Gå til innhold

Storesøster på kinesisk

Anbefalte innlegg

Gjest kinamamsen

Hos oss så er den minste i familien ofte omtalt som MeiMei (lillesøster) av oss andre, men nå har vår eldste etterlyst hva "storesøster" er på kinesisk. Jeg vet det er noen her som kan kinesisk så kanskje dere kan hjelpe. Didi eller Indiamum - kanskje dere vet dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85876-stores%C3%B8ster-p%C3%A5-kinesisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jie eller jiejie

http://www.goldenlightherbs.com/CEDICT/default.asp

Jeg har lett igjennom hele loftet etter de kinesiske bøkene mine, men fant i stedet en fin gammel selskapsveske jeg har savnet i 7 år... Så det kom noe godt ut av det.

Takk for et hyggelig treff. Vi er nå ferdigbehandlet i det indiske BUFA, så nå venter vi på rettsdato, og håper å reise i februar.

Ha en fin førjulstid!!

tobarnsmamma1365380422

Hei, kinamamsen!

Jeg aner ikke hvordan dette skrives, men storesøster på kinesisk uttales

"tjei, tjei" med en liten sving opp siste gangen du sier ordet. Min lille kinadame hadde bodd i fosterhjem og i dette hjemmet hadde de tydeligvis en eldre datter. Min datter kunne i hverfall ordet da vi fikk henne og knyttet dette øyeblikkelig til min eldste datter som var med på hentereisen.

Gjest kinamamsen

jie eller jiejie

http://www.goldenlightherbs.com/CEDICT/default.asp

Jeg har lett igjennom hele loftet etter de kinesiske bøkene mine, men fant i stedet en fin gammel selskapsveske jeg har savnet i 7 år... Så det kom noe godt ut av det.

Takk for et hyggelig treff. Vi er nå ferdigbehandlet i det indiske BUFA, så nå venter vi på rettsdato, og håper å reise i februar.

Ha en fin førjulstid!!

Takk for sist til deg også. Det var veldig koselig. Håper du har vært i India neste gang vi treffes etter vinterferien en gang !

Så rart dette var - storesøsters kinesiske navn er Jie ;o) Riktignok har navnet da en annen betydning, men dette var vittig. Da står det bare igjen for oss å prøve på riktig uttale.

Godt du fant selskapsveska di nå rett før jul så kan du være fin når du skal i juleselskap. Takk for innsatsen!

Gjest kinamamsen

Hei, kinamamsen!

Jeg aner ikke hvordan dette skrives, men storesøster på kinesisk uttales

"tjei, tjei" med en liten sving opp siste gangen du sier ordet. Min lille kinadame hadde bodd i fosterhjem og i dette hjemmet hadde de tydeligvis en eldre datter. Min datter kunne i hverfall ordet da vi fikk henne og knyttet dette øyeblikkelig til min eldste datter som var med på hentereisen.

Takk for god forklaring. Nå skal vi øve på uttalen....!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...