Gå til innhold

ingen presang fra svigermor.....

Anbefalte innlegg

Dette skriver jeg ikke for å høres smålig ut på noen måte, og det er ikke fordi jeg så absolutt vil ha mest mulig presanger, men fordi det er flaut og jeg gruer meg litt til julaften pga. det.

Samboeren min og jeg har vært sammen i 3 år, og han har blitt godt kjent med foreldrene mine, men jeg har nettopp fått blitt ordentlig kjent med hans mor. Han presenterte oss for hverandre først etter at vi hadde vært sammen i 1 og et halvt år, og det er først nå i høst at vi har blitt kjent(ikke spør meg hvorfor).

nå har det seg slik at foreldrene mine kommer til å gi ham like mye til jul som de gir meg(vi får hver vår gave), fordi de ser på ham som en del av familien. Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg kommer ikke til å få noe som helst av min "svigermor". Hun har komt med flere gaver til ham, kun med hans navn, og ingen til meg.

Det er absolutt ikke det at jeg så gjerne vil ha masse pakker, men jeg er redd det blir veldig flaut under oppakkingen(vi skal være hos mine foreldre)og at folk begynner å lure og mumle når de merker at det bare er gaver til han...det blir dritflaut, vet ikke hva jeg skal si, for det blir sikkert spørsmål og kommentarer...

føler meg jo ikke akurat som akseptert som en del av familien hans, nå, da...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86916-ingen-presang-fra-svigermor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo naturlig å gi til de som er tilstede på julefeiringen .

Siden dere ikke har kjent hverandre så lenge så var detkanskje ikke naturlig forhenne å gi noe. Jeg hadde vel syntes det var naturlig at hun ga deg en gave.

Skulle noen spørre så er det vel bare å si det som det er - det er ingen gaver til deg fra svigermor. Ser ikke helt det store problemet.

Det er smålig av din svigermor, men sett henne litt i saksa å kjøp en gave som er fra deg til henne.. kan tenke meg hun får noe å tenke på!:0)

Har noen i familien som jeg sjelden får bursdagsgave av (nær familie), jeg derimot passer på å gi til alle de..

3 i familien der har bursdag i løpet av sommeren, så da pleier vi å bli bedt en gang.. (jeg har bursdag tidligere på sommeren)

Jeg får aldri på etterskudd da, men jeg passer på å gi til alle de 3..

Det gjør meg ikke så mye å ikke få noe, men det er så utrolig artig hvor paffe de blir når de ikke har noe til meg... år på år.. hehe.

Nei, hev deg over det, men pass på å kjøp noe til henne!

Lykke til og god jul!:0)

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Min erfaring er at ingen greier å følge med på hva alle andre får og fra hvem.

Men skjønner ikke at DU synes det er flaut. Det er vel ikke deg som ikke har kjøpt presang. Muligens synes kjæresten din at det er litt flaut på sin mors vegne. Men tydeligvis så er det litt spesielle familieforhold i den familien. Vil du ha denne karen så må du vel bare leve med det. Jeg mener, når du ikke treffer sigermora før etter et-to år, så kjønner du at forholda ikke er helt normale. Det at du ikke får presang føyer seg jo bare inn i rekken av 'rariteter'.

Får håpe du har snakket med kjæresten din om disse tingene, så det i tillegg ikke skaper problemer dere imellom.

Det er ikke alle som har idylliske familieforhold og det blir tydelig i julen dessverre. Derfor er det mange som gruer seg til jula også.

Hadde selv foreldre som jeg ikke kunne presentere vennene mine for. Så jeg føler litt med kjæresten din. Min 'grunn' var at de var overreligiøse og det passet derfor ikke inn med mitt liv og mine venner. (Fest og moro.) Det var selvfølgelig trist, men slik var mine foreldre. Jeg kunne jo ikke omvende dem heller. Greie ellers var de faktisk. Men jeg misunte dem som kunne ta med seg venner hjem og prate som 'normale folk'.

Ikke bry deg om dette. Det er ikke DITT problem hvis du ikke gjør det til det.

Er jo naturlig å gi til de som er tilstede på julefeiringen .

Siden dere ikke har kjent hverandre så lenge så var detkanskje ikke naturlig forhenne å gi noe. Jeg hadde vel syntes det var naturlig at hun ga deg en gave.

Skulle noen spørre så er det vel bare å si det som det er - det er ingen gaver til deg fra svigermor. Ser ikke helt det store problemet.

Takk for svar og oppmuntring alle sammen!Det skal nok gå bra, prøver å late som ingenting. Men det er ganske snodig... rar familie...Jeg har foresten selvfølgelig kjøpt til henne, men det virket ikke som hun tok "hintet"....... jaja...

Æsj, ikke ta det så tungt. Det er vel ikke flaut for DEG i så fall, vel?

Slik historien er, så er det jo egentlig som om du nettopp hadde møtt henne i det hele tatt. Så veldig vanlig å gi ungenes kjærester julegaver straks man har møtt dem, er det vel ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...