Gjest Cartman Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 For noen år siden skrev jeg litt her på forumet om mine tvilsomme bivirkninger av Nefadar.(Innlegget ble fjernet) Jeg fikk raskt stigende leververdier etter at jeg begynte med preparatet. Helt tilfeldig ba jeg om blodprøver siden jeg hadde brukt annen type ”nyere” antidepressiva i ganske lang tid før dette. Det ble raskt konstatert stigende leververdier av Nefadar; ellers hadde jeg sikkert blitt gul før det ble oppdaget. Nå trekkes den fra markedet etter at det foreligger risiko for alvorlige leverskader av Nefadar. 2-3000 nordmenn bruker Nefadar da den gjerne foretrekkes pga. mindre risiko for impotens og andre seksuelle bivirkninger enn de ”nyere” antidepressiva gir. Det svenske legemiddelverket har fått inn over 20 rapporter om leverskader hos Nefadar brukere. En person er død. Derfor krevde legemiddelverket at legen måtte ta blodprøver før og etter at pas. starter bruken av Nefadar for å avsløre overbelastning av lever. (Faktakilde: Psykisk Helse nr. 6 2002) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/87789-nefadar-trekkes-fra-markedet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.