Gå til innhold

to år, gave, musikkinstrument?

Anbefalte innlegg

Gjest ettbarnsmamma

Fyller 2 år og drømmegaven er?

Vår eneste store skatt fyller straks år, og vi vil gjerne gi henne noe skikkelig, som hun kan ha glede av å holde på med her inne i en ikke alt for stor leilighet. Det gjør ikke så mye at det koster litt, om det kan vare. Er hun for liten til dukkestue, racerbane...er generelt sett ganske "for seg"...

Har egentlig mest lyst til å gi henne et musikkinstrument, (hun er fantastisk glad i tulle-xylofonen som ikke har alle toner lengre, munnspillet og hun synger hele dagen). Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86086-to-%C3%A5r-gave-musikkinstrument/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir du henne en blokkfløyte, kommer du garantert til å bli "gal" før eller siden. Men en ny xylofon kan sikkert være tingen. Hvis hun er glad i dukker, kan jo dukkevogn og babydukke være noe kanskje?

Racerbane var kanskje en smule avansert, men slike fjernstyrte biler pleier å falle i smak (bokstavelig talt!)

Go' shopping!

Gir du henne en blokkfløyte, kommer du garantert til å bli "gal" før eller siden. Men en ny xylofon kan sikkert være tingen. Hvis hun er glad i dukker, kan jo dukkevogn og babydukke være noe kanskje?

Racerbane var kanskje en smule avansert, men slike fjernstyrte biler pleier å falle i smak (bokstavelig talt!)

Go' shopping!

Jo hun får dukke i presang til Jul, det blir nok bra. Har arvet en skikkelig dukkevogn, men det ser ut til at de ikke anbefales før v. 3 år, og vi har så liten leilighet...så vi tenker ikke ta frem vognen før til sommeren...?

Takk for svar!

Hva med et sånt kompressorhorn av den typen de bruker på fotballkamper/ishockeykamper, ol. Krever ikke så mye trening (et trykk er nok), opptar ikke mye plass, og det finnes plenty med refillbokser. Koster ikke stort heller.

Du mener, for å _kurere_ ungen en gang for alle... ;-)

Kjøp en "ordentlig" xylofon - altså et musikkinstrument, ikke en leke. De har fin lyd og er holdbare.

Forslag i en helt annen gate: Startsett til Brio togbane (av tre). Den kan bygges ut i det uendelige, og hun vil ha glede av den både nå og i mange år framover.

Annonse

Hei ettbarnsmamma

Jeg har egentlig ikke erfaring ifht til dette, men måtte alikevel svar deg:-)

Jeg vet at foreldre sine mareritt er musikkinstrumenter som trommer i presanger.. Kan du tenke deg TROMMIN TROMMING TROMMING hele dagen lang :-)

Munnspill er veldig avslappende og koselig. Min nøvæ på 2 1/2 år spilt på munnspill her i går og det var ikke "stressende"

Lykke til med valget av evt instument og har en riktig god jul

Klem frq

Hei ettbarnsmamma

Jeg har egentlig ikke erfaring ifht til dette, men måtte alikevel svar deg:-)

Jeg vet at foreldre sine mareritt er musikkinstrumenter som trommer i presanger.. Kan du tenke deg TROMMIN TROMMING TROMMING hele dagen lang :-)

Munnspill er veldig avslappende og koselig. Min nøvæ på 2 1/2 år spilt på munnspill her i går og det var ikke "stressende"

Lykke til med valget av evt instument og har en riktig god jul

Klem frq

Huff så mange skrivefeil det var i mitt innlegg da. Beklager :-)

Nå kan je gbare snakke for meg selv, men jeg ville ikke gitt et lyd-instrument til en to-åring. Jeg får vondt i ørene bare ved tanken! :-) I det hele tatt, leker med lyd gir jeg ikke til ungen lengre. Han får bli litt eldre først (han er 2½). Er det en fin leke, så tar vi heller ut batteriene, så småen får leke med det uten lyd:-)

Gjest kinamamsen

Jeg har ikke noen erfaring med instrumenter, ennå. Våre to jenter på 7 og 4 får keyboard til jul. Synes kanskje din datter er litt liten, men er hun interessert så er jo det topp. Anbefaler ellers dukkehus med små dukker og møbler. Det må være fint å pusle med for en liten frøken og det tar ikke så stor plass i en liten leilighet. Ikke er det så mye lyd som i et instrument heller ;o)

Gjest Tobarnmamsen

kjære ettbarnsmamma -

Våre har fått musikkinstr. i gave omtrent så lenge jeg kan huske. Og da mener jeg "annerledes" musikkintstrumenter, ikke de bråkete i plast i alle varianter som finnes i leketøysforretninger. Spørs vel litt hvor du bor, men det er jo mulig du kan bestille og få tilsendt pr post. Jeg vet her i Oslo finnes det mange "alternative" butikker med flotte, og "rolige"/"stille" instrumenter i tre f.eks. Jeg har også gått på musikk med barna mine fra de var henholdsvis 9/3 mnd. Der brukte vi få instrumenter, men de var herlige de vi brukte. Bl.a. "egg" med perler e.l. inni som gav en flott raslelyd. Kjempegøy for de små!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...