Gjest Charl1e Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Jeg lider av svært sterk vinterdeprisjon. Det er helt forferdelig. Jeg prøver så godt jeg kan "å se ut av tåken", se tingene som de er, men det er ikke enkelt. I dag foreksepel: Var veldig fyllasyk (nyttårsaften i går:p). Har vært ganske dårlig, men har likevel prøvd å finne på ting, og spurt samboeren min om vi skal gjøre ting sammen. Men samboeren min er ganske pc nerd, noe som jeg faktisk synes er litt sexy (utstråler intelligents), traff ham faktisk gjennom internett. Får å få f.eks. en klem av ham må jeg spørre han om det. Disse tingene ligger ikke helt naturlig for ham. Jeg derimot, spesielt når jeg er vinterdeprimert, trenger disse små tingene mer en alt. I tilegg snakker han ikke så mye. Den gangen jeg fikk mest oppmerksomhet fra ham var når jeg traff ham på internett, da strømmet det inn med komplimenter. Det var en herlig tid. Jeg var helt på topp i livet (dette var om sommeren). Var altså fyllasyk, og han satt på pcen, lå i sengen ved siden av, og prøvde å være litt interessert i hva han gjorde på. Så sovnet jeg. Sov i knappe ti minutter. Når jeg våknet igjen satt han og chattet på date programmet der jeg traff ham, og sjekket ut profilene til jenter i rommet. Ble så såret at jeg, tross fyllasyken, ikke greide å være der lenger. Han sier at det bare er et vanlig chatteprogram, men det er et program for å finne seg kjæreste/elsker/elskerinne. Gikk ut å la meg i bilen (kl. var rundt midnatt). Han gikk ikke engang ut for å se hvor det ble av meg. Nå vuderer jeg å flytte fra ham, hjem igjen, for en periode. Jeg vet det må være tungt for ham at jeg er vinterdeprimert, men han har vært deprimert selv og burde forstå meg litt, og uansett, så respektløs som å gå inn på spraydate, jeg greier ikke å godta det! Noen råd? Hjelp meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87703-depresjon-eller-et-ekte-problem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zanneke Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Kan godt være at du er deprimert. Du sier lite om dine symptomer, så jeg lar være å kommentere det mer.. Uansett er din irritasjon og sårhet over at han er på Spraydate både reell og forståelig. Det er faktisk ikke bare et chattested,det er som du sier en sjekkeside. Om han ville chatte kunne han istedet vært på irc, icq eller msn. Kan jo hende han har noen venner på Spray som han vil pleie kontakten med, ikke vet jeg. Kanskje du trenger et pusterom for deg selv, noen dager hvor du bor fra han? Ta vare på deg selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87703-depresjon-eller-et-ekte-problem/#findComment-479137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Charl1e Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Kan godt være at du er deprimert. Du sier lite om dine symptomer, så jeg lar være å kommentere det mer.. Uansett er din irritasjon og sårhet over at han er på Spraydate både reell og forståelig. Det er faktisk ikke bare et chattested,det er som du sier en sjekkeside. Om han ville chatte kunne han istedet vært på irc, icq eller msn. Kan jo hende han har noen venner på Spray som han vil pleie kontakten med, ikke vet jeg. Kanskje du trenger et pusterom for deg selv, noen dager hvor du bor fra han? Ta vare på deg selv! Har omtrent fått alle symptomene på deprisjon fra A-Å. Har fått bekreftet av fastlegen min at dette stemte. Ble tilbudt medikamenter, men takket nei. Prøvde lysterapi, det fungerte sånn halvveis. Sluttet da jeg glemte det, eller sluttet å ta meg tid til det. Samboeren min har selv sagt at han vil snakke med venner på Spray, det er bare så mange små-faktorer: * Har ikke vært der på 5 månder, før den siste uken. * Sjekker ut profiler til nye jenter. * Under liker på profilen hans står det: girls, girls, girls, and girls... * Snakker ikke med meg, men sitter gjerne i timer å chatter på nettet. * Har aldri sett ham snakke med de "vennene" han sier han har der (ikke siden da jeg traff ham). Det såret, føler meg mindre verd og bortglemt. Når jeg traff ham satt vi oppe hele netter å chattet, om alt mellom himmel og jord. Gikk aldri opp for ting å snakke om. Trodde jeg hadde møt en som brydde seg, likte meg og ville ta vare på meg, en jeg kunne snakke med alt om. Dette har forandret seg til nesten det motsatte. Savner kjæresten min! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87703-depresjon-eller-et-ekte-problem/#findComment-479148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zanneke Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 Har omtrent fått alle symptomene på deprisjon fra A-Å. Har fått bekreftet av fastlegen min at dette stemte. Ble tilbudt medikamenter, men takket nei. Prøvde lysterapi, det fungerte sånn halvveis. Sluttet da jeg glemte det, eller sluttet å ta meg tid til det. Samboeren min har selv sagt at han vil snakke med venner på Spray, det er bare så mange små-faktorer: * Har ikke vært der på 5 månder, før den siste uken. * Sjekker ut profiler til nye jenter. * Under liker på profilen hans står det: girls, girls, girls, and girls... * Snakker ikke med meg, men sitter gjerne i timer å chatter på nettet. * Har aldri sett ham snakke med de "vennene" han sier han har der (ikke siden da jeg traff ham). Det såret, føler meg mindre verd og bortglemt. Når jeg traff ham satt vi oppe hele netter å chattet, om alt mellom himmel og jord. Gikk aldri opp for ting å snakke om. Trodde jeg hadde møt en som brydde seg, likte meg og ville ta vare på meg, en jeg kunne snakke med alt om. Dette har forandret seg til nesten det motsatte. Savner kjæresten min! Hei Har du tatt en ordentlig prat med han og sagt hva du syns om at han ikke snakker med deg og gir deg den oppmerksomheten du trenger? Noen mannfolk må instrueres! Du må bare si at du ikke godtar at han er på nett i timesvis og chatter med andre, hans prioritet bør være deg og forholdet deres. Vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men noen ganger kan man ta feil av folk gjennom hvordan de presenterer seg på nettet og hvordan de er IRL. Kanskje masken begynner å falle? Nei, var jeg i din situasjon ville jeg tatt en alvorsprat med han og kommet fram til noen kompromisser rundt internettbruken. Så ville jeg tatt meg en tenkepause hos familie eller venner. Problemet er kanskje at du da tror ha sitter på Spray hele tiden mens du er borte? Håper det ordner seg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87703-depresjon-eller-et-ekte-problem/#findComment-479150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.