Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en jente på 4,5 mnd. som jeg fullammet til hun var 16 uker. Da begynte vi såvidt de var med grøt. Jeg brukte ris/banan grøt + at jeg ga litt middagsglass. Etter at vi begynte med dette så bæsjer hun seg ut flere ganger for dagen og det er veldig grønt og slimete det som kommer ut.

Hun fikk vel grøt i ca. 14 dager, og tilslutt så ga jeg opp og begynte på nytt å fullamme. Men avføringen har ikke forandret seg tilbake til normalen igjen.

Jeg snakket med Helsesøster, som mente at dersom det ikke ga seg til etter helgen så måtte vi kontakte lege. Men hva er det noe slikt kan tyde på? Kan det være melkintoleranse eller noe slikt? Jeg er selv plaget med det - så det hadde ikke forundret meg. Jeg blandet grøten med morsmelk eller vann, så jeg har ikke gitt tilegg, men det er vel kanskje melk i grøtpulveret?

Kan jo også nevne at hun ikke har virket syk - hun er veldig fornøyd og harmonisk. Legger på seg slik hun skal gjør hun også. Jeg skal prøve med maisgrøt - men jeg er så redd for at det bare skal bli verre. Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8599-overgang-til-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Wenche. Det er ikke lett å si hva dette kan være, men du har selv vært inne på hva det kan være. Det kan også hende at dette kun er noe forbigående. Jeg syns du skal gjøre det helsesøster har foreslått, ta kontakt med lege om det fortsetter. Da kan du diskutere med legen og legge opp en plan for hvordan dere skal gjøre det fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...