Gå til innhold

Acetylsalicyl


trainer

Anbefalte innlegg

Morn !

Jeg har et spørsmål : Vil bruk av Globoid osv. (Acetylsalicylsyre) gi forbedret kondisjon/ prestasjon

pga. sin blodfortynnende effekt ? Stiller spørsmålet på generelt grunnlag, når en er moderat eller dårlig trent, og skal springe en 3 eller 5000 m?

MVH Trainer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hørt om noen slik gunstig virkning av Acetylsalicylsyre, det er riktig at det blir brukt i forbindelse med slanking men da vil man kombinere det med efedrin og koffein i en såkalt "ECA-stack". Det er ikke Acetylsalicylsyren som er det utslagsgivende her. Den eneste forskningen jeg har lest om på Acetylsalicylsyre er på sterkt overvektige kvinner, og det var ikke alle som hadde nytte av det. De ferdige "stackene" du kan få kjøpt fra bla. USA inneholder Acetylsalicylsyre fordi det kan være fordelaktig for noen og da særlig i denne sammensetningen av stoffer. Nå tror jeg ikke efedrin er lovlig i Norge annet enn på resept , og koffein er reseptpliktig (i konsentrasjoner på over 150 Mg ?) så det eneste som vil hjelpe i lengden er trening hvis du skal holde deg innenfor loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om noen slik gunstig virkning av Acetylsalicylsyre, det er riktig at det blir brukt i forbindelse med slanking men da vil man kombinere det med efedrin og koffein i en såkalt "ECA-stack". Det er ikke Acetylsalicylsyren som er det utslagsgivende her. Den eneste forskningen jeg har lest om på Acetylsalicylsyre er på sterkt overvektige kvinner, og det var ikke alle som hadde nytte av det. De ferdige "stackene" du kan få kjøpt fra bla. USA inneholder Acetylsalicylsyre fordi det kan være fordelaktig for noen og da særlig i denne sammensetningen av stoffer. Nå tror jeg ikke efedrin er lovlig i Norge annet enn på resept , og koffein er reseptpliktig (i konsentrasjoner på over 150 Mg ?) så det eneste som vil hjelpe i lengden er trening hvis du skal holde deg innenfor loven.

+ at Acetylsalicyl er ett reine ville hælvete for magan om man spiser mye av det...

Det desidert mest skadelige i ECA stacken ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Jeg vil anbefale deg på det varmeste å ikke bruke acetylsalisylsyre. Det er ikke bra for kroppen i det hele tatt. Det er ikke kjent for meg at det skal være kondisjonsøkende. Det er derimot EPO, som fotykker blodet inntil blodpropper kan oppstå. Kondisjonen øker altså med flere røde blodlegemer, som igjen betyr tykkere blod. Hvordan tenker man seg at blodfortynnende skal være kondisjonsøkende? Det er en ting som bygger kondis og som også er bra for kroppen: Trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...