AAA Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 God morgen, og veloverstått julefeiring! Her sitter jeg i morgenkåpen, med kaffekoppen ved siden av meg og katten på fanget, og leser USA-Kina-lister til øyet blir stort og vått... Det har ikke kommet noen nye tildelinger siden før jul, men nå har flere av byråene der meldt at en ny runde er i posten og man regner med å ringe rundt med tildelingene på mandag eller tirsdag. Jippy! ) Det man ikke er sikker på, er hvor mye av november som er med i denne runden... Et av byråene sier at de regner med bare en uke, mens andre ikke har gitt noen indikasjoner annet enn "november." Jeg vet at både AF og VB sendte søknader den 15.november. Håååååper vi er med på denne runden da! God helg til alle fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tomaro1 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei AA Jeg følger med deg, og registrer at spenningen øker veldig. Tenk at dette er din siste jul uten eget barn. Vet ikke om du husker meg. Jeg har en sønn fra Korea som nå er 7 år. Da vi skulle adoptere nr 2 ble jeg gravid. Det ble en gutt som nå er 4. Og i tillegg fikk vi gutt nr 3 som nå er 18 måneder. Lykke til videre, håper den berømte telefonen fra VB kommer rett over nyttår. Det blir et fantastisk 2003, det er helt sikkert. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-476608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 28. desember 2002 Del Skrevet 28. desember 2002 Hei AAA Krysser fingre for tildeling til dere rett over nyttår. Jeg kan tenke meg hvordan dere har det nå - vi var der for ca. 1 måned siden!!! Nå teller vi bare dager og uker til vi får reise. Dette er den definitivt vanskligste ventetiden. Krysser alt jeg har - og gleder meg til dere kan komme med gladmelding her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-476680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Hei AA Jeg følger med deg, og registrer at spenningen øker veldig. Tenk at dette er din siste jul uten eget barn. Vet ikke om du husker meg. Jeg har en sønn fra Korea som nå er 7 år. Da vi skulle adoptere nr 2 ble jeg gravid. Det ble en gutt som nå er 4. Og i tillegg fikk vi gutt nr 3 som nå er 18 måneder. Lykke til videre, håper den berømte telefonen fra VB kommer rett over nyttår. Det blir et fantastisk 2003, det er helt sikkert. Klem fra Heia!) Javisst husker jeg deg. Det var så få inne på Forum i den tiden at jeg tror jeg husker de fleste!) Så koselig å høre fra deg da! Siste julen uten barn.... Det er det flere som har sagt til oss denne julen, men jeg tør nesten ikke tro det... Tenk det du...!! Ha en fortsatt god helg da! MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-476953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 29. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2002 Hei AAA Krysser fingre for tildeling til dere rett over nyttår. Jeg kan tenke meg hvordan dere har det nå - vi var der for ca. 1 måned siden!!! Nå teller vi bare dager og uker til vi får reise. Dette er den definitivt vanskligste ventetiden. Krysser alt jeg har - og gleder meg til dere kan komme med gladmelding her. Heia!) Ja denne tiden her har vel du i friskt minne enda... Faktisk går det ganske bra med ventenervene. Håper bare vi er med i den runden med tildelinger som er på vei nå. Må innrømme at jeg blir mer enn bare litt skuffet hvis vi må vente enda en runde... Vi føler oss ganske klar for tildling!) Så det er tøft med siste delen også ja. Det kan jeg egentlig ikke fatte akkurat nå. Misforstå meg riktig, du har sikkert rett, men akkurat nå føles det som om tildeling er alt som teller, og alt etter det blir plankekjøring. Men hva vet vel jeg! )) Regner med å få erfare det samme som deg om noen uker ...!) Det kryper framover for dere også nå - bare 6 uker ca til dere skal reise. Heldiggrisene! Snakkes! MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-476992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Heia!) Ja denne tiden her har vel du i friskt minne enda... Faktisk går det ganske bra med ventenervene. Håper bare vi er med i den runden med tildelinger som er på vei nå. Må innrømme at jeg blir mer enn bare litt skuffet hvis vi må vente enda en runde... Vi føler oss ganske klar for tildling!) Så det er tøft med siste delen også ja. Det kan jeg egentlig ikke fatte akkurat nå. Misforstå meg riktig, du har sikkert rett, men akkurat nå føles det som om tildeling er alt som teller, og alt etter det blir plankekjøring. Men hva vet vel jeg! )) Regner med å få erfare det samme som deg om noen uker ...!) Det kryper framover for dere også nå - bare 6 uker ca til dere skal reise. Heldiggrisene! Snakkes! MVH Jeg er enig i at ventetiden til tildeling var hard. Tror nok ventetiden fra tildeling til reise hadde vært litt mindre hard hvis vi hadde ventet 5-6 uker som de fleste andre og ikke over 10 uker. Må jo innrømme at jeg blir litt sjalu når jeg hører at noen som fikk tildeling samtidig som oss skal dra rett over nyttår! Men jeg har innfunnet meg med situasjonen. Har ikke handlet noe særlig til reisen og tulla ennå, men etter nyttår skal vi begynne. Håper virkelig dere får tildeling i denne runden - og det tror jeg nok. Er litt annerledes i USA, der sender de jo ikke i puljer bestandig som hos oss. Den gruppen 15/11 fra VB er vel den eneste den måneden?? Tror forresten jo lenger dere venter på tildeling - jo kortere blir det mellom tildeling og henting. Siden VB ikke hadde kapasitet til å ha to grupper i Kina samtidig og vi måtte vente til etter kinesisk nyttår må vel dere vente til vi kommer hjem. Så dere kan vel ikke få reist før slutten av feb/beg. av mars??? Nå er det forresten bare 6 1/2 uke til vi reiser. Håper på snarlig tildeling for dere - kanskje til uken? Godt nytt år! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-477266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tålmodig sjel Skrevet 30. desember 2002 Del Skrevet 30. desember 2002 Hei AAA! Flott at du følger med! Ja, nå begynner jeg å drømme om tildelinger! Tror at de kanskje har kommet til adopsjonsforeningen og at de ikke har kapasitet til å ringe rundt i romjulen......... Men, vi ligger vel et par uker etter USA. Det kan ikke vare lenge utpå nyåret nå før det skjer noe. Godt nytt år til alle medsøstre som venter og til alle dere andre også! Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-478018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 Hei AAA! Flott at du følger med! Ja, nå begynner jeg å drømme om tildelinger! Tror at de kanskje har kommet til adopsjonsforeningen og at de ikke har kapasitet til å ringe rundt i romjulen......... Men, vi ligger vel et par uker etter USA. Det kan ikke vare lenge utpå nyåret nå før det skjer noe. Godt nytt år til alle medsøstre som venter og til alle dere andre også! Klem fra Registreringsdato 29.november når papirene ble sendt den 15.? Oj.... Jeg trodde det gikk mye raskere enn det... (våre papirer ble også sendt 15. men vi har ikke fått noe registreringsdato - vi har VB) Det er flere av de som har fått tildling nå som fikk papirene sine sendt 15-17 november, men deres søknader ble registrert 20-21 november. Vet dere om AF sine søknader blir oversatt før de blir sendt, eller om de oversetter i Kina før registrering? Ufff... Nå ble jeg deppa... Jeg som håpte vi var med denne gangen... ( Jaja, time will show... Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-478282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 31. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2002 Registreringsdato 29.november når papirene ble sendt den 15.? Oj.... Jeg trodde det gikk mye raskere enn det... (våre papirer ble også sendt 15. men vi har ikke fått noe registreringsdato - vi har VB) Det er flere av de som har fått tildling nå som fikk papirene sine sendt 15-17 november, men deres søknader ble registrert 20-21 november. Vet dere om AF sine søknader blir oversatt før de blir sendt, eller om de oversetter i Kina før registrering? Ufff... Nå ble jeg deppa... Jeg som håpte vi var med denne gangen... ( Jaja, time will show... Hilsen fra .... Og nå har de første Europa-tildelingene kommet også! ) Det har kommet tildelinger til Spania der søknad er registrert i Kina 19.november. Er det noen som har en trippeldose valium å låne meg? Ventehilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-478295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jiemei Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Registreringsdato 29.november når papirene ble sendt den 15.? Oj.... Jeg trodde det gikk mye raskere enn det... (våre papirer ble også sendt 15. men vi har ikke fått noe registreringsdato - vi har VB) Det er flere av de som har fått tildling nå som fikk papirene sine sendt 15-17 november, men deres søknader ble registrert 20-21 november. Vet dere om AF sine søknader blir oversatt før de blir sendt, eller om de oversetter i Kina før registrering? Ufff... Nå ble jeg deppa... Jeg som håpte vi var med denne gangen... ( Jaja, time will show... Hilsen fra Vi bruker AF - og våre papirer ble ikke oversatt før de ble sendt til Kina.. Vi er ikke i novembergruppa selv, men det tok faktisk 14 dager fra papirene våre ble sendt til de var registrert inn hos CCAA i Kina, men jeg tror det var kinesisk nyttår som kom 'i veien'. For andre jeg kjenner tok det bare en uke - så hvem vet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-479314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Vi bruker AF - og våre papirer ble ikke oversatt før de ble sendt til Kina.. Vi er ikke i novembergruppa selv, men det tok faktisk 14 dager fra papirene våre ble sendt til de var registrert inn hos CCAA i Kina, men jeg tror det var kinesisk nyttår som kom 'i veien'. For andre jeg kjenner tok det bare en uke - så hvem vet... Heia! Takk for svar! Okey, så AF oversetter ikke før de sender papirene... Det forklarer jo hvorfor det tar såpass lang tid mellom sending og innlogging. VB oversetter papirene før de blir sendt etter hva jeg har forstått. Da tar det forhåpentligvis ikke så lang tid. *håååpe* Kan forøvrig melde at sommerfuglene som har vært på gjestevisitt i magen min nå hat tatt permanent opphold der inne...! )) Spent hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-479331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jiemei Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Heia! Takk for svar! Okey, så AF oversetter ikke før de sender papirene... Det forklarer jo hvorfor det tar såpass lang tid mellom sending og innlogging. VB oversetter papirene før de blir sendt etter hva jeg har forstått. Da tar det forhåpentligvis ikke så lang tid. *håååpe* Kan forøvrig melde at sommerfuglene som har vært på gjestevisitt i magen min nå hat tatt permanent opphold der inne...! )) Spent hilsen fra Hei igjen Jeg tror ikke det er oversettelse som skjer i de dagene som evt. er i forskjell. Papirene registreres nok inn hos CCAA før de blir oversatt (mener jeg har lest det et sted), i så fall må de ha en rasende flink og rask norskoversetter der borte i Kina. Skjønner at sommerfuglene har tatt permanent bolig - mine er forløpig på larvestadiet, men blir kanskje sommerfugler når dere får tildeling :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-479441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 2. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2003 Hei igjen Jeg tror ikke det er oversettelse som skjer i de dagene som evt. er i forskjell. Papirene registreres nok inn hos CCAA før de blir oversatt (mener jeg har lest det et sted), i så fall må de ha en rasende flink og rask norskoversetter der borte i Kina. Skjønner at sommerfuglene har tatt permanent bolig - mine er forløpig på larvestadiet, men blir kanskje sommerfugler når dere får tildeling :-) Hmmmm... Er du sikker på det? Dette med at forskjellen skyldes hvor oversettelsen er gjort har iallefall vært brukt som forklaring på forskjellen mellom forskjellige amerikanske organisasjoner på akkurat det samme, og da er det organisasjonene selv som har gitt forklaringen. (på den annen side så sier jo enkelt amerikanske orgaisasjoner ganske mye rart da...) Well....time will show. Jeg tror jeg må komme meg ut og mate mage-sommerfuglene. De er sultne tror jeg, for de flakser så voldsomt med vingene.... ;-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87271-til-kinas%C3%B8kere-tildelingsrykter/#findComment-479455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.