Gå til innhold

når julen ikke blir slik....

Anbefalte innlegg

Gjest litt trist i dag

..som jeg hadde trodd. Det jeg ikke trodde ville skje, det skjedde: alle de tre alternativene jeg hadde for julaften, falt i vask. Plutselig har jeg ikke noen å være sammen med på julaften, og jeg som hadde gleda meg!!

Foreldra og søstra mi har jeg pleid å feire med, men de er i utlandet denne julen. Jeg må jobbe i romjulen så jeg ble ikke med. Hadde isteden planlagt å finne andre å feire jul med, og så hadde jeg to alternativer. Å være sammen med ei venninne og mannen, eller å invitere en kamerat hit.

Så ringte venninna i går og sa at moren hennes hadde insistert på at de skulle reise dit isteden (for langt for meg som jobber, dessuten ville det ikke vært naturlig for meg å blitt med dem dit). Og han jeg hadde vært enig med at vi skulle feire julaften sammen "hvis alt annet skar seg" - ja han hadde plutselig funnet noe annet.

Så der står jeg, fire dager før julaften, og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg var for noen år siden på en alternativ jul for folk som er alene som en pakistaner arrangerer litt utenfor Oslo, men jeg trivdes ikke der og bestemte meg for at dit vil jeg ikke igjen (altfor mange, var dårlig arrangert osv).

Men *huff* jeg hater tanken på å sitte alene! Jeg som er så glad i å være sosial!

Hva ville du gjort??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86684-n%C3%A5r-julen-ikke-blir-slik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ingen andre du kan spørre?

Det er sikkert mange som vil synes det er trist at du har værtalene på julaften (uten å ville det selv) når de får høre det i ettertid. Er du sikker på at du ikke har noen andre du kan være hos? En kusine, venn .. Jeg har feriet hos en venninne et år, og hatt en annen venn hos oss et år, det var hyggelig.

Gjest litt trist i dag

Det er sikkert mange som vil synes det er trist at du har værtalene på julaften (uten å ville det selv) når de får høre det i ettertid. Er du sikker på at du ikke har noen andre du kan være hos? En kusine, venn .. Jeg har feriet hos en venninne et år, og hatt en annen venn hos oss et år, det var hyggelig.

Jeg syns det er vanskelig å spørre med mindre det er veldig nære venner. De nærmeste skal reise bort eller feire med svigerfamilier borte. De ikke fullt så nærme (eller venninner som jeg ikke kjenner særlig resten av familien til) syns jeg det er vanskelig å spørre, jeg ville føle meg som et femte hjul på vogna, ville føle meg litt brydd av å skulle feire jul med dem. Ønsker ikke være til bry.

Jeg syns det er vanskelig å spørre med mindre det er veldig nære venner. De nærmeste skal reise bort eller feire med svigerfamilier borte. De ikke fullt så nærme (eller venninner som jeg ikke kjenner særlig resten av familien til) syns jeg det er vanskelig å spørre, jeg ville føle meg som et femte hjul på vogna, ville føle meg litt brydd av å skulle feire jul med dem. Ønsker ikke være til bry.

Du bor nok litt langt unna, men du er hjertelig velkommen til nordnorge :)

Annonse

Gjest Dubreuilh

Du kan jo ringe frelsesarmeen, og hjelpe de med å servere mat til de som ikke er så priviligerte som oss. Da skal jeg love deg at du får julestemning, og god samvittighet :)

God jul fra meg

Det blir nok litt svårt. De fleste arrangører har mer enn nok med folk allerede.

Gjest litt trist i dag

Du kan jo ringe frelsesarmeen, og hjelpe de med å servere mat til de som ikke er så priviligerte som oss. Da skal jeg love deg at du får julestemning, og god samvittighet :)

God jul fra meg

Takk for tipset, jeg ringte de som arrangerer Alternativ Jul i Oslo i år. Men de hadde så mange frivillige hjelpere at det var helt fullt! Hyggelig for dem, ikke så greit for meg.

Gjest litt trist i dag

Du kan komme til meg! (-:

Jeg bor i Sarpsborg, er det langt fra deg eller?

Ingen skal jo sitte alene på julaften, nei!

Klem

Tusen takk for invitasjonen! Jeg ville nok synes det var litt vanskelig å dra til noen jeg ikke kjente i det hele tatt... men nå har det løst seg likevel! Se ovenfor.

Gjest ikke så trist lenger

Jeg ringte ei venninne for å ønske henne god jul, og da hun spurte hvor jeg skulle være, fortalte jeg hvordan situasjonen var. Da inviterte hun meg sporenstreks til å feire med seg og sin familie!

Så nå gleder jeg meg til jul likevel!

Tusen takk for råd og støtte fra dere!

Jeg ringte ei venninne for å ønske henne god jul, og da hun spurte hvor jeg skulle være, fortalte jeg hvordan situasjonen var. Da inviterte hun meg sporenstreks til å feire med seg og sin familie!

Så nå gleder jeg meg til jul likevel!

Tusen takk for råd og støtte fra dere!

Da ønsker jeg deg av hele mitt hjerte: EN RIKTIG GOD JUL!!

Du får komme på besøk en annen gang, istedet... (-:

Julekoz

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...