Gå til innhold

en Jenteting- trenger RÅD

Anbefalte innlegg

Overnervøs?trenger råd

heihei..Jeg vil bare legge fram noe som jeg synes er litt merkelig. Jeg fikk mensen(?) ca. en uke tidligere enn vanlig, men det kom ganske lite, og varte ganske kort.Begynnte og sluttet med veldig mørk utflod.(MERKELIG!!) Jeg hadde influensa da dette forekom, om det har noe å si.. og hadde akkurat behandlet en sopp infeksjon.

Uansett, NÅ først da jeg VENTER å få mensen denne uke, kommer den aldri? Jeg går ikke på p- piller, og hadde ubeskyttet samleie etter min forrige menstruasjon (med min faste partner). MEn vi avbrøt det veldig tidlig. Han var ikke på vei til å komme en gang.:) Men allikevel er jeg nå engstelig(!!) for om jeg KAN vere gravid ?? (har ellers ingen "typiske" tegn på graviditet enda..) Eller HAR jeg akkurat hatt mensen? Bør jeg ta en graviditetstest? Jeg frykter graviditet nesten verre enn døden pga. familie og spesielle forhold....er veldig fint om noen vil svare noe somhelst på dette.. tips eller råd, eller noen som har opplevd det samme?? Har lett etter liknende tema, men tenkte det var bedre å skrive et lite innlegg selv:) God jul! jente 18.

- rummy

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86276-en-jenteting-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du frykter graviditet mer enn døden? Forundrer meg da at du våger å ha sex i det hele tatt. Og særlig ubeskyttet. Du høres relativt fryktløs ut, spør du meg...

du har rett i det leenie...jeg ble vel litt revet med :/ Nei, jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. JEg brukte kanskje et litt vel sterkt uttrykk.MEn jeg bruker dette uttrykket rundt nesten alle gale ting "vil heller DØ enn å ta eksamen " osv..en barnslig ting som jeg jo egentlig prøver å legge bort ;) jaja..takk for svar Sofline!

men alle graviditetstester er vel ikke 100 % sikre? Ei venninne av meg fikk utslag på en, så da hun gikk til legen, kom det frem at hun ikke var gravid...

du har rett i det leenie...jeg ble vel litt revet med :/ Nei, jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv. JEg brukte kanskje et litt vel sterkt uttrykk.MEn jeg bruker dette uttrykket rundt nesten alle gale ting "vil heller DØ enn å ta eksamen " osv..en barnslig ting som jeg jo egentlig prøver å legge bort ;) jaja..takk for svar Sofline!

men alle graviditetstester er vel ikke 100 % sikre? Ei venninne av meg fikk utslag på en, så da hun gikk til legen, kom det frem at hun ikke var gravid...

De er 99% sikre har jeg hørt, samme prosent som p-piller.

Det er vel derfor legen tester, for å finne ut om du virkelig ER gravid da..

Nei jeg råder deg til å ta en test, jeg... For det er uansett bedre å gå til legen en gang for lite enn en gang for mye...

Hva hvis du virkelig ER gravid, og ikke tar testen fordi den ikke er sikker...?

Uansett, lykke til!:)

Annonse

Vet akkurat hvordan du har det nå.

Trodde jeg var gravid i sommer. Hadde også hatt ubeskytta sex med min faste partner. Jeg venta og venta og venta på mensen. Og når man venter på mensen, vet du hva som skjer da? Den uteblir! Du blir overnervøs, og psyken kan faktisk virke inn på d fysiske. Du blir stressa i kroppen, og den vil ikke fingere som normalt. Da er det normalt at mensen uteblir.

Det som er det rare, er at jeg tok en graviditets test. Da hadde jeg gått 2 MNDER UTEN MENSEN! 2 mnder er lenge. Testen viste negativt, og dagen etterpå fikk jeg mensen. sprøtt..??

Jeg tror ikke du er gravid, men ta en test for sikkerhets skyld. Det er nervepirrendes mens du tar den. Men GUD for en deilig følelese d er når den viser NEGATIV!

Lykke til snuppa!

hehe min samboer fikk skjokk da han hørte at p-piller ikke var 100% sikre... "Da er det jo EN av hundre som får barn da".. lol

hehe.. ingenting er helt sikkert da!

Men 99%sikkert er jo nokså sikkert. Skal man bli gravid må man ha eggløsning den ene dagen i løpet av 100 hvor pilla ikke virker... sikkert ikke helt riktig definisjon av 99%-sikkerheten, men det er jo en måte å se det på..

Trodde jeg var gravid i sommer. Hadde også hatt ubeskytta sex med min faste partner. Jeg venta og venta og venta på mensen. Og når man venter på mensen, vet du hva som skjer da? Den uteblir! Du blir overnervøs, og psyken kan faktisk virke inn på d fysiske. Du blir stressa i kroppen, og den vil ikke fingere som normalt. Da er det normalt at mensen uteblir.

Det som er det rare, er at jeg tok en graviditets test. Da hadde jeg gått 2 MNDER UTEN MENSEN! 2 mnder er lenge. Testen viste negativt, og dagen etterpå fikk jeg mensen. sprøtt..??

Jeg tror ikke du er gravid, men ta en test for sikkerhets skyld. Det er nervepirrendes mens du tar den. Men GUD for en deilig følelese d er når den viser NEGATIV!

Lykke til snuppa!

HEIHEI!

Takk for flotte svar...;)

Det er altfor enkelt å ha ubeskytta sex når man har en fast partner som man stoler på...JEg har ikke begynnt på p piller enda , men nå er det uansett ingen poeng i og med at jeg flytter til australia om en mnd..Da vil jeg jo ikke se han lenger på en stund :( (derfor også litt av grunnen til at det passer dårlig å få et barn nå..)

Men tusentusentusen takk for svar!!! Spesielt artig å høre noen andre som har opplevd det samme....

Og vet dere hva? Jeg var å kjøpte en test, og tok den...Det venteminuttet på resultatet må ha vert en av de verste i mitt liv!!

MEN DEN VAR NEGATIV!

tjohoi!!!! har fått i anbefaling fra en venninne om å ta enda en test for å vere sikker...men nå skal jeg først og fremst slippe å bekymre meg- så får vi se da...om mensen kommer.

Takk igjen :):):):):)

-lettet!

Annonse

Lykke til snuppa!

HEIHEI!

Takk for flotte svar...;)

Det er altfor enkelt å ha ubeskytta sex når man har en fast partner som man stoler på...JEg har ikke begynnt på p piller enda , men nå er det uansett ingen poeng i og med at jeg flytter til australia om en mnd..Da vil jeg jo ikke se han lenger på en stund :( (derfor også litt av grunnen til at det passer dårlig å få et barn nå..)

Men tusentusentusen takk for svar!!! Spesielt artig å høre noen andre som har opplevd det samme....

Og vet dere hva? Jeg var å kjøpte en test, og tok den...Det venteminuttet på resultatet må ha vert en av de verste i mitt liv!!

MEN DEN VAR NEGATIV!

tjohoi!!!! har fått i anbefaling fra en venninne om å ta enda en test for å vere sikker...men nå skal jeg først og fremst slippe å bekymre meg- så får vi se da...om mensen kommer.

Takk igjen :):):):):)

-lettet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...