Gå til innhold

Er jeg for feig til å adoptere?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Er faktisk ikke sikker på om jeg tør å adoptere.. Dette foprdi jeg ikke tror jeg tør å fly ned for å hente barnet. Har panikk for krig, terror osv.. Er ikke sikkert jeg vil makte å gå ombord i flyet, har et snev av flyskrekk i tillegg, og når det er så mye kapringer osv. får jeg helt angst ved tanken.. Nå er det vel mange som mener jeg er helt håpløs, men dette er faktisk et seriøst problem jeg sliter med...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86250-er-jeg-for-feig-til-%C3%A5-adoptere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velg eskorte eller la pappan reise alene (evt. at han har med en venn eller slektning). Noen land aksepterer det også.

La ihvertfal ikke flyskrekk hindre dere i dette. Pappan her i huset skulle heller ikke fly - aldri i livet!, men han fikk god tid på å fordøye det hele, og har vært på hele _to_ hentereiser. Ikke verst! ;-)

Jeg er litt forundret over svarene her jeg. Vedkommende skriver at hun er redd for terror, krig, og flykapringer og av den grunn ikke vil fly for å hente barnet. Greit, men da svares det at hun bare kan ordne med eskorte??? Hvis hun er redd for terror, krig og flykapring våger hun vel ikke å sende barnet avgårde heller!!!! Det er da ikke mindre sjans (selv om sjansen uansett er minimal) for terror, krig og flykapring selv om hun ikke selv er på flyet! Herrejesus!

"Nei, lille venn, mamma er litt redd for terror, krig og flykapring og sånn, så du får fly alene".

Annonse

Jeg er litt forundret over svarene her jeg. Vedkommende skriver at hun er redd for terror, krig, og flykapringer og av den grunn ikke vil fly for å hente barnet. Greit, men da svares det at hun bare kan ordne med eskorte??? Hvis hun er redd for terror, krig og flykapring våger hun vel ikke å sende barnet avgårde heller!!!! Det er da ikke mindre sjans (selv om sjansen uansett er minimal) for terror, krig og flykapring selv om hun ikke selv er på flyet! Herrejesus!

"Nei, lille venn, mamma er litt redd for terror, krig og flykapring og sånn, så du får fly alene".

Nei, for oss med flyskrekk er det ikke akkurat slik. du skjønner, vi VET jo så inderlig godt at det ikke er farlig å fly, det vet vet vi! Men vi er redd alikevel, som en slags fobi. Akkurat som en som er redd for edderkopper, han VET jo at de ikke er farlige, men er redd alikevel, eller for trange rom osv.

Jeg har vært (er litt ennå..) redd for å fly, men jeg er ikke redd når mann og barn er ute og flyr. Jeg er mye reddere når de f.eks. kjører på glatte veier til hytten, fordi jeg VET at det er farligere!

mvh

Hei!

Forstår veldig godt følelsane dine... Men, denne turen må du sjå på som "din fødsel". Ein fødsel er heller ikkje noko ein gler seg direkte til, vil eg tru. Akkurat det har eg ikkje erfaring med, men eg har erfaring med flyskrekk, og det er ikkje så lett å setja seg inn i for den som ikkje har erfart det på kroppen. Vi overlevde alle saman ;-) og er i dag lukkelege foreldre til ei herleg lita kinajente!! :-)) Så stå på, du! Fortel om skrekken din til alle venner og kjente og "la alle gode krefter" hjelpa og støtta deg når den tid kjem!! Det er sikkert nok av "jordmødre" blant venner og familie som vil gi deg støtte og hjelp, og så reknar eg med at du har ein mann som er der for deg når det røyner på! - Så la for all del ikkje desse tankane hindra deg i å bli mamma!!

Helsing ei som er begynt å gledegrua seg til "fødsel" nr.2!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...