Gå til innhold

Nefadar trekkes fra markedet

Anbefalte innlegg

Gjest Cartman

For noen år siden skrev jeg litt her på forumet om mine tvilsomme bivirkninger av Nefadar.(Innlegget ble fjernet)

Jeg fikk raskt stigende leververdier etter at jeg begynte med preparatet. Helt tilfeldig ba jeg om blodprøver siden jeg hadde brukt annen type ”nyere” antidepressiva i ganske lang tid før dette.

Det ble raskt konstatert stigende leververdier av Nefadar; ellers hadde jeg sikkert blitt gul før det ble oppdaget.

Nå trekkes den fra markedet etter at det foreligger risiko for alvorlige leverskader av Nefadar. 2-3000 nordmenn bruker Nefadar da den gjerne foretrekkes pga. mindre risiko for impotens og andre seksuelle bivirkninger enn de ”nyere” antidepressiva gir.

Det svenske legemiddelverket har fått inn over 20 rapporter om leverskader hos Nefadar brukere. En person er død. Derfor krevde legemiddelverket at legen måtte ta blodprøver før og etter at pas. starter bruken av Nefadar for å avsløre overbelastning av lever.

(Faktakilde: Psykisk Helse nr. 6 2002)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87789-nefadar-trekkes-fra-markedet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...