Gå til innhold

magemuskler?


Gjest argh

Anbefalte innlegg

hver dag (stort sett, untatt under mens) tar jeg minst 50 av disse greiene som jeg ikke helt veit hva jeg skal kalle.. altså, når man ligger på ryggen og løfter føttene ca 90 grader opp i lufta og ned igjen.. (skjønner?). dette har jeg drevet med en måneds tid nå, og lurer på hvor lenge det vil ta ca før magen min blir sånn nogenlunde stram? det hadde nemlig vært herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Du har nok i løpet av en måned med denne typen trening, allerede strammet muskulaturen. Men pass på at du er uthvilt. For mye trening vil føre til en slakkere holdning og dårligere muskeltonus. Øvelsen du beskriver er fin for både hoftebøyerne og magen, men vær obs på at den kan pålegge korsryggen noe press. Så lenge du er fri for alt som heter ubehag og smerter er du trygg. Stå på og ha det gøy på veien- musklene de kommer.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er det fint med stram mage! Men skal du få en veltrent og stram mage må du nok utvide treningen til flere øvelser. Gir deg ikke en oppskrift her,det får du på et treningsstudio etc.

Husk at hvis magen skal være stram og se veltrent ut må du passe på hva du spiser. Fett legger seg utenpå og skjuler musklene.

Stå på, ta kontakt med et treningssenter(hvis du ikke har det allerede) og få hjelp til å sette opp et program så vil du nok se resultater raskere.

Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så et program med Mel Gibson en gang hvor han demonstrerte en type situps som han mente trente alle magemusklene. Han tok 50 stk hver dag!

Man lå på ryggen (helt horisontalt) og løftet beina sakte opp til 90 grader, for så å løfte rumpa (med beina rett opp, hvis du skjønner) opp og ned og så senke beina sakte til de var horisontale igjen... Han hadde også håndflatene vendt ned mot gulvet under korsryggen. Når jeg gjør dette, kjenner jeg det etter bare ti stk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du har nok i løpet av en måned med denne typen trening, allerede strammet muskulaturen. Men pass på at du er uthvilt. For mye trening vil føre til en slakkere holdning og dårligere muskeltonus. Øvelsen du beskriver er fin for både hoftebøyerne og magen, men vær obs på at den kan pålegge korsryggen noe press. Så lenge du er fri for alt som heter ubehag og smerter er du trygg. Stå på og ha det gøy på veien- musklene de kommer.

[email protected]

jeg gjør det på akkurat samme måten unntatt det med å løfte på rumpa.. jeg løfter kun føttene, men det er TUNGT!! må ha ett minutts pause mellom hvert tyvende løft ca:)

jeg er også klar over at det må anna trening til, og jeg driver å spinner litt på sats (har bare ikke gjort det de tre-fire siste månedene *skjems*:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viranth

Man må jo ikke _bare_ trene situps for at man skal få bra magemuskler da. Hvis man trener på et studio så bruker man magemusklene bra når man bare puster og strammer magen når man løfter tunge vekter, kanskje ikke like optimalt, men hvis man trener magen samtidig så vil jeg tro at bare på en måned eller to så har du brukbare magemuskler. Hvis du spiser riktig da, pass på at du ikke spiser for mye søtsaker og fet mat, det legger seg først på magen gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må jo ikke _bare_ trene situps for at man skal få bra magemuskler da. Hvis man trener på et studio så bruker man magemusklene bra når man bare puster og strammer magen når man løfter tunge vekter, kanskje ikke like optimalt, men hvis man trener magen samtidig så vil jeg tro at bare på en måned eller to så har du brukbare magemuskler. Hvis du spiser riktig da, pass på at du ikke spiser for mye søtsaker og fet mat, det legger seg først på magen gitt.

søtsaker, ja.. don't i know it.. men med pms og greier er det vanskelig å la vær..;(

finnes det ingen substitute for vekter? jeg har liksom ikke lyst til å begynne med vekter på sats, fordi .. vel.. har ikke lyst.. jeg er der faktisk bare for spinninga si skyld.

så.. finnes det noe man kan bruke i heimen istedetfor å må gå ut å kjøpe seg vekter som sikkert koster en masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør det på akkurat samme måten unntatt det med å løfte på rumpa.. jeg løfter kun føttene, men det er TUNGT!! må ha ett minutts pause mellom hvert tyvende løft ca:)

jeg er også klar over at det må anna trening til, og jeg driver å spinner litt på sats (har bare ikke gjort det de tre-fire siste månedene *skjems*:)

Gjør du en valig stups riktig skal du merke det etter bare 25 rep.

kjører du 50 vill du ikke merke stort.

For at musklene skal syns holder det ikke å bare trene og trene. du må slanke deg til du får en fettprosent på ca. 8%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør det på akkurat samme måten unntatt det med å løfte på rumpa.. jeg løfter kun føttene, men det er TUNGT!! må ha ett minutts pause mellom hvert tyvende løft ca:)

jeg er også klar over at det må anna trening til, og jeg driver å spinner litt på sats (har bare ikke gjort det de tre-fire siste månedene *skjems*:)

Gjør du en valig stups riktig skal du merke det etter bare 25 rep.

kjører du 50 vill du ikke merke stort.

For at musklene skal syns holder det ikke å bare trene og trene. du må slanke deg til du får en fettprosent på ca. 8%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du en valig stups riktig skal du merke det etter bare 25 rep.

kjører du 50 vill du ikke merke stort.

For at musklene skal syns holder det ikke å bare trene og trene. du må slanke deg til du får en fettprosent på ca. 8%..

Heldige meg - her legger fettet seg slik at det ser ut som mageruter allikevel..! (Bare ikke i sterk belysning..) *ler*

Tipset ditt om fettprosent på 8 høres forøvrig voldsomt ut - det er vel kun maratonløpere og konkurransetoppede byggere som kan fremvise en så lav prosent.. Mageruter kan være synlige før den tid, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du en valig stups riktig skal du merke det etter bare 25 rep.

kjører du 50 vill du ikke merke stort.

For at musklene skal syns holder det ikke å bare trene og trene. du må slanke deg til du får en fettprosent på ca. 8%..

Heldige meg - her legger fettet seg slik at det ser ut som mageruter allikevel..! (Bare ikke i sterk belysning..) *ler*

Tipset ditt om fettprosent på 8 høres forøvrig voldsomt ut - det er vel kun maratonløpere og konkurransetoppede byggere som kan fremvise en så lav prosent.. Mageruter kan være synlige før den tid, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...