi skiftet, og sovnet igjen kl. 23. Så voknet hun kl. 00.30, 02.00, 04.00, 05.30 og 08.30. Jeg har også et barn til som vanligvis står opp i halv sju tida. Pga. at jeg satt i rullestol etter fødselen pga. bekkenet, så har mannen min hvert hjemme. Nå går han halvt. Jeg har derfor kunnet sove litt av og til om formiddagen. Neste uke begynner han fullt igjen. Hvordan det skal gå da aner jeg ikke. Har fått dagmamma 2 dager i uken til eldstejenta. Men jeg syns også at hun minste ikke sover så mye på dagen lenger, så det blir minimalt med søvn da også. Pga. bekkenet så er det så vondt å løfte henne opp av senga, og ned igjen. Derfor så har det blitt til at hun havner på sida av meg i løpet av natten. Pappaen ligger på eget rom nå. Men vi prøver jo å legge henne i si ega seng. Da hylskriker hun bare. Hva skal jeg gjøre? Noen som har opplevd det samme? Jeg kan jo ikke kjøre noen "metode" på en så liten baby. Men jeg er redd det klikker for meg snart, jeg har lyst til å hive henne i veggen om nettene. Og jeg bare griner mens jeg ammer. Er heller ikke typen til å bare sovne igjen når jeg blir vekket om natten - dermed enda mindre søvn. Bør jeg be legen om å ta en sjekk på henne? Bør jeg be helsestasjonen om hjelp? Men hva kan de hjelpe med... Må legge til at hun legger utrolig godt på seg. 300 gram i uka i gjennomsnitt. Er 7 kg nå, og det er ei uke til hun er 3 måneder. (Var 3700 da hun ble født). Kan dette ha noe å si? At hun trenger mat så ofte for å "opprettholde" vekta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84291-hjelp-hun-vil-ha-mat-hver-1-2-timer-om-natta/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lad1365380432 Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Hei på deg! Du kan slutte og amme om natten nå.Du må bare gjennom noen netter med masse gråt og nattevåk. Du og mannen din kan være våken på skift, siden du er så mye våken som du er, skulle det være greit for deg og komme gjennom disse nettene. lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84291-hjelp-hun-vil-ha-mat-hver-1-2-timer-om-natta/#findComment-464274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.