Gå til innhold

Vinterdepresjon

Anbefalte innlegg

Noen flere her som har vinterdepresjon, som hater dette landet om vinteren.

Som jeg sa til typen min: "Når denne vinteren er over har jeg ingen venner, ingen kjæreste og ingen jobb".

Det er helt forferdelig å leve, og jeg kjemper sterkere enn jeg forteller noen med å holde ut.

Noen ganger føles hele verden svart malt, og det er ingen grunn til å stå opp. Bare tanken på våren, solen, det å gå barfot, sole seg og svømme får meg til å holde ut.

Bruker delvis lysterapi, og det hjelper litt. Men tanken på at jeg kommer til å ha det slik som dette resten av livet er vond.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84784-vinterdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Senorita Andalucia

Flytt på deg!!

Det gjorde jeg. Hadde enorme vinterdepresjoner, og har hatt det siden jeg kom i tenårene. Som regel gruer jeg meg til vinteren fra ca. Juli. Så i vår bestemte jeg meg... Pakket sammen pikkpakket mitt og flytta til Costa del Sol. :-)

OK, tjener dårligere enn i Norge, standarden på hus er vel litt dårligere, er ikke helt vant til det og bruke gass til det meste enda, og strever litt med språket; MEN da jeg stod opp i dag tidlig var det sol ute og en døsig liten bris gjennom palmene. Gikk på jobb i skjørt, topp og sandaler. Er ikke supervarmt her heller akkurat nå, (17 grader i dag) men har ihvertfall lyset. Og om noen korte måneder så kommer den skikkelige varmen tilbake. De sier at den verste mnd her nede er januar, med regn og vind, men tar heller det enn mørketid og snø...:-)

For ikke og snakke om atmosfæren her nede! Menneskene har en så avslappet holdning til livet at det er en drøm og omgås dem.

Gå til www.andalucia.com for informasjon om regionen. www.surinenglish.com for jobbannonser og www.spaniaguiden.no for diverse nyttig informasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84784-vinterdepresjon/#findComment-459443
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Flytt på deg!!

Det gjorde jeg. Hadde enorme vinterdepresjoner, og har hatt det siden jeg kom i tenårene. Som regel gruer jeg meg til vinteren fra ca. Juli. Så i vår bestemte jeg meg... Pakket sammen pikkpakket mitt og flytta til Costa del Sol. :-)

OK, tjener dårligere enn i Norge, standarden på hus er vel litt dårligere, er ikke helt vant til det og bruke gass til det meste enda, og strever litt med språket; MEN da jeg stod opp i dag tidlig var det sol ute og en døsig liten bris gjennom palmene. Gikk på jobb i skjørt, topp og sandaler. Er ikke supervarmt her heller akkurat nå, (17 grader i dag) men har ihvertfall lyset. Og om noen korte måneder så kommer den skikkelige varmen tilbake. De sier at den verste mnd her nede er januar, med regn og vind, men tar heller det enn mørketid og snø...:-)

For ikke og snakke om atmosfæren her nede! Menneskene har en så avslappet holdning til livet at det er en drøm og omgås dem.

Gå til www.andalucia.com for informasjon om regionen. www.surinenglish.com for jobbannonser og www.spaniaguiden.no for diverse nyttig informasjon.

Hva er det du jobber med der nede da? For det er vel og et lite problem eller hva? Dessuten så har jeg jo en samboer å tenke på (utrolig nok holder han ut med meg i de måndene her)...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84784-vinterdepresjon/#findComment-472497
Del på andre sider

Gjest Senorita Andalucia

Hva er det du jobber med der nede da? For det er vel og et lite problem eller hva? Dessuten så har jeg jo en samboer å tenke på (utrolig nok holder han ut med meg i de måndene her)...

Tok med meg samboeren og dro. Han jobber med IT og jeg jobber i en barnehage for engelske barn. Men nå har jeg fått ny jobb for det norske konsulatet i Malaga. :-) Går opp i lønn da, så det hjelper jo.

Vi har falt pladask for landet,v'ret og menneskene her nede, så nå er vi på jakt etter hus.!

Er egentlig ikke så vanskelig og finne jobb her nede. Er så mange utlendinger her som har satt opp sine egne bedrifter++++ Men som sagt, lønna er litt dårligere enn hjemme

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84784-vinterdepresjon/#findComment-474040
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Charlene

Tok med meg samboeren og dro. Han jobber med IT og jeg jobber i en barnehage for engelske barn. Men nå har jeg fått ny jobb for det norske konsulatet i Malaga. :-) Går opp i lønn da, så det hjelper jo.

Vi har falt pladask for landet,v'ret og menneskene her nede, så nå er vi på jakt etter hus.!

Er egentlig ikke så vanskelig og finne jobb her nede. Er så mange utlendinger her som har satt opp sine egne bedrifter++++ Men som sagt, lønna er litt dårligere enn hjemme

Takk for svaret! :)

Det artige med dette er at jeg jobber i barnehage her, og samboeren min med programmering (IT).

Kommer meg ikke Sydover denne vinteren iallfall (pga dårlig råd).

Har fått tilbud om legen om å få tabelleter, men vet ikke om jeg tør, pga avhengighets faren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84784-vinterdepresjon/#findComment-479114
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...