Gå til innhold

Online-spill...

Anbefalte innlegg

Hei. Skriver mer for å få ut frustrasjonen enn noe annet.

Jeg sitter her og undrer på hvordan disse produsentene av online spill (ofte kalt MMORPG) klarer å holde hodet over vannet. Hvis du noen gang har tatt en titt på "websait'n" til disse produsentene oppdager du fort hvor villedende de er.. til og med for en erfaren surfer.

I dag hadde jeg tenkt å teste en såkalt 5-dagers prøv-før-du-kjøper greie hos EA. Spillet heter Earth & Beyond, fordi jeg vil jo ha noe å drive på med på fridagene.

Det blinket med STOOOR og lettleselig skrift "download demo here!" på venstre side i weblesern. Jeg trykker på linken og vips innpå en ny side som sier jeg kan saktens meg laste ned skiten fra fileplanet.com. Javel..

Hos fileplanet må jeg registere meg, det vil si gi ymse opplysninger om meg selv, for å få laste ned.. tror jeg. Der tok jeg sannelig feil gitt, ved å registere deg der blir du ført opp som en annenrangs bruker med tilgang til nedlasting fra servere i USA (ikke europa) hvor du må stå i nedlastingskø i 120 minutt...

Da hjelper det lite at demoen er på 1 GB!

Så hva gjør man da, som en Norsk Erlig Konsument? (LES: NEK!) Joda, man går tilbake til websait'n til EA og vil skrive en "feedback" til dem. Sannelig ikke enkelt det heller. For å sende feedback må jeg ha en brukerkonto.. men for å få brukerkontoen må jeg jo ha spillet...

Minner meg litt om telenors ekspresshjelp, hvor du bruker websait'n deres til å forklare problemet, når problemet ditt er at du ikke kommer på nett!

Og folk lurer på hvorfor IT-bobla sprakk!

God Jul!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86794-online-spill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...