Gjest krabben Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei, alle peruvener! I kvartalsinformasjonen frå AF stod det at det var kome ei femte tildeling frå Peru i 2002. Er det soles som endeleg har fått? Om ikkje, er det nokon her, som vil dela det med oss andre etter kvart heller utolmodige peru-ventarar? Ååå, ein kan jo bli smårar av dette her... Håpar inderleg dei får til eit nyttårsrush av tildelingar frå Peru no. Det stod forresten òg at dei sleit med å få inn oppfylgingsrapportar frå dykk som har vore så heldige å bli peruforeldre alt. Dette kan skapa problem for seinare adopsjonar frå Peru, så er det nokon som ikkje har sendt inn dei rapportane dei skulle, så ver så snille... Godt nyttår til dykk alle saman! ventehelsing frå 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
piura Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Kjære Krabben! Som om jeg skulle skrevet det selv... Følger bare på deg jeg. Håper det er soles som endelig har fått, men håper også det endelig er en av 2.gangssøkerne som er i rute... De har ventet til dels enda lengre... Det med oppfølgingsrapportene er et kapittel for seg selv... Synes det er helt håpløst at folk ikke følger opp det de har lovt og skrevet under på at de skal.(Skal selvsagt være forsiktig med slike uttalelser på dol, men dette mener jeg...) Ikke minst for barna selv senere! Jeg tror faktisk de blirt lest og studert! De fleste skal sikkert på en eller flere tilbakereiser... Problemene de skaper for oss som kommer etterpå, får komme i andre rekke. Skjønner jo myndighetene også... Etter det jeg forstår, så er det dette som er grunnen til at en del organisasjoner i andre land sliter med å få godkjenning i Peru nå. Det er håpløst dersom vi adoptanter ikke følger opp den avtalen vi gjør med giverlandet. Det er deres eneste sjanse til å sjekke hvordan det går med barna. Om en ikke liker dette, så må en "velge" et annet land, som ikke har de strenge kravene til rapporter i etterkant. Det er da også noen som har enda strengere krav enn Peru! Huff, nå ble jeg vist litt hissig... Beklager om jeg tråkker noen på tærne... Vi satser på en flott vinter - med en spesiell telefon - ikke sant - krabben? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-475748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Kjære Krabben! Som om jeg skulle skrevet det selv... Følger bare på deg jeg. Håper det er soles som endelig har fått, men håper også det endelig er en av 2.gangssøkerne som er i rute... De har ventet til dels enda lengre... Det med oppfølgingsrapportene er et kapittel for seg selv... Synes det er helt håpløst at folk ikke følger opp det de har lovt og skrevet under på at de skal.(Skal selvsagt være forsiktig med slike uttalelser på dol, men dette mener jeg...) Ikke minst for barna selv senere! Jeg tror faktisk de blirt lest og studert! De fleste skal sikkert på en eller flere tilbakereiser... Problemene de skaper for oss som kommer etterpå, får komme i andre rekke. Skjønner jo myndighetene også... Etter det jeg forstår, så er det dette som er grunnen til at en del organisasjoner i andre land sliter med å få godkjenning i Peru nå. Det er håpløst dersom vi adoptanter ikke følger opp den avtalen vi gjør med giverlandet. Det er deres eneste sjanse til å sjekke hvordan det går med barna. Om en ikke liker dette, så må en "velge" et annet land, som ikke har de strenge kravene til rapporter i etterkant. Det er da også noen som har enda strengere krav enn Peru! Huff, nå ble jeg vist litt hissig... Beklager om jeg tråkker noen på tærne... Vi satser på en flott vinter - med en spesiell telefon - ikke sant - krabben? Helt enig med deg piura! På Thailand _må_ vi følge dette opp pinlig nøyaktig, ellers får vi ingen "Consent to Adoption" Uavhengig av det synes jeg faktisk vi alle har en "plikt" å sende noen ord/bilder, om ikke annet en gang i året. Også etter at den obligatoriske biten er unnagjort. Jeg _vet_ nemlig at dette blir satt stor pris på av de som har blitt glad i barna våre, og kanskje hatt omsorgen i mange år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-475816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Helt enig med deg piura! På Thailand _må_ vi følge dette opp pinlig nøyaktig, ellers får vi ingen "Consent to Adoption" Uavhengig av det synes jeg faktisk vi alle har en "plikt" å sende noen ord/bilder, om ikke annet en gang i året. Også etter at den obligatoriske biten er unnagjort. Jeg _vet_ nemlig at dette blir satt stor pris på av de som har blitt glad i barna våre, og kanskje hatt omsorgen i mange år. Enig i det du skriver, både når det gjelder de obligatoriske rapportene til Holt og videre etter at den obligatoriske delen er over. Selv lager jeg et hefte to ganger hvert år som jeg skriver ut på fotopapir (i stedet for å skrive ut bildene, skjære dem ut og lage bildetekst på baksida). Dette inneholder Storebrors utvikling og bilder av ting han har vært med på de siste seks månedene. Blir rundt ti sider med to bilder + tekst på hver side. Ser for meg at det blir en felles til begge fostermødrene når vi får hentet hjem Lillebror også. Begge våre har bodd/bor i fosterhjemmet nesten to år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-475882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Kjære Krabben! Som om jeg skulle skrevet det selv... Følger bare på deg jeg. Håper det er soles som endelig har fått, men håper også det endelig er en av 2.gangssøkerne som er i rute... De har ventet til dels enda lengre... Det med oppfølgingsrapportene er et kapittel for seg selv... Synes det er helt håpløst at folk ikke følger opp det de har lovt og skrevet under på at de skal.(Skal selvsagt være forsiktig med slike uttalelser på dol, men dette mener jeg...) Ikke minst for barna selv senere! Jeg tror faktisk de blirt lest og studert! De fleste skal sikkert på en eller flere tilbakereiser... Problemene de skaper for oss som kommer etterpå, får komme i andre rekke. Skjønner jo myndighetene også... Etter det jeg forstår, så er det dette som er grunnen til at en del organisasjoner i andre land sliter med å få godkjenning i Peru nå. Det er håpløst dersom vi adoptanter ikke følger opp den avtalen vi gjør med giverlandet. Det er deres eneste sjanse til å sjekke hvordan det går med barna. Om en ikke liker dette, så må en "velge" et annet land, som ikke har de strenge kravene til rapporter i etterkant. Det er da også noen som har enda strengere krav enn Peru! Huff, nå ble jeg vist litt hissig... Beklager om jeg tråkker noen på tærne... Vi satser på en flott vinter - med en spesiell telefon - ikke sant - krabben? Som du/ dere er inne på, er det flere land som har strenge krav til oppfølgingsrapporter etter at barnet er kommet hjem. India er ett av dem; vi sender tilsammen 14 (innholdsrike) rapporter fordelt over fem år etter barnets hjemkomst! Rekord? ;-) Jeg mener også at det er vår plikt som adoptivforeldre å følge opp dette kravet. Både av hensyn til videre adopsjonssamarbeid med det aktuelle giverlandet - og av hensyn til de som har tatt seg av barna våre i flere måneder eller kanskje t.o.m. år. Etter min erfaring blir mange av pleierne, selv på et barnehjem, sterkt knyttet til barna de tar seg av og setter stor pris på å få høre hvordan det går med dem senere. Jeg har forresten ikke inntrykk av at VB har store problemer med å få dette til å fungere. Selvom det nok poengteres veldig sterkt ved tildeling og henting av barnet hvordan dette med oppfølgingsrapporter skal ordnes. Ihvertfall har VB, såvidt jeg vet, aldri hatt problemer med godkjenningen i India. Noe _jeg_ er svært glad og takknemlig for:-) Ellers håper jeg for dere Peru - ventere at det blir mange glad - meldinger å høre fra dere i tiden fremover! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-475904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
perumamma Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Hei på dere! Det er dessverre ikke soles som har fått tildeling. Men jeg krysser fingrene for at telefonen ringer hos soles en av de første dagene i januar. Selv kom vi hjem 13.nov. med verdens herligste, vakre, morsomme, snille og litt bestemte lille gutt (som fyller 1 år i jan.). Han kom fra et fantastisk flott barnehjem i Lima. ( Det samme som ViToTre fikk sitt barn fra). Den første rapporten til ViToTre ble gitt til barnehjemmet en av dagene vi var der, og det er ingen tvil om at de leses og bildene granskes :-))) Vi hadde 4 spennende uker i Lima. Det er mange inntrykk når en blir mamma/pappa, og mange ting som en plutselig lurer på :-))) Forøvrig virket det som om alt var på skinner igjen i Peru, da vi fikk tildeling etter å ha vært godkjent i 16 mnd i Peru. Derfor er jeg overrasket over at det ikke har kommet flere barn før jul :-((( Krysser fingrene for at det kommer mange flotte Perubarn på nyåret. Det er moro å være mamma :-))) Venteklemmer fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-476203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 27. desember 2002 Del Skrevet 27. desember 2002 Enig i det du skriver, både når det gjelder de obligatoriske rapportene til Holt og videre etter at den obligatoriske delen er over. Selv lager jeg et hefte to ganger hvert år som jeg skriver ut på fotopapir (i stedet for å skrive ut bildene, skjære dem ut og lage bildetekst på baksida). Dette inneholder Storebrors utvikling og bilder av ting han har vært med på de siste seks månedene. Blir rundt ti sider med to bilder + tekst på hver side. Ser for meg at det blir en felles til begge fostermødrene når vi får hentet hjem Lillebror også. Begge våre har bodd/bor i fosterhjemmet nesten to år. At jeg ikke har tenkt på _fotopapir_!!! Det er alltid et styr å huske nye bilder fra fotografen, men nå er jo problemet løst. Smart altså! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-476228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 At jeg ikke har tenkt på _fotopapir_!!! Det er alltid et styr å huske nye bilder fra fotografen, men nå er jo problemet løst. Smart altså! ;-) Har man scanner og/eller digitalt fotoapparat er det desidert enkleste å printe ut bildene på fotopapir og skrive inn bildeteksten ved siden av hvert enkelt bilde. Da kan du pynte sidene som du vil og få et flott resultat. Var sånn jeg lagde siste bildepresentasjon som ble sendt med siste søknaden vår til Thailand også. Har fått mye skryt for den, jeg. :-) Er liksom så enkelt å få det pent... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-476275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peru1365380364 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei, krabben! Håper også inderlig det kan løsne for alle dere som venter på et barn fra Peru. Ville bare nevne at det var streik i rettsvesenet her i Peru i tre uker i november, og det kan muligvis ha forsinket litt i saksbehandlingen. Oficina de Adopciones var ikke i streik, så tildelingene gikk nok som normalt, men det kan nok ha hopet seg opp med å få adopsjonene gjennom. Men nå er det jo lenge siden, så alt er nok i full gjenge,igjen!! Krysser alle fingrer og tær for at det blir riktig mange søte perubarn som blir tildelt til Norge nå på nyåret!!! Mange klemmer og hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87158-perusoles/#findComment-476729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.