Gå til innhold

Gaveønsker i (før-)etableringsfasen?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en julegaveidé til ei jente på 19 år. Da hun var mindre, fikk hun personlige gaver eller gavekort av oss, men det har vi sluttet med siden hun har blitt så voksen. Men nå planlegger hun å flytte hjemmefra, så hun skal få en _liten_ ting i den forbindelse. Ikke noe stort og dyrt av typen vaffeljern, og heller ikke noe personlig av typen CD eller parfyme. Men helst ikke altfor kjedelig allikevel. Og det skal være en _ting_, ikke penger eller gavekort.

Hjelp - hva mener dere som f.eks. har flyttet på hybel - hva slags nyttige (og relativt rimelige) ting hadde dere ikke tenkt på å skaffe dere før dere dro hjemmefra?

På forhånd, takk for hjelpen og god jul!

Fortsetter under...

Pizzahjul? (vil nok sikkert bli brukt mye, i alle fall :-)

Kokebok? (de har en på Coop Mega til 99 kroner - og den ser veldig bra ut)

En god brødkniv?

Vinflaskeholder?

God vinopptrekker?

Pene bordsparere (aner ikke hva det egentlig heter: Sånn til å sette varme kasseroller på, for ikke å brenne bordet/duken).

Gjest Pricilla

Dørmatte! Det fikk vi av en venninne som innflytningsgave. Du får fine matter til 100 - 150 kr.

Eller pizza"kurv", flettekurv-fat... : ) Hehe.. vet ikke hva det heter. Eller bordbrikker, du får mange fine på KId i stoff og plast.. kjøp fire eller seks sånne, det hadde jeg blitt kjempeglad for!

Serviettholder, fruktbolle, duk? På mique får du masse morsomme fruktboller som ser ut som en spiral av stål, og samme i serviettholder - de er poppis blant oss unge! : ) faller i smak hos alle ejg kjenner i hvert fall.

Jeg har en tante jeg alltid pleide å få f.eks kule topper av til jul. I fjor da jeg hadde flyttet hjemmefra, fikk jeg en kjele. Veldig kjekt å ha, men jeg hadde blitt mer glad for en topp. Har jo ikke så god råd til å kjøpe sånt selv etter at man har flyttet ut.

Hei!

Det er ikke så lenge siden jeg flyttet for meg selv, og det jeg hadde blitt glad for å få ville vært for eksempel:

Mat! Suppeposer, nuddelpakker, saftflaske, knekkebrødpakke, en sjokolade, hermetikk, posemat - all verdens slikt.

Eller ting man må ha, som goså er forbruksvarer:

Zalo, oppvaskbørste, skrubber, vaskemiddel, skyllemiddel, skurebøtte.

Eller så vet jeg at jeg prioriterte å skaffe meg det jeg MÅ ha før jeg flyttet, og skaffet meg i ettertid ting som:

Lysestaker, lys, små og store plastboller (til for eksempel å fryse ned middagsrester), duker, serviettholder, fruktfat, veggklokke.

Jeg vet mange av mine venner helt glemmer grytelapper. Hva om du hekler/strikker et par - så blir det en litt personlig gave?

Det er alltid mye man kan trenge. Synes dørmatteforslaget var bra. Jeg har ennå ikke skaffet meg en, og gjør det neppe - med mindre jeg får en.

Skal vedkommende bo på studenthybel er det ofte forbud mot å lage merker i veggene. Da kan vedkommende trenge for eksempel festemasse, fiskesene og kroker til å henge på lister, og for eksempel ei diger korktavle til å henge i slik sene og krok, og feste masse bilder på. Har i hvert fall jeg gjort! Eller ei krittavle, så man kan skrive opp viktige ting som man må huske. En koselig kalender, eller en fin pyntepute. Suppeskåler er det siste jeg skaffet meg. Det, og kjevle til pizza og kanelboller!

En student trenger alltid kladdebøker, ringpermer, penner, markeringstusjer og slikt!

Hei!

Det er ikke så lenge siden jeg flyttet for meg selv, og det jeg hadde blitt glad for å få ville vært for eksempel:

Mat! Suppeposer, nuddelpakker, saftflaske, knekkebrødpakke, en sjokolade, hermetikk, posemat - all verdens slikt.

Eller ting man må ha, som goså er forbruksvarer:

Zalo, oppvaskbørste, skrubber, vaskemiddel, skyllemiddel, skurebøtte.

Eller så vet jeg at jeg prioriterte å skaffe meg det jeg MÅ ha før jeg flyttet, og skaffet meg i ettertid ting som:

Lysestaker, lys, små og store plastboller (til for eksempel å fryse ned middagsrester), duker, serviettholder, fruktfat, veggklokke.

Jeg vet mange av mine venner helt glemmer grytelapper. Hva om du hekler/strikker et par - så blir det en litt personlig gave?

Det er alltid mye man kan trenge. Synes dørmatteforslaget var bra. Jeg har ennå ikke skaffet meg en, og gjør det neppe - med mindre jeg får en.

Skal vedkommende bo på studenthybel er det ofte forbud mot å lage merker i veggene. Da kan vedkommende trenge for eksempel festemasse, fiskesene og kroker til å henge på lister, og for eksempel ei diger korktavle til å henge i slik sene og krok, og feste masse bilder på. Har i hvert fall jeg gjort! Eller ei krittavle, så man kan skrive opp viktige ting som man må huske. En koselig kalender, eller en fin pyntepute. Suppeskåler er det siste jeg skaffet meg. Det, og kjevle til pizza og kanelboller!

En student trenger alltid kladdebøker, ringpermer, penner, markeringstusjer og slikt!

Det kommer jo også an på om jenta har noe fra før av.

Kjæresten min fikk til jul i fjor av sin tante og onkel (blant annet) ei skurebøtte full av all verdens kjøkkenutstyr. Kjøpt på Tier'n, så han fikk vel en 12-13 ting. Brødkniv, kniv, øse, tresleiv, saks, teip, skjærebrett, skureklut, glass, decilitermål, og slikt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...