Gå til innhold

Senter/avlastningssenter for barn med adhd syndrom ol.

Anbefalte innlegg

Gjest adhd senter

Hei. Skriver herr fordi jeg håper å kunne hjelpe på sikt. Vi har en i familien med ADHD og jeg har sett hvordan han og hans foreldre og søsken har hatt det opp gjnneom oppvekst til nå voksen alder. Han har klart seg bra.

Jeg kjenner også flere med såkalte "problembarn" med ellr utn diagnose og ser hvordan dette sliter på alle i familien, da særlig foreldre og foresatte. Jeg har lyst til å etablere et senter (da gjerne på en gård) som skal være et senter/samingssted for familier som omfattes av et sikt problem. Her skal det arrangeres kurs, seminarer, sosiale treff osv. Samt at jg ønsker å være avlaster for slike barn i alder fra 1-20 år.

Tanken er å drive dette på frivbillig basis slik at de som benytter senteret skal ha minimale kostnader ved bruken.

Det jeg trenger kapital til er anskaffelse av et slik sted. Har noe egenkapital men har plukket ut et sted sentralt i Akershus som vil koste mellom 4-5 millioner kroner.

Vet noen hvor jeg kan søke om etablererstøtte/tilskudd til et solikt prosjekt.

Videre driftskostnader er basert på egen innsats samt midler fra aktiviteter ved senteret.

Hva kreves av meg (er høgskoleutdannet i økonomi men har arbeidet både i helsevesen og med barn generelt.

Håper noen kan tipse meg i støtteordioinger for å få realisert et slikt porsjekt.

Ser behovet særlig ved sosial trening da slike barn ofte blir utestengt fra andre i lek og fritidsaktiviteter.

Håper på svar raskt.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...