Gå til innhold

Håp

Anbefalte innlegg

Bris1365380442

Etter å ha slitt meg gjennom mange tunge år har jeg endelig fått et barn som fungerer normalt og vil gjerne dele dette med dere som er inne på dette forumet. Han har aldri fått noen bokstavdiagnose, men har hatt store sosioemosjonelle problemer og atferdsvansker. Han har alltide scoret høyt på ADHD-sjekkpunktene, men det har vært umulig å stille en entydig diagnose på ham så medisiner har ikke vært utprøvd. Vår redning ble BUPA. Han skal nå skrives ut etter et år og forandringen er enorm. Jeg som mor har fått en fantastisk og tett oppfølging. Da vi fikk tilbud om plassen opplevde jeg det som både et nederlag og en redning - ingen ønsker å ha barnet sitt innlagt på psykiatrisk avdeling. I ettertid ser jeg at det var det beste som kunne skjedd oss. Det har vært hardt arbeid, hardest for ham, og belønningen er gedigen. Jeg vil bare si til dere som sliter - det finnes håp for værstingene. Ta i mot all hjelp dere kan få. Og kos med ungene deres selv når dere hater dem som værst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87452-h%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjempet selv i mange år for å få en diagnose på datteren min .

Men hun fikk etter utredning ( de mente var AD/HD ) , prøve ut Ritalin og placmo? i en periode over 6 uker.

Vi skulle ikke vite hva som var Ritalin eller ei , men på skjemaene var det ikke tvil hos verken meg eller lærer.

Hun har altså kjempe effekt av Ritalin og har nå gått på den i ca 1,5 år.

Jenta er ikke til å kjenne igjen.

Har ikke gutten din fått prøve det ut , så lenge de kanskje _tror_ han har AD/HD ?

Er det en type avlastning dere har ?

Hilsen mamma til ei godjente med AD/HD ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87452-h%C3%A5p/#findComment-477534
Del på andre sider

Bris1365380442

Jeg kjempet selv i mange år for å få en diagnose på datteren min .

Men hun fikk etter utredning ( de mente var AD/HD ) , prøve ut Ritalin og placmo? i en periode over 6 uker.

Vi skulle ikke vite hva som var Ritalin eller ei , men på skjemaene var det ikke tvil hos verken meg eller lærer.

Hun har altså kjempe effekt av Ritalin og har nå gått på den i ca 1,5 år.

Jenta er ikke til å kjenne igjen.

Har ikke gutten din fått prøve det ut , så lenge de kanskje _tror_ han har AD/HD ?

Er det en type avlastning dere har ?

Hilsen mamma til ei godjente med AD/HD ;o)

Nei, vi har ikke noen slags avlastning. Vi er jo heller ikke sikre på om han har ADHD, men terapien har altså hjulpet. Han ligger langt etter mht til skole pga problemene han har slitt med, men er inneforstått med dette selv og er motivert, intelligent og flink til å jobbe. Jeg ønsket i sin tid at han kunne få en konkret diagnose men det er ikke alltid det er så enkelt. Barna kan ha sammensatte problemer og kan trenge mer helhetlig hehandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87452-h%C3%A5p/#findComment-477539
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...