Gå til innhold

Brenne cd av nedlastet mp3

Gjest takkforhjelpenpåforskudd :-)

Anbefalte innlegg

Gjest takkforhjelpenpåforskudd :-)

Når vi nå har masse mp3-filer på pc'en, hva skal man så gjøre for å brenne disse ut på cd ? Har fått ny PC med CD-brenner :-)

Hvordan kan jeg sette sammen de sangene jeg vil ha med, og skal de i tilfelle lagres i annet filformat først ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86844-brenne-cd-av-nedlastet-mp3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Det fulgte vel et brenneprogram med CD-brenneren? Alle nyere brenneprogrammer har automatisk konvertering fra mp3 til riktig format for å lage musikk-cder, så det skal gå automatisk.

Jeg kjenner flere som har hatt trøbbel med å spille CDer de har brent med Nero på vanlig stasjonær CD-spiller. Når de brukte MusicMatch Jukebox fungerte det som bare det - forstå det den som kan.

I alle fall, jeg brenner alltid musikk-CDer med MMJB og alt annet med Nero.

Jeg kjenner flere som har hatt trøbbel med å spille CDer de har brent med Nero på vanlig stasjonær CD-spiller. Når de brukte MusicMatch Jukebox fungerte det som bare det - forstå det den som kan.

Jeg brenner alt med Nero, og har ikke hatt problemer med musikk-cder hittil i alle fall..

Annonse

Dette vet jeg ikke så mye om, men jeg har hørt noe om at det kan ha noe med brennehastigheten(?) å gjøre. Jeg vet ihvertfall at CD'er beregnet for stereoanlegg ikke bør brennes høyere enn maks 8x. Høyere brenning enn dette vil kunne føre til at platen ikke kan spilles av i andre spillere enn på PC.

Glemte noe... Jeg vet at særlig eldre stereoanlegg kan ha vanskeligheter med å spille av slike cd-plater. Hvis du har trøbbel med en cd-plate i en spiller, kan det være at den funker i en annen.

Gjest ChiengMai

Dette vet jeg ikke så mye om, men jeg har hørt noe om at det kan ha noe med brennehastigheten(?) å gjøre. Jeg vet ihvertfall at CD'er beregnet for stereoanlegg ikke bør brennes høyere enn maks 8x. Høyere brenning enn dette vil kunne føre til at platen ikke kan spilles av i andre spillere enn på PC.

Jeg brenner alle mine CDer med samme hastighet helt uavhengig av hvilket program jeg benytter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...