Gå til innhold

Pumping, flasker og sånn...

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 5 uker som ikke er veldig flink til å ta puppen, og derfor pumper jeg. Etter pumping setter jeg pumpeflaskene i kjøleskapet, og bruker dem igjen og igjen hele dagen. Vasker dem en gang i døgnet. Er dette hygienisk nok, eller må jeg vaske dem etter hver pumping? Gjorde det i begynnelsen, men synes ikke jeg gjorde annet enn å pumpe, mate og vaske flasker hele dagen. Har ikke så mye melk, sånn at jeg må pumpe ganske mange ganger daglig.

Lurer også på om det er nok å vaske pumpeflasker og tåteflasker i oppvaskmaskinen, eller må alt kokes hver gang?

Ønsker å øke melkemengden, hvor ofte må jeg pumpe for å øke produksjonen? Drikker 2,5 til 3 liter vann i døgnet. Er det nok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85680-pumping-flasker-og-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller investert i enten nok flasker til å ta en ny hele tiden, eller en sterilisator.

Det holder med oppvaskmaskinen, over 60 grader.

Ang øking:

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=379914

Drikk når du er tørst, du trenger ikke tenke på å drikke noe ekstra dersom du ikke ser at din egen urin blir mørk.

Havresaft, te, isvann, juice .. det er mye godt som kan drikkes :-) Du får også i deg væske fra maten. Om du tvinger i deg drikke vil det heller telle negativt på melkeproduksjonen eller din helse, enn positivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...