Gå til innhold

Tanker etter ferien

Anbefalte innlegg

Nå er vi hjemme igjen etter ferieturen vår til Thailand.

Rett før vi dro fikk vi undertegnet sosialrapporten og brevet om at den var registrert hos BUFA lå og ventet på oss da vi kom hjem. Så nå er det venting på oss også...

Det er virkelig et privilegium å få besøke det landet som skal gi oss et barn (er positiv i dag). Før vi dro tenkte jeg at kanskje var allerede vårt barn født og befant seg ikke alt for langt unna oss mens vi var der. Og kanskje er jeg litt rar, men da vi kom ned dit fikk jeg en slik ro over meg og visste med en gang at, nei, vårt barn var ikke født enda. Så gjenstår det jo selvsagt å se om dette er sant, men da jeg nevnte det for mannen min sa også han at han hadde følt det samme.

Det vi sitter igjen med er masse opplevelser og inntrykk. Vi hadde en herlig ferie og gjorde mest mulig ut av den med å reise litt rundt, holdt oss i sør, og oppleve mest mulig på dagene vi hadde til rådighet. Stranda hadde vi ikke tid til, men klarte å lure inn noen kveldsbad.

Thailand er så ulikt alt vi er vandt til. Klimaet, naturen, menneskene. Det er nesten så man kan lure på om det er riktig å ta et barn bort fra dette herlige landet.

Vi var heldige og bodde et sted det ikke var alt for mange turister og fikk litt innblikk i dagliglivet til Thailenderne. Vi kom og i prat med noen og snakket om dagliglivet, religion, familieforhold osv. Dette var virkelig intresant. De tenker jo ganske annerledes enn oss på den måten at de verdsetter andre verdier og lever annerledes i dagliglivet. F.eks er ikke materielle goder like viktig for dem som for oss. Så er det klart at klimaet gjør at en lever annerledes også.

Vi turde ikke nevne for noen der nede at vi skulle adoptere, jeg tror ikke de hadde reagert negativt - men det føltes på en måte for privat og skulle fortelle det.

Menneskene der er jo en historie for seg selv; så nydelige både av utseende og sinn. Alltid vennlige, smilende og behjelplige med hva det nå skulle være. Alle andre reisemål vil jo heretter oppleves "negativt" iforhold til service :-)

Vi kjøpte en bamse i Thailand som er tiltenkt barnet vårt, vi synes det var litt symbolsk at en bamse fra dets eget hjemland venter på h*n her i Norge.

Det er masse inntrykk å fordøye, men vi har hatt en utrolig tur og er blitt, om mulig, enda sikrere på at vårt valg av land er riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85620-tanker-etter-ferien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BlirMammaSnart!

Så fantastisk opplevelse dette må ha vært, Hugmee!

Jeg gleder meg selv veldig til og oppleve mitt kommende barns hjemland, men det blir desverre ikke før hentereisen.

Lykke til i Bufa, håper vente tiden der går ned igjen.

Velkommen hjem til kulda også, du får vel litt mer julestemning nå tenker jeg:-)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85620-tanker-etter-ferien/#findComment-465573
Del på andre sider

Hei og velkommen hjem til kulda !! Ja er ikke Thailand helt fantastisk?! Vi reiser avgårde 23 desember og skal kose oss med sol og varme- Dette blir sannsynligvis siste jul uten barn!! Så da reiser vi og slapper av og får tankene rundt adopsjon hvile litt (hmmm klarer vi det da tro ??)

Vi har vært i Thailand 2 ganger før, men kommer gjerne tilbake mange ganger til.

Hvor var dere i sør??

Vi skal adoptere fra Colombia

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85620-tanker-etter-ferien/#findComment-466204
Del på andre sider

Velkommen hjem etter "prøvereisa"! En liten forsmak bare på det som venter :)

Vi falt pladask for Thailand selv. Vel, det var jo _hentereiser_ da, så det skulle bare mangle, men et flott land er det definitivt.

Vi ble overrasket over at thaiene var så positive til adopsjon. Vi kviet oss nesten for å fortelle hva vi gjorde der nede, men alle smilte og sa "Lucky boy!" Det gjorde det hele mer "legalt" på en måte... du skjønner?

Nå håper jeg på rask behandling for dere i Bufa. Da blir det en enda mer spennende reise til Smilets land :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85620-tanker-etter-ferien/#findComment-466735
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...