Gå til innhold

Adopsjon fra kjente...... viktig spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Håpfull

Hei.

Jeg våger å liste meg inn her med et spørsmål.

Vi har fått spørsmål fra ei vi kjenner om vi vil adoptere barnet ho venter. Ho har ingen mulighet selv, verken økonmisk eller sosialt til å ta vare på barnet selv.

Er det vanskelig for oss å adoptere barnet?

Hvor skal vi henvende oss?

Hva skal vi gjøre, hvem skal vi prate med?

Vi har prøvd å få barn med prøverør, ikke vellykket og vi har tenkt på å adoptere.... dette hadde vært som en englegave....

Håper noen har tid til å svare oss....

På forhånd tusen takk.

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Hei.

Takk for svaret, men et lite spørsmål til....

Hva står bufa for?

Barne- ungdoms og familieforvaltningen.

Alle adopsjoner gjennomført i Norge går gjennom dem, alle adoptivforeldre må godkjennes der.

Nettadressen er http://www.bufa.no

Det er bare de som kan gi dere svar på spørsmålet ditt.

Lykke til!

Barne- ungdoms og familieforvaltningen.

Alle adopsjoner gjennomført i Norge går gjennom dem, alle adoptivforeldre må godkjennes der.

Nettadressen er http://www.bufa.no

Det er bare de som kan gi dere svar på spørsmålet ditt.

Lykke til!

Hei Håpefull!!

Hva om dere i utgangspunktet melder dere som fosterforeldre,kan jo være en mulighet å gå den veien iom dere kjenner vedkommende??

Var bare en tanke som slo meg,uansett ønsker jeg dere lykke til og ha en fredfylt jul!

MVH

Hei Håpefull!!

Hva om dere i utgangspunktet melder dere som fosterforeldre,kan jo være en mulighet å gå den veien iom dere kjenner vedkommende??

Var bare en tanke som slo meg,uansett ønsker jeg dere lykke til og ha en fredfylt jul!

MVH

Den biologiske moren kan selv bestemme hvem som skal adoptere barnet.

Ta kontakt med sosialkontoret på hjemstedet deres og få papirer som trengs. Så går det sin gang.

Det blir det samme som stebarnadopsjon,hvor de biologiske far eller mor må skrive under.

Men ... barnefaren må også skrive under,hvis han er oppgitt som far.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...