Gå til innhold

Mørketid-dagslyslamper?

Anbefalte innlegg

nordlys1365380430

Hei

Nu er det mørketid og jeg merker det i drastisk nedsatt tiltakslyst og et veldig søvnbehov. Har hørt om dagslys simuleringer som skal hjelpe og har vurdert innkjøp av en lampe. Mitt spørsmål er da av praktisk art, hvor får jeg tak i en slik lamper, hva skal jeg se etter av spesifikasjoner, er det stor prisforskjell og er eventuelt de billigste like gode? Har hørt om noen som kjøper dagslys lysrør og setter i vanlige neonlyslamper. Er det like effektivt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84762-m%C3%B8rketid-dagslyslamper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Kan ihvertfall svare på hvor du får tak i dem!

I en vanlig el-forretning får du Philips Bright Light. Koster vel en 1500-2000. Får også i sykepleierforretninger.

Selv så har jeg kjøpt min i en helsekostforretning. Merket er Sanolux. Kostet det samme som Philips.

Ta et søk på disse to navnene så finner du nok alt du trenger å vite. Hukommelsen min er som en sil, så jeg husker faktisk ikke hvorfor jeg valgte Sanolux. Det hadde noe med type lys å gjøre. Og så er den jeg har mindre enn Philps sin. lettere å gjemme vekk, siden jeg må oppbevare den i stuen.

Kan ikke si sikkert om den har hjulpet skal jeg være ærlig, men det er kjempekjekk som lyskilde for gamle øyner!

I en vanlig el-forretning får du Philips Bright Light. Koster vel en 1500-2000. Får også i sykepleierforretninger.

Selv så har jeg kjøpt min i en helsekostforretning. Merket er Sanolux. Kostet det samme som Philips.

Ta et søk på disse to navnene så finner du nok alt du trenger å vite. Hukommelsen min er som en sil, så jeg husker faktisk ikke hvorfor jeg valgte Sanolux. Det hadde noe med type lys å gjøre. Og så er den jeg har mindre enn Philps sin. lettere å gjemme vekk, siden jeg må oppbevare den i stuen.

Kan ikke si sikkert om den har hjulpet skal jeg være ærlig, men det er kjempekjekk som lyskilde for gamle øyner!

Er en gutt på 28 som i flere år har vært plaget av vintertretthet(depresjon?) og virkelig gruet meg til vinteren.Følte meg trett og sliten , sov 14 timer i døgnet. greide ikke å følge med sosialt , gikk med en klump i halsen ...osv osv.Har nå brukt antidepp i ca 2 år. Følte meg ganske ok under medisin behandlingen. Har trappet ned det siste halvåret .For ca 2 mnd siden kjente jeg at depresjonen begynte å ta meg igjen ,Kjøpte så en sanolux helselampe på nettet.(sanolux.no)Etter noen dagers bruk følte jeg at lampen fungerte som en ladestasjon. Den fungerte over forventning. Har en energi som jeg ikke har hatt på om vinteren lange tider. Middagshvilen er bare å glemme ..får ikke sove . Det virker som lampen er mere effektiv for meg enn anti dep.Uten at jeg anbefaler noen å droppe antidepp til fordel for lampa.

Nå har jo jeg brukt lampa i bare en mnds tid , så det er mulig jeg er litt for kjapp med å gi anbefalinger ... mulig endorfin effekt osv kan spille litt inn .. men uansett for meg virker det .. ihvertfall foreløpig...

Gjest ikke undertegnet

Bare en kommentar til:

Det er en del som ikke får effekt på vinterdepresjon når de begynner så sent på året som nå. Det er anbefalt å begynne mye tidligere på høsten. Sikkert så snart kveldene blir litt lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...