Gå til innhold

Å gi gave til psykiater- overdrive???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville heller sendt et julekort til kontorets adresse. Ikke naturlig i et slikt forhold å gi gaver, omgåes privat osv. Tror faktisk ikke psykiateren har lov til å ta imot dyre gaver heller.

Jeg har følt veldig sterk at balansen i forholdet pasient behandler blir litt skakt innimellom. Vi paienter får ikke gitt noe i gjenngjeld..

Jeg har gitt behandleren min en bitteliten kaktus, en fin stein jeg fant på en reise og et bildekort....Bare småting-

Det blir vanskelig med for mye av det gode...

Jeg har følt veldig sterk at balansen i forholdet pasient behandler blir litt skakt innimellom. Vi paienter får ikke gitt noe i gjenngjeld..

Jeg har gitt behandleren min en bitteliten kaktus, en fin stein jeg fant på en reise og et bildekort....Bare småting-

Det blir vanskelig med for mye av det gode...

Et forhold mellom en behandler og pasient er ikke som en vanlig menneskelig relasjon. Man er faktisk ikke "venner". Behandleren får betalt for å gjøre en jobb.Til beløpsgrensa er nådd så er det faktisk en sjøl som betaler for dette også!

Det er naturlig at dette skal være et asymmetrisk forhold!

Å gjøre det til et privat vennskapsforhold er hverken sundt eller riktig.

At man kan gi en liten blomst, et kort eller noe er greit, men ikke dyre eller symbolske gaver..

Hvorfor kan man ikke bare si det som det er: "Jeg er glad jeg har deg som behandler, det er godt å snakke med deg"

For eksempel.

Min psykiater får max et kort, og vi har god kontakt og er på bølgelengde..

Gjest ikke undertegnet

Jeg gav en liten mini-kalender med et blomsterbilde for hver måned. Kostet vel en 50-lapp. Skrev et kort ved siden av hvor jeg takket for at han var der for meg. Hanv isste at jeg hadde råd tildet for å si det slik. Hadde vært noe annet hvis jeg var ute å kjøre økonomisk.

Jeg var litt i tvil om jeg skulle gjøre det, men hadde veldig behov for å vise takknemlighet.

Han virket positivt overrasket og tok imot den uten bemerkninger. Siden ble den ikke nevnt med et ord. Vet ikke hvorfor, men jeg hadde litt på følelsen at han syntes det ble litt personlig. Mulig det var det? Skulle gjerne spurt om det var 'over streken'men jeg turde ikke. Jeg gjør det derfor ikke en gang til, selv om jeg har sluttet hos denne behandleren.

Vil jeg absolutt markere jula, så sender jeg et kort til kontoret som det ble foreslått et annet sted. Eller gir en julestjerne eller en liten marsipangris til et par ti'ere. Det må vel være lov?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...