Gjest Lei av jobben min. Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Klarer du å be om utsettelse på regningene dine? Vi har mange kunder, ofte med store regninger. I disse dager er det ufattelig mange som ikke betaler til fristen, og vi hører heller aldri fra dem. Så blir det renter og purregebyr og dertil høyere regninger! Hvorfor er det så forbaska vanskelig å bare ta en tlf og dele opp eller utsette litt? Det sparer oss for mye arbeid, og tro det eller ei, det blir ingen sure miner, tvert imot! Men det forutsetter jo at du da betaler til den nye fristen. Nå skal jeg sende enda en bunke til inkasso, og dette er folk jeg vet allerede sliter med økonomien. Jeg skulle gjerne latt være, men bedriften må jo få pengene sine... Så ring, eller send en mail for den saks skyld. Det er ingen forbrytelse å ha dårlig råd! Og har det først kommet til inkassobyrået er det nesten håpløst for deg! 0 Siter
Gjest metronom Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Joda, jeg klarte å be om utsettelse av regninger den tiden jeg hadde dårlig råd. Men det er da jammen også bedrifter som kan bli flinkere til å opplyse oss om hva det er vi skal betale for. En regning jeg mottok i september stod det _ikke noe som helst_ om hva det skulle være betaling for. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg fikk den heller, for det var langt over ett år siden jeg hadde hatt kontakt med det firmaet og da var det en sak som ikke kostet penger overhodet. Jeg tok skriftlig kontakt med avsenderen og ba om en forklaring på hva dette var og sa ifra at jeg ikke kom til å betale før jeg fikk vite det. Dette gjorde jeg i god tid innen forfallsdatoen. Jeg hørte ingenting. Igår kom krav om inkasso hvor de hadde doblet summen, men fremdeles ingen forklaring på hva det er jeg skal betale for. Det er mulig jeg krangler om småting (den var opprinnelig på 52,-), men det må da kunne gå an å fortelle meg hva det er jeg skal betale for? 0 Siter
Gjest Lei av jobben min. Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Joda, jeg klarte å be om utsettelse av regninger den tiden jeg hadde dårlig råd. Men det er da jammen også bedrifter som kan bli flinkere til å opplyse oss om hva det er vi skal betale for. En regning jeg mottok i september stod det _ikke noe som helst_ om hva det skulle være betaling for. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg fikk den heller, for det var langt over ett år siden jeg hadde hatt kontakt med det firmaet og da var det en sak som ikke kostet penger overhodet. Jeg tok skriftlig kontakt med avsenderen og ba om en forklaring på hva dette var og sa ifra at jeg ikke kom til å betale før jeg fikk vite det. Dette gjorde jeg i god tid innen forfallsdatoen. Jeg hørte ingenting. Igår kom krav om inkasso hvor de hadde doblet summen, men fremdeles ingen forklaring på hva det er jeg skal betale for. Det er mulig jeg krangler om småting (den var opprinnelig på 52,-), men det må da kunne gå an å fortelle meg hva det er jeg skal betale for? I ditt tilfelle er det du som har rett mener jeg! Selvfølgelig bør du få vite hva du skal betale for! Nå driver nok jeg i en helt annen bransje tror jeg, her er det snakk om håndverkere som kundene selv har ringt og bestilt til forskjellig typer jobb! Så de vet godt hva det dreier seg om! Jeg fatter heller ikke hvorfor folk bestiller f.eks en maler når de vet de ikke har råd til det... 0 Siter
molli Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Joda, jeg klarte å be om utsettelse av regninger den tiden jeg hadde dårlig råd. Men det er da jammen også bedrifter som kan bli flinkere til å opplyse oss om hva det er vi skal betale for. En regning jeg mottok i september stod det _ikke noe som helst_ om hva det skulle være betaling for. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg fikk den heller, for det var langt over ett år siden jeg hadde hatt kontakt med det firmaet og da var det en sak som ikke kostet penger overhodet. Jeg tok skriftlig kontakt med avsenderen og ba om en forklaring på hva dette var og sa ifra at jeg ikke kom til å betale før jeg fikk vite det. Dette gjorde jeg i god tid innen forfallsdatoen. Jeg hørte ingenting. Igår kom krav om inkasso hvor de hadde doblet summen, men fremdeles ingen forklaring på hva det er jeg skal betale for. Det er mulig jeg krangler om småting (den var opprinnelig på 52,-), men det må da kunne gå an å fortelle meg hva det er jeg skal betale for? 52,- kroner høres ut som et purregebyr :-) Kan ikke noe for det, men den summen er jeg ofte borte i via jobben selv, og 52,- kr er liksom synonymt med purregebyr (trenger ikke være det i ditt tilfelle da, seff). Uansett, purregebyr er ikke tillatt å sende til inkasso. Just so you know, i tilfelle.... 0 Siter
Sofline Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Joda, jeg klarte å be om utsettelse av regninger den tiden jeg hadde dårlig råd. Men det er da jammen også bedrifter som kan bli flinkere til å opplyse oss om hva det er vi skal betale for. En regning jeg mottok i september stod det _ikke noe som helst_ om hva det skulle være betaling for. Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg fikk den heller, for det var langt over ett år siden jeg hadde hatt kontakt med det firmaet og da var det en sak som ikke kostet penger overhodet. Jeg tok skriftlig kontakt med avsenderen og ba om en forklaring på hva dette var og sa ifra at jeg ikke kom til å betale før jeg fikk vite det. Dette gjorde jeg i god tid innen forfallsdatoen. Jeg hørte ingenting. Igår kom krav om inkasso hvor de hadde doblet summen, men fremdeles ingen forklaring på hva det er jeg skal betale for. Det er mulig jeg krangler om småting (den var opprinnelig på 52,-), men det må da kunne gå an å fortelle meg hva det er jeg skal betale for? hehe... jeg lot være å betale en regning på 29 kr en gang fordi jeg mente jeg ikke skyldte dem 29 kr (mener jeg fortsatt). Det ble inkasso det, og til slutt endte jeg opp med å betale 600 kr. Betal regningen din du... hvis ikke kommer du til å angre. 0 Siter
tiliti Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Har du noen tips til meg som rett og slett ikke mottar 1/8 av regningene mine? Noen havner helt på inkasso før jeg i det hele tatt legger merke til at de eksisterer. *usj* Har klaget til posten, men de er ikke akkurat direkte samarbeidsvillige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.