Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm, hvordan skal jeg kunne forklare dette...

Kammeraten min fortalte meg for et års tid siden at han var forelska i meg. Jeg følte overhodet ikke noe annet for han enn at jeg var glad i han som en venn. Derfor fortalte jeg han at jeg så på ham som kun en venn, og ikke ville noe mer.

Han aksepterte dette, og i ettertid har vi hengt sammen som erteris. Bestevenner - jeg og han.

Nå har han fått seg dame, og han har nesten ikke tid til meg lenger. Jeg skjønner jo det siden han har fått seg dame og greier, og jeg er skikkelig glad på hans vegne. Men, han har tid til alle gutte vennene sine, men ikke meg. Tydeligvis så er han redd for at dama skal bli sjalu når han er sammen med meg. Jeg har forklart han at hun ikke har noe grunn til å bli sjalu. Men han mener det motsatte. Dama har visst ikke engang nevnt for han at hun er sjalu på meg. Dette er bare en situasjon han har skapt selv.

Her om dagen jugde han for dama si, og sa han skulle være hjemme og slappe av. Så dro han til meg, for å være sammen med meg. Jeg spurte han hvorfor han ikke kunne være ærlig mot henne. Er jo mye bedre det, enn hvis hun får vite at han har vært sammen med meg senere. Da tror hun jo HVERTFALL at det er et eller annet muffens mellom meg og han.

Men nå kan han da ikke finne på noe med meg mer.

Jeg syns dette er forferdelig dårlig. Vi er jo bestevnner. Vil ikke miste min beste venn.

Hvordan kan jeg løse dette problemet? Skal jeg bare la han gå, og finne meg en ny beste venn. De vokser jo ikke akkurat på trær. Er litt fortvila. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86474-n%C3%A5r-guttevennen-har-f%C3%A5tt-dame/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klamydia

Jeg tror at "vennskapet" deres - fra hans side - i stor grad har vært sexuell interesse og/eller forelskelse. Og når han får dame dabber interessen for deg naturlig nok av.

At han lyver for henne når dere er sammen kommer av at han selv vet hvor landet ligger og har (berettiget) skyldfølelse når han er sammen med deg.

Jeg tror at "vennskapet" deres - fra hans side - i stor grad har vært sexuell interesse og/eller forelskelse. Og når han får dame dabber interessen for deg naturlig nok av.

At han lyver for henne når dere er sammen kommer av at han selv vet hvor landet ligger og har (berettiget) skyldfølelse når han er sammen med deg.

Jeg tror klamydia har rett.

Nei, du skal ikke bare la ham gå. Men forklar ham at det ikke bare er kjærligheten man skal arbeide for, man må jobbe for å beholde vennskap også.

Hvis dama hans blir sjalu på deg, er hun kanskje ikke noe for ham(?). Eller så kan du kanskje prøve og snakke med dama og forklare at det ikke er noe mellom dere (ofte sterkere overbevisende når det kommer fra andre enn typen selv)

Lykke til!

Akkurat det samme skjedde med meg!

Men i mitt tilfelle var det bestevenninna mi som ble sammen med han (bestekameraten min). Så jeg følte liksom litt at jeg mista begge to....:(

Og han var forelska i henne, og jeg skulle jo (som en god venn) finne ut om hun var interessert i han. Det var hun, så ble de sammen...! Det verste var at jeg begynnte smått om senn å forelske meg i han, mens "spleiseprosessen" pågikk..Og jeg kan si en ting: Det er forferdelig å snakke i flere timer med en du er forelska i om hvor søt, snill osv...bestevennina di er når du egentlig vil at han skal si de samme ting om deg.Men jeg er jo glad i både ham og henne, så jeg gjorde mitt ytterste...---er jo glad i begge to..

Men for ikke så lenge siden ble det slutt mellom de, og nå er jeg og han blitt ganske gode venner igjen, mens de to ikke har den samme venne- kontakten som de sikkert gjerne ville hatt....Selfølgelig var det mye styr når det ble slutt..fram og tilbake..JEg måtte jo holde meg litt nøytral, men samtidig vere bestevenn med begge to.

Nei, en dag mister han dama si han som du snakker om, og da er han glad at du er der...MEn i mellomtiden er det vanskelig å ikke bli "kvalmt" småirritert på han...hang in there!!! and get back to me :)

hugs!

Annonse

Akkurat det samme skjedde med meg!

Men i mitt tilfelle var det bestevenninna mi som ble sammen med han (bestekameraten min). Så jeg følte liksom litt at jeg mista begge to....:(

Og han var forelska i henne, og jeg skulle jo (som en god venn) finne ut om hun var interessert i han. Det var hun, så ble de sammen...! Det verste var at jeg begynnte smått om senn å forelske meg i han, mens "spleiseprosessen" pågikk..Og jeg kan si en ting: Det er forferdelig å snakke i flere timer med en du er forelska i om hvor søt, snill osv...bestevennina di er når du egentlig vil at han skal si de samme ting om deg.Men jeg er jo glad i både ham og henne, så jeg gjorde mitt ytterste...---er jo glad i begge to..

Men for ikke så lenge siden ble det slutt mellom de, og nå er jeg og han blitt ganske gode venner igjen, mens de to ikke har den samme venne- kontakten som de sikkert gjerne ville hatt....Selfølgelig var det mye styr når det ble slutt..fram og tilbake..JEg måtte jo holde meg litt nøytral, men samtidig vere bestevenn med begge to.

Nei, en dag mister han dama si han som du snakker om, og da er han glad at du er der...MEn i mellomtiden er det vanskelig å ikke bli "kvalmt" småirritert på han...hang in there!!! and get back to me :)

hugs!

Tusen takk. Hjalp meg innmarig detta svaret her :)

Men kan liksom ikke unngå å tenke på om de ALLTID kommer t å være sammen. Jeg syns det er synd å håpe på at det kommer t å bli slutt mellom de også, for jeg vil jo alt det beste for han. Men samtidig så er jeg så egoistisk at jeg tenker på meg selv først! Off, kompliserte greier det her :(

Men, men... får bare holde ut uten han en stund, så får vi se hva som skjer.

Tusen takk for at du fortalte din historie hvertfall. Satt jeg veldig pris på..

Kjempeklem :)

Tusen takk. Hjalp meg innmarig detta svaret her :)

Men kan liksom ikke unngå å tenke på om de ALLTID kommer t å være sammen. Jeg syns det er synd å håpe på at det kommer t å bli slutt mellom de også, for jeg vil jo alt det beste for han. Men samtidig så er jeg så egoistisk at jeg tenker på meg selv først! Off, kompliserte greier det her :(

Men, men... får bare holde ut uten han en stund, så får vi se hva som skjer.

Tusen takk for at du fortalte din historie hvertfall. Satt jeg veldig pris på..

Kjempeklem :)

selv takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...