Gå til innhold

skjelving på hendene.

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Hei! jeg lurer på om noen kan gi meg et smart råd til hjelp mot å tenke på å skjelve på hendene? problemet er at jeg er livredd for dette, selvom jeg faktisk ikke skjelver.. Kan grue meg lang tid i forveien til f.ex middager. spesielt ille er tanken på å låse opp dører eller helle ting i/ løfte små glass..Jeg innser jo logisk sett at det ikke er verdens undergang om jeg skulle søle, men det er faktisk skrekkelig, og jeg blir dessuten deprimert over å være sånn en dust..jeg tenker ALTFOR mye på slikt og blir sliten.. Har en del andre angst relaterte problemer også, men føler at jeg har mere kontroll over det. Det kjipeste er at jeg blir overfokusert på dette med skjelving og livredd for å få disse nykkene. Tenker at psyken min liksom ligger en runde forann slik at når jeg føler at jeg nesten mestrer noe, må jeg få noe nytt å tenke på.. Huff.. Dessuten synes jeg det er teit å pinlig.,. Har noen råd/ erfaring med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/85891-skjelving-p%C3%A5-hendene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angela1365380318

Tror du er inne i en ond sirkel der, at du sjelver fordi du er redd for å sjelve.

Har det på samme måte når det gjelder søling når eg er med kkæresten min. Kan gå i en hel uke uten at eg søler så mye som en flekk på klærene også er vi i lag og uansett hvor mye eg konsentrerer meg så sjr det alltid noe, noen ganger er det ikke min feil engeng, men feks en blil kjører forbi meg og i en dam så sølevannet spruter oppover de hvite buksene mine. Eller at eg søler mat eller lignende på meg. Men det sjer aldri er eg alene.

Noen er mer uheldige en andre;-)

laguna1365380434

Tror du er inne i en ond sirkel der, at du sjelver fordi du er redd for å sjelve.

Har det på samme måte når det gjelder søling når eg er med kkæresten min. Kan gå i en hel uke uten at eg søler så mye som en flekk på klærene også er vi i lag og uansett hvor mye eg konsentrerer meg så sjr det alltid noe, noen ganger er det ikke min feil engeng, men feks en blil kjører forbi meg og i en dam så sølevannet spruter oppover de hvite buksene mine. Eller at eg søler mat eller lignende på meg. Men det sjer aldri er eg alene.

Noen er mer uheldige en andre;-)

Veldig hyggelig av deg å svare meg! føler jo egentlig at det høres ut som et luksusproblem, spesielt fordi jeg når det kommer til stykket faktisk ikke skjelver.. Må ta meg sammen for å løfte glass/ kopper ol, og det går jo fint det, aner ikke hvorfor jeg har fått dette for meg. Jeg liker heller ikke at noen tenner på sigaretter for meg.. Ellers er jeg mye ute sammen med folk, og det er mange ting det kunne vært mer nærliggende å engste seg for, men jeg blir kun paralysert av dette.. gjør tungvindte stunts for å slippe å hente shotglass o.l Nå gruer jeg meg til jul. Min fornuft forteller meg at dette er HELT dustete, men det ser ikke ut til å hjelpe.. Igjen Tusen takk for hyggelig svar:)

Hei, jeg måtte bare svare fordi jeg har akkurat det samme problemet! Kjente meg igjen i alt du sa! Godt å vite at det ikke er bare jeg som gruer meg til jul:) Jeg har slitt med dette problemet i mange år, har vært livredd for å måtte løfte ting som glass o.l når det var folk tilstede. Jeg skjelver ikke når jeg er alene, men med en gang det kommer folk begynner skjelvingen! Jeg forstod ikke hva som var galt med meg! Jeg våget ikke engang å la folk tenne på en røyk for meg, for da begynte hodet mitt å skjelve! Jeg fikk for en stund siden diagnosen sosial angst, og det var nok derfor jeg hadde denne skjelvingen. Men, det betyr jo ikke at det er det som er problemet ditt! Bare prøv å slappe av i kroppen og ikke tenk på det. Jeg tror ikke folk sitter å studerer hånda for å se om du skjelver selv om det kan føles sånn. Ha en skjelvende god jul:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...