Gå til innhold

Hvorfor adopterer/ adopterte du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Hvis jeg skulle adoptere ville jeg fort tenkt at det finnes mange barn som ikke har foreldre, og hvorfor ikke fostre opp en av dem i stedet for å få egne ?

Nå er ikke jeg så følesemessig dypt engasjert i barn, men føler/ ville føle tilstrekkelig ansvar for et jeg ville få, om det ble født av min kvinne eller om det ble adoptert. Tror ikke det ville vært noen forskjell.

Jeg ville liksom ikke leve gjennom barnet som mange gjør. Noen mener at man enten elsker barn eller så hater man dem, men det er feil, da man kan føle tilstrekkelig ansvar og yte tilstrekkelig omsorg til at barnet eller andre ikke merker noe ufordelaktig.

Jeg kan si at om jeg hadde fått et så var det OK, men i dag har jeg bestemt at jeg ikke lenger vil ha noen.

Gjest snøfokk

Jeg (vi)adopterte fordi jeg(vi) virkelig ønsket meg (oss)barn og det så ut som om naturen ikke spilte på lag med oss angående biologiske barn.

For oss er det likegyldig om barnet kom fra min mage eller fra et land langt borte, kjærligheten for barnet og ønsket om å gi det omsorg og trygghet er akkurat den samme.

Vi har ikke noe dyptgående ønske om å reprodusere oss sjøl så for oss ble adopsjon et alternativ framfor kunstig befruktning.

Om man adopterer et barn for å hjelpe det tror jeg ingen gjør, da er det vel lettere å være fadder for et barn i den tredje verden. På samme gang må vi innse at barnet vårt er overgitt av sine biologiske foreldre, ev har det vært en omsorgsovertakelse fra myndighetene, i de fleste giverlandene har disse barna et meget dårlig utgangspunkt, så på en måte hjelper du jo barnet samtidig......?

Gjest ChiengMai

Naturen spilte oss et puss. For oss var det aldri snakk om å prøve hormoner og prøverør. Når vi først bestemte oss for at vi _skulle_ få barn var det naturlig å velge adopsjon.

Jeg har to eldre søsken som nå har ett vokent adoptivbarn fra India hver, pluss at eldste bror også har ett norskadoptert.

Annonse

Hvis jeg skulle adoptere ville jeg fort tenkt at det finnes mange barn som ikke har foreldre, og hvorfor ikke fostre opp en av dem i stedet for å få egne ?

Nå er ikke jeg så følesemessig dypt engasjert i barn, men føler/ ville føle tilstrekkelig ansvar for et jeg ville få, om det ble født av min kvinne eller om det ble adoptert. Tror ikke det ville vært noen forskjell.

Jeg ville liksom ikke leve gjennom barnet som mange gjør. Noen mener at man enten elsker barn eller så hater man dem, men det er feil, da man kan føle tilstrekkelig ansvar og yte tilstrekkelig omsorg til at barnet eller andre ikke merker noe ufordelaktig.

Jeg kan si at om jeg hadde fått et så var det OK, men i dag har jeg bestemt at jeg ikke lenger vil ha noen.

Vi hadde lyst på barn, fortrinnsvis via adopsjon, men det hadde vært velkomment(selvsagt:-))med biologisk også,hvis så hadde slumpet til å skje.

Ulv I Faarikaal

Vi hadde lyst på barn, fortrinnsvis via adopsjon, men det hadde vært velkomment(selvsagt:-))med biologisk også,hvis så hadde slumpet til å skje.

Jeg har lurt på mange ganger hvorfor det ikke ble noe. Så mange glipp og ingen konsekvens :-)

Ulv I Faarikaal

Føler meg heldig:-)E det kjedelig på de andre foraene i dag ulv, eller bor det en fremtidig adoptant i deg?

Nei, det toget er gått. Jeg skal ikke ha noen. Og med den biologoske måten får man ikke bare et barn, men også en barnemor, og jeg har ikke møtt noen som egner seg.

Annonse

Dette poenget: "Så du adopterte for å understreke et poeng?"

Ja, såpass klarte jeg jo å få med meg, er da ikke fullstendig frakobla!! ;-)

Men hvem var det malun siktet til? -Kom så seint inn på tråden at det kan jo være hvem som helst av innleggene over hennes.

Ja, såpass klarte jeg jo å få med meg, er da ikke fullstendig frakobla!! ;-)

Men hvem var det malun siktet til? -Kom så seint inn på tråden at det kan jo være hvem som helst av innleggene over hennes.

Ikke for å være ekkel, men er du sikker på at du ikke er frakobla?

Jeg går sterkt ut fra at malun sikter til den som startet tråden (Undertegnet), ettersom svaret hennes er lagt direkte under Undertegnet.

malun kan umulig sikte til noen av de svarene som ligger over hennes eget, da de er skrevet _etter_ hennes eget.

OK?

Ikke for å være ekkel, men er du sikker på at du ikke er frakobla?

Jeg går sterkt ut fra at malun sikter til den som startet tråden (Undertegnet), ettersom svaret hennes er lagt direkte under Undertegnet.

malun kan umulig sikte til noen av de svarene som ligger over hennes eget, da de er skrevet _etter_ hennes eget.

OK?

Unnskyld, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...